Tetris: Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[Grafika:Tetrisnakartce.jpg|right|thumb|Tak grano w Tetrisa zanim Pażytnow zrobił ją na komputerze...]] |
[[Grafika:Tetrisnakartce.jpg|right|thumb|Tak grano w Tetrisa zanim Pażytnow zrobił ją na komputerze...]] |
||
[[Grafika:Tetrisztlu.jpg|left|thumb|A więc tak wygląda ta „sztuczna inteligencja Tetrisa” (Widok kwadratu do Tetrisa od tyłu).]] |
|||
==Rozgrywka== |
==Rozgrywka== |
||
Gra polega na ustawianiu spadających klocków w rzędy. Ot, koniec, kropka. Zostało to jednak utrudnione na większość możliwych sposobów. Najbardziej zauważalny jest ten, że jeden rząd składa się z dziesięciu kratek, a jeden klocek z maksymalnie czterech, i to połączonych ze sobą w siedem różnych figur. Dodatkowo klocek z czterech klatek w linii prostej zdarza się dość rzadko. Ponadto gra wykazuje zawsze coś w rodzaju sztucznej inteligencji. Miliony użytkowników rozpoczynało na forach tematy tabu o tym, że najbardziej potrzebny [[klocek]] zawsze spada najrzadziej. Akcja w całości rozgrywa się w jednej monotonnej lokacji, przez co jest teraz poniżana przez prasę komputerową. Jest to prostokąt o wymiarach 10x20. Nie wiadomo jak działa kamera - czy jest to rzut z góry, czy z boku, choć prawdopodobniejsze jest to drugie. Obok podglądu akcji widnieją statystyki z punktacją, liczbą ułożonych linii i następnym z kolei klockiem. |
Gra polega na ustawianiu spadających klocków w rzędy. Ot, koniec, kropka. Zostało to jednak utrudnione na większość możliwych sposobów. Najbardziej zauważalny jest ten, że jeden rząd składa się z dziesięciu kratek, a jeden klocek z maksymalnie czterech, i to połączonych ze sobą w siedem różnych figur. Dodatkowo klocek z czterech klatek w linii prostej zdarza się dość rzadko. Ponadto gra wykazuje zawsze coś w rodzaju sztucznej inteligencji. Miliony użytkowników rozpoczynało na forach tematy tabu o tym, że najbardziej potrzebny [[klocek]] zawsze spada najrzadziej. Akcja w całości rozgrywa się w jednej monotonnej lokacji, przez co jest teraz poniżana przez prasę komputerową. Jest to prostokąt o wymiarach 10x20. Nie wiadomo jak działa kamera - czy jest to rzut z góry, czy z boku, choć prawdopodobniejsze jest to drugie. Obok podglądu akcji widnieją statystyki z punktacją, liczbą ułożonych linii i następnym z kolei klockiem. |
||
[[Kategoria:Gry komputerowe |
[[Kategoria:Gry komputerowe |
Wersja z 19:51, 19 lut 2008
Tetris, Тетрис - radziecka gra komputerowa stworzona w 1985 roku przez Aleksieja Pażytnowa.Chociaż była jednym z najbardziej neutralnych tworów Związku Radzieckiego, znacząco przyczyniła się do propagowania komunizmu. Była to wina marketingowców, którzy nie potrafili znaleźć innego argumentu nakłaniającego jednoznacznie do zakupu programu, niż to, że pochodził z największego mocarstwa na świecie. Bynajmniej później system rządzenia w Związku został przez pół świata potępiony, gdyż uznano, że gdyby Terris nie musiał przejść na własność państwa, jego autor byłby teraz prawdopodobnie osobowością kroju Billa Gatesa. Samemu Pażytnowowi jednak podoba się to, że nie podzielił żenującego losu Big Geja.
Rozgrywka
Gra polega na ustawianiu spadających klocków w rzędy. Ot, koniec, kropka. Zostało to jednak utrudnione na większość możliwych sposobów. Najbardziej zauważalny jest ten, że jeden rząd składa się z dziesięciu kratek, a jeden klocek z maksymalnie czterech, i to połączonych ze sobą w siedem różnych figur. Dodatkowo klocek z czterech klatek w linii prostej zdarza się dość rzadko. Ponadto gra wykazuje zawsze coś w rodzaju sztucznej inteligencji. Miliony użytkowników rozpoczynało na forach tematy tabu o tym, że najbardziej potrzebny klocek zawsze spada najrzadziej. Akcja w całości rozgrywa się w jednej monotonnej lokacji, przez co jest teraz poniżana przez prasę komputerową. Jest to prostokąt o wymiarach 10x20. Nie wiadomo jak działa kamera - czy jest to rzut z góry, czy z boku, choć prawdopodobniejsze jest to drugie. Obok podglądu akcji widnieją statystyki z punktacją, liczbą ułożonych linii i następnym z kolei klockiem.
[[Kategoria:Gry komputerowe