Fiat 126p: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 40: | Linia 40: | ||
* Malczewski |
* Malczewski |
||
* Melczer |
* Melczer |
||
* Boncur |
|||
[[kategoria:Motoryzacja]] |
[[kategoria:Motoryzacja]] |
Wersja z 17:12, 21 lut 2006
Fiat 126p, określany również mianem "krążownika szos" to polski wynalazek z XX wieku. Pierwowzorem pojazdu był model prawdziwego samochodu w skali 1:24, jednakże potem udało się udowodnić iż do modelu mieszczą się co po niektórzy ludzie, toteż zmieniono założeni planu i postanowiono sprzedawać Fiata 126p.
Podstawą nowego projektu stał się fakt wydawania tygodnika kolekcjonerskiego z serii DeAgostino, w którym co tydzień najlepsi proletariusze znajdowali jedną z wielu części do złożenia całego zestawu.
W ciągu 10 lat emisji pisma ponad 4 milionom Polaków udało się dotrwać do końca serii i zasiąść we własnym Fiacie 126p.
Specyfikacja Techniczna
Fiat 126p posiada następujące unowocześnienia techniczne:
- 1. Bagażnik z przodu chroniący bagaże przed zderzeniem tylnym.
- 2. Silnik z tyłu chroniący jednostkę napędową przed zderzeniem czołowym.
- 3. Tylną kanapę pozwalającą symulować pojazd rodzinny.
- 4. 4 koła co jest niezmiernie ważne przy pchaniu pojazdu w zimie.
- 5. Układ elektryczny samodecydujący, czy danego dnia kierowca użyje swojego Fiata, czy nie.
Moc silnika: 30 Km, długość 3,054 m, wysokość 1,335 m, szerokość 1,354 m. Jednostka napędowa to silnik kurde firmy ford fiesta
Inne odmiany
Z racji na dokładanie wielu nieoryginalnych części, oraz naklejek Pioneer, Fiat 126p występuje także w odmianie Aston Martin 126p. W historii pojawiła się również wersja czterodrzwiowa służąca do lansu, oraz do wożenia głów państwa.
Alternatywne określenia
Fiat 126p nazywany jest również następującymi nazwami:
- Maluch
- Karaluch
- Dragster
- Karakan
- Bąk
- Kaszlak
- gibon
- perszing
- Malczak
- Malczewski
- Melczer
- Boncur