Fiat Uno: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(...) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Fiat Uno''' – niezwykle wyjątkowy a jest fajny ronierz owszem |
|||
'''Fiat Uno''' – niezwykle wyjątkowy [[samochód]]. Ten, kto go posiada, może czuć się prawdziwym [[szczęściarz]]em. Super wydajny silnik 1.0 posiadający <s>45</s> <s>15</s> 5 [[koń|koni]] mechanicznych sprawia, że to [[auto]] przeradza się w prawdziwego [[demon]]a szybkości. Niezwykle szybko przyspiesza do 100 km/h. Robi to w czasie około 60 [[godzina|godzin]]. Cztery [[koła]], sprawne [[hamulce]] i ręczny podnoszą wartość auta i sprawiają, że można wyczyniać prawdziwe cuda (ekwilibrystyczne cuda), np. wchodzić w zakręt na tzw. ''rękawie''. Istnieje wiele innych [[model]]i tego samochodu m.in. modele ''[[Fiat]]a uno FIRE'' (nazwa "fire", powstała od często pojawiających sie pożarów instalacji elektrycznej), lub lekko [[tuning|stuningowane]] zwane ''Fiatami Uno Szpan''. |
|||
Fiat Uno jest również doskonałym pojazdem do transportu worków z [[węgiel|węglem]] ,drewna do kominka a także kartofli(zwanych potocznie ziemniakami). Po zamontowaniu butli z [[gaz]]em można udawać przed koleżankami, że owa butla to podtlenek azotu, niestety po zamontowaniu butli z gazem zmniejsza się jego prędkość maksymalna do i tak zawrotnych 5 km/h. |
|||
== Ciekawostki == |
|||
# Fiat Uno 1,0 słynie z niskiego spalania, najmniej pali kiedy nie jeździ. |
|||
# Fiat Uno 1,7D słynie z dużego momentu obrotowego - 30 [[minuta|minut]] trzeba odczekać zanim obróci silnikiem i odpali. |
|||
# Fiat Uno Turbo słynie z [[silnik]]a, który w przeciwieństwie do nadwozia rzeczywiście jest mocny. |
# Fiat Uno Turbo słynie z [[silnik]]a, który w przeciwieństwie do nadwozia rzeczywiście jest mocny. |
||
# Fiaty Uno produkowane są obecnie w [[Afryka|Afryce]], miały zostać zastąpione przez [[Trabant]]y, jednak obawiano się że karoseria Trabanta będzie sie topić w afrykańskim słońcu. |
# Fiaty Uno produkowane są obecnie w [[Afryka|Afryce]], miały zostać zastąpione przez [[Trabant]]y, jednak obawiano się że karoseria Trabanta będzie sie topić w afrykańskim słońcu. |
Wersja z 11:45, 25 paź 2008
Fiat Uno – niezwykle wyjątkowy a jest fajny ronierz owszem
- Fiat Uno Turbo słynie z silnika, który w przeciwieństwie do nadwozia rzeczywiście jest mocny.
- Fiaty Uno produkowane są obecnie w Afryce, miały zostać zastąpione przez Trabanty, jednak obawiano się że karoseria Trabanta będzie sie topić w afrykańskim słońcu.
- Po zderzeniu VW Transportera z Fiatem Uno powstał model Fiorino.
- Fiata Uno Fire w wolnym tłumaczeniu można nazwać "jeden ogień" co doskonale podkreśla jego właściwości jako bolidu.
Wady
- Tylne okna otwierane tylko do połowy nie pozwalają pasażerom na lansowanie się z zimnym łokciem.
- Lusterka boczne składają się w dwie strony.
- Przy ok. 45km/h trzęsie trochę budą.
- Żeby samochód był lżejszy nie zamontowano chłodnicy. Trzeba wrzucać lód do baku i jeździć z podniesioną maską.
- Wycieraczki mogą zmielić szybę, po czym dobiorą się do załogi Fiata Uno.
- Po wrzuceniu do baku śmieci(parking jest zwykle bliżej niż osiedlowy śmietnik), rura oddechowa zatyka się, samochód zaczyna nieprzyjemnie buczeć, a z silnika wydobywa się super-hiper przebój techno.(Z założenia kierowcy Uno nie lubią techno.)
- Po przekroczeniu 50km/h(co jest bardzo trudnym wyczynem)przód się spłaszcza i z Fiata Uno robi się Daewoo Matiz.