Konstal 105Na: Różnice pomiędzy wersjami
Musialmati (dyskusja • edycje) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:105Na.jpg|thumb|right|400px|[[Wrocław|Wrocławska]] stopiątka jedzie na [[Biskupin (Wrocław)|Biskupin]], podczas jakiegoś święta]] |
[[Grafika:105Na.jpg|thumb|right|400px|[[Wrocław|Wrocławska]] stopiątka jedzie na [[Biskupin (Wrocław)|Biskupin]], podczas jakiegoś święta]] |
||
'''Konstal 105Na''' (Stopiątka) – [[Konstal 105N]] po lekkiej modernizacji<ref>Co ta modernizacja |
'''Konstal 105Na''' (Stopiątka) – [[Konstal 105N]] po lekkiej modernizacji<ref>Co ta modernizacja dała? Nie wiadomo.</ref>, tramwaj ze stajni [[Konstal|Konstala]]. Najpopularniejszy taki pojazd w Polsce! Nie wiedzieć czemu, przecież to staroć. Może dlatego, że jest produkowany w [[Chorzów|Chorzowie]] i dawniej po każdym meczu na [[Stadion Śląski w Chorzowie|Stadionie Śląskim]] dawali gratis ''stopiątkę''? |
||
Przy okazji ten tramwaj jest jedyną rzeczą, w której [[Gorzów Wielkopolski|Gorzów Wlkp.]] jest lepszy od [[Zielona Góra|Zielonej Góry]], bo ten pierwszy ją ma, a Zielonej nie stać. |
Przy okazji ten tramwaj jest jedyną rzeczą, w której [[Gorzów Wielkopolski|Gorzów Wlkp.]] jest lepszy od [[Zielona Góra|Zielonej Góry]], bo ten pierwszy ją ma, a Zielonej nie stać. |
Wersja z 21:19, 20 cze 2009
Konstal 105Na (Stopiątka) – Konstal 105N po lekkiej modernizacji[1], tramwaj ze stajni Konstala. Najpopularniejszy taki pojazd w Polsce! Nie wiedzieć czemu, przecież to staroć. Może dlatego, że jest produkowany w Chorzowie i dawniej po każdym meczu na Stadionie Śląskim dawali gratis stopiątkę?
Przy okazji ten tramwaj jest jedyną rzeczą, w której Gorzów Wlkp. jest lepszy od Zielonej Góry, bo ten pierwszy ją ma, a Zielonej nie stać.
Wąskotorową wersją 105 jest oczywiście (znając nomenklaturę Konstala) 805.
Wygląd z zewnątrz
Oh. Fuj. Dziesięciościan z wycięciami na koła[2]. Z przodu ma jakiś badziew, niby do odgarniania śniegu? Nic nie daje. Nawet pantograf nie jest połówkowy! Ha, ale lipa! Drzwi prawie w całości zrobione z szyby. Na górze czoła tramwaju są włożone dwie tabliczki – z numerem linii i pętlą. Po prawym boku również można zobaczyć numer linii.
105Na w środku
Jeden wielki syf! Podłoga w jakieś kropeczki (i to ma zwiększać przyczepność pasażerów podczas zakrętów?! Kit.) Okna rozsuwane i dodatkowo bardzo w tym oporne. Drzwi się otwierają do środka, co oznacza, że jeśli ktoś stoi na schodach, to drzwi mogą mu przytrzasnąć buty. Możliwe, że na zawsze. Stopiątka ma szyberdachy! Jeden z większych bajerów. Siedzenia są plastikowe i niewygodne. Rur do trzymania się podczas jazdy jest chyba wystarczająco. Informacja nie jest aktualna, gdy ktoś stoi w środku i ma za krótkie ręce, wtedy ma również wała.
Przypisy