Teoria filmowej rzeczywistości: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 9: Linia 9:




Przynajmniej u dobrego bohatera)
==Życiowe prawa==

[[Grafika:M60rambo.jpg|thumb|W broni bohaterów nie kończy się amunicja a przy strzałach nie wylatują łuski.]]
*Kiedy zgasisz [[światło]] w [[sypialnia|sypialni]], wszystko wokół ciebie będzie świetnie widoczne, tylko lekko niebieskawe.

*Większość [[pies|psów]] (i innych zwierząt domowych) jest [[nieśmiertelność|nieśmiertelna]].

*Podczas dowolnego dochodzenia koniecznie musi być odwiedzony lokal ze [[striptease]]'m.

*Najlepszym sposobem na zdobycie [[samochód|samochodu]] jest stanięcie na środku [[droga|drogi]], wymowny gest ze słowami: "Police, I need this car!" i problem się rozwiązuje. Zawsze trafisz na [[patriotyzm|patriotę]] [[kierowca|kierowcę]] [[Ferrari]], który bez wahań odda ci wóz.

*Jeśli ścigasz kogoś po [[ulica|ulicy]], niezależnie od pory roku, natkniesz się na paradę z okazji dnia św. Patryka.

*System wentylacyjny [[budynek|budynku]] jest znakomitą kryjówką. Nikt cię tam nie znajdzie i bez problemu możesz dotrzeć do każdego zakamarka.

*Szef [[policja|policji]] jest zawsze [[Murzyn|czarny]].

*Wszystkie komputery, niezależnie od umiejscowienia, zastosowania i pory [[dzień|dnia]] i [[noc]]y zawsze są włączone i mają na monitorze wielki napis: "ENTER PASSWORD"
[[Grafika:260px-Linda Harrison.jpg|thumb|left|Kobiety zawsze mają ogolone nogi. Nawet w filmach o jaskiniowcach.]]
*Wszystkie tajne hasła do systemu zazwyczaj zostają zgadnięte przez bohatera za pierwszym razem.

*Jeśli płacisz za [[taksówka|taksówkę]], nigdy nie zaglądaj do [[portfel]]a. Wyciągnij pierwsze z brzegu [[banknot]]y - na pewno ich suma zgodzi się z należną taksówkarzowi opłatą.

*Szefowie policji prawie zawsze zawieszają najlepszego policjanta bądź dają mu 48 godzin na rozwiązanie sprawy.

*Ludzie w [[średniowiecze|średniowieczu]] mieli doskonałe uzębienie i czyste, nowe ciuchy. A ich [[kobieta|kobiety]] spełniają kanony estetyczne zgodne z gustem XX/XXI wieku.

*Nie ma potrzeby mówić "Halo" lub "Do widzenia" podczas rozmowy [[telefon|telefonicznej]].

*Jeśli zostaniesz pozbawiony [[przytomność|przytomności]] przez [[cios]] w [[głowa|głowę]], nie martw się. Po oprzytomnieniu nie grożą ci żadne nieprzyjemności w postaci urazu [[mózg]]u, bólu głowy czy choćby [[siniak]]a.

*Nikt uczestniczący w [[wypadek|wypadku]] samochodowym, porwaniu przez [[UFO|kosmitów]], [[wybuch]]u [[wulkan]]u etc. nie będzie nigdy w [[szok]]u.

*[[Rosja|Rosjanie]] nie są w stanie nauczyć się poprawnej wymowy [[język angielski|angielskiego]]. Zawsze mówią z charakterystycznym [[akcent]]em (może to jakieś genetyczne predyspozycje do bycia zawsze Rosjaninem, bez względu na okoliczności).

*W telewizyjnych wiadomościach po włączeniu [[telewizor]]a zawsze informują o sprawach związanych z prowadzonym przez ciebie [[śledztwo|śledztwem]].
[[Grafika:Ddh16.jpg|thumb|Ten Zły najczęściej jest Rosjaninem, [[Niemcy|Niemcem]] bądź innym obcokrajowcem.]]
*Samochody po wypadku prawie zawsze wybuchają, a jeśli spadają, wybuchają w powietrzu, zanim natrafią na przeszkodę.

*Uciekający przed [[pościg|pościgiem]] nie ma potrzeb fizjologicznych.

*Jeżeli ktoś [[kłamstwo|kłamie]], doskonale to po nim widać, ale oszukiwany i tak uwierzy.
*W sypialni naczelnika policji telefon jest zawsze po tej stronie, po której śpi jego [[żona]].

*Człowiek, który nigdy nie miał [[broń|broni]] w ręku, strzela celniej od doświadczonego [[bandyta|bandyty]].

*Bandyci używający broni automatycznej strzelają tak, by trafiać pod [[nogi]] bohaterów.
*Bandyta używający broni automatycznej wystrzeliwuje setki [[kula|kul]], które z odległości paru [[metr]]ów dziurawią otoczenie wokół bohatera, nie raniąc go. Bohater za to zabija owego bandziora, strzelając 2-3 razy z [[rewolwer]]u.
[[Grafika:Bullit.jpg|thumb|left|Samochody zawsze startują z piskiem opon i w wielkiej chmurze powstałego dymu.]]
*Były [[komandos]] od 10-15 lat jest w cywilu, gdy wraca do akcji, jest sprawniejszy od młodych i będących na służbie komandosów, z którymi musi się zmierzyć.

*[[Haker]] ma [[okulary]], pryszcze i mniej jak 20 lat. Ubrany jest w podkoszulkę z napisem, je [[pizza|pizzę]] i rozwala np. serwery [[pentagon]]u za pomocą paru kliknięć w [[klawiatura|klawiaturę]] lub spod [[przeglądarka internetowa|przeglądarki internetowej]].

*W każdym [[laboratorium]] naukowym znajdują się [[próbówka|probówki]] z kolorowymi płynami, które parują, a w sprzyjających warunkach eksplodują.

*[[Podsłuc]]h policyjny daje słyszalność o jakości studyjnej.

*Wszystkie [[zdjęcie|zdjęcia]] (zwłaszcza te przechowywane w systemach komputerowych) można powiększać w nieskończoność bez odczuwalnej utraty jakości.

*Mimo że grupa speców siedziała bezowocnie [[tydzień]] na szukaniu jakichkolwiek wskazówek na zdjęciu, Bohater zawsze znajdzie jakąś bardzo ważną poszlakę na fotografii w ciągu pierwszych 3 minut od spojżenia na nią.

*Każde powiększenie takiego zdjęcia jest poprzedzone 2 minutami walenia w klawisze, u mnie wystarczy tylko wcisnąć "+" na klawiaturze numerycznej.

*Bohater zawsze świetnie zna obsługę komputera bez użycia [[myszka|myszki]].

*Zwykli gangsterzy nie mają szans zabić głównego bohatera, nawet w przewadze 100 na 1.

*Nawet jakbyś się nie wiem jak rozglądał po mieszkaniu, ukryty bandzior i tak zaatakuje niespodziewanie z tyłu.

*Zabity Czarny Charakter ZAWSZE wstaje, gdy już myślisz, że jest po wszystkim.

*Jeżeli sprawdzisz, że w szafie nikogo nie ma i westchniesz z ulgą, w tym samym momencie zostaniesz zaatakowany.

*Jeżeli jesteś mistrzem [[karate]], twoi przeciwnicy odłożą broń palną i pozwolą ci się po kolei masakrować.

*[[Bomba|Bombę]] na ogół uda ci się rozbroić, gdy do wybuchu pozostanie 1 sekunda.

*Każda bomba ma wielki licznik pokazujący czas do eksplozji i 3 [[kabel]]ki, które należy przeciąć, by ją rozbroić. Bohater zawsze waha się, który z kabelków jest tym właściwym - ale zawsze wybiera ten dobry.

*Czarny Charakter, który stworzył bombę zawsze ustawia zegar na taką godzinę aby bohater miał wystarczająco dużo czasu na jej rozbrojenie.

*Wszystkie kabelki mają inne [[kolor]]y aby bohaterowi było łatwiej wybrać właściwy.
[[Grafika:Kopniak Norrisa.gif|thumb|Przeciwnicy zawsze ustawiają się tak, żeby łatwiej było trafić kilku na raz.]]
*Eksplozje zawsze dzieją się w zwolnionym tempie. Kiedy następuje wybuch biegniesz tak aby w ostatnim momencie eksplozja, w zwolnionym tempie, wyrzuciła cię na wprost kamery. Oczywiście, podmuch nie wyrządza ci żadnej krzywdy.

*Bohaterowie zawsze złapią taksówkę, chyba że są w niebezpieczeństwie, wtedy jest to niemożliwe.

*Wszyscy kosmici znają angielski.

*Amerykanie zawsze zwyciężają.

*Bandyci zawsze mają przewagę liczebną nad policją.

*Zwykli, uczciwi policjanci mogą jeździć najdroższymi samochodami i nigdy nie wypełniają żadnych papierków.

*[[Wąż|Węże]] i inne [[gady]] zawsze najpierw atakują kobietę, choćby była w obecności 30 mężczyzn.

*Możesz jeść i pić, ile chcesz - nigdy nie będziesz musiał iść do [[Wc|klopa]].

*Przypadkowi ludzie, uciekający przed pościgiem zawsze biegną przed siebie zamiast wczołgać się gdzieś gdzie samochód nie ma prawa wjechać.

*Podczas jazdy [[kabriolet]]em [[wiatr]] nigdy nie rozwiewa [[włosy|czupryn]] bohaterów.

*Samochód nigdy nie odpali za pierwszym razem, jeśli uciekasz przed bad guyem.

*Gdy rabujesz [[bank]], bądź pewny, że trafisz na [[kasjer]]a, który dopiero pierwszy dzień pracuje na stanowisku.

*Podczas [[wojna|wojny]] lub w [[horror]]ze giną zawsze ci, którzy mają największe plany na późniejsze życie.
[[Grafika:Akt11.jpg|thumb|left|Ludzie w średniowieczu mieli doskonałe uzębienie.]]
*Wyjdziesz cało z każdej bitwy, chyba że pokażesz komuś zdjęcie swojej ukochanej.

*Jeżeli dobra osoba umrze z otwartymi [[oczy|oczami]], przyjaciel mu je zamknie, a oczy pozostaną zamknięte. Jeżeli zły umrze z otwartymi oczami, nikt mu ich nie zamknie, a [[kamera]] zrobi zbliżenie na jego twarz.

*Bohater pozytywny zawsze umiera w otoczeniu [[przyjaciel|przyjaciół]].

*Jeśli bohater bądź bad guy korzystają z [[winda|windy]], zawsze bad guy bądź bohater mogą dogonić windę, biegnąć po [[schody|schodach]]. Nawet na 130 piętro.

*Podczas pojedynków przy użyciu broni białej zawsze jest scena, gdy nie widać bohaterów, a jedynie walczące cienie.

*[[Kajdanki]] udaje się rozerwać tylko wtedy, kiedy katowany bohater jest skrajnie wyczerpany.

*[[Amunicja]] nigdy się nie kończy, gdy bohaterowie strzelają z [[kałasznikow|kałachów]] albo czegoś w tym stylu. W pistoletach czasem się kończy.

*Załoga [[żaglowiec|żaglowca]] z wieku XVIII (lub wcześniej) po miesiącu na [[morze|morzu]] jest czysta i czysto ubrana, zaś [[oficer|oficerowie]] są zawsze gładko ogoleni i mają wyprasowane białe [[koszula|koszule]].

*Ci sami oficerowie po dwu tygodniach na szalupie nie są ogoleni i nie mają białych koszul, ale ich rzeczy są nadal czyste, a włosy nieprzetłuszczone.

*Żaglowiec nawet przy największym s[[ztorm]]ie ma postawione wszystkie możliwe żagle.

*Kiedy [[mężczyzna]] wybierze się do [[kwiaciarnia|kwiaciarni]] po kwiaty dla lubej, na pewno spadnie ulewny deszcz.

*Kobieta, choćby nie wiem, jak szybko [[bieg]]ła - i tak nie ucieknie przed kulawym "Kubą Rozpruwaczem" czy innym zboczeńcem.

*Możesz napisać fikcyjny [[raport]] na jakiś temat, a wkrótce okaże się, że zawiera on [[prawda|prawdę]], tylko prawdę i całą prawdę i ktoś chce cię za to [[morderstwo|zamordować]].
[[Grafika:Lss-hero-dvd1.jpg|thumb|left|Typowa bomba w typowym filmie akcji.]]
*Jeżeli udało ci się schować przed jakimś monstrum w bezpiecznym miejscu, możesz być pewien, że zaraz będziesz musiał wyjść, aby naprawić generator albo odnaleźć jakiegoś [[dziecko|dzieciaka]], który nie zdążył się schować na czas.

*Podczas walki z [[fanatyk]]iem nie wystarczy go zastrzelić, obciąć mu głowę, rozjechać samochodem, utopić w [[wanna|wannie]], a resztki spalić i rozrzucić na cztery strony świata. I tak, kiedy najmniej się będziesz tego spodziewał, jego zakrwawione łapsko chwyci cię za [[gardło]].

*Nawet najsłabsze państewko będzie starało się toczyć wojnę powietrzną z [[USA]].

*Jeżeli Rosjanie wymyślą lepszy sprzęt (samolot, [[okręt]] itp.) od USA, amerykański bohater i tak im go wykradnie. Jeżeli to amerykanie coś wymyślili, inni to wykradną i trzeba to będzie odzyskać.

*[[Sąd]] wyznaczy zawsze [[kaucja|kaucję]], która jest pestką dla przestępcy - no, chyba że oskarżony jest niewinny, wtedy kaucje będzie astronomiczna.

*Broniący prawa [[szeryf]] czy komandos zabije kilkudziesięciu ludzi i nie ma z tego powodu żadnych wyrzutów sumienia tudzież nie ponosi żadnych konsekwencji.

*[[Grzmot]] i [[błyskawica|błyskawicę]] widać/słychać jednocześnie.

*Dzwoni telefon, ktoś mówi "włącz telewizor na kanał dwunasty", gdy bohater to zrobi zobaczy ważną wiadomość OD SAMEGO POCZĄTKU.

*Bohater przewijający taśmę wideo do określonego punktu trafi tam za pierwszym razem.

*W [[więzienie|więzieniu]] musi być brutalny [[strażnik]] i jeszcze gorszy [[dyrektor]].

*Świeżo narodzone dzieci w filmie zawsze są ogromne, na dodatek czyste i mają suche włosy.
[[Grafika:Jbhem1342.jpg|thumb|Zdjęcia ukochanych osób, medaliki i Biblia mogą zatrzymać pocisk lepiej niż kamizelka kuloodporna.]]
*Policja nigdy nie przesłuchuje bohatera, nawet gdy ten przed chwilą zabił dziesięć osób i wysadził w powietrze pół [[miasto|miasta]].

*Dziecko zawsze wie więcej niż dorosły.

*Uderzenie w głowę zwykle wystarczy, żeby spowodować [[amnezja|amnezję]].

*[[Krew|Krwawienie]] z [[nos]]a głównego bohatera zwykle ustaje po kilku [[sekunda]]ch, podobnie jak [[ból]] po [[rana|ranie]].

*Jeżeli bohater idzie do [[bar]]u będzie się z kimś bił, i to zazwyczaj pod znakiem firmowym [[Budweiser]]a.

*Prawdopodobieństwo [[bójka|bójki]] wzrasta jeśli w tle sączy się [[muzyka]] [[country]].

*Bohaterowie kina akcji nigdy nie mają wad [[wzrok]]u, a jeżeli noszą okulary to i tak widzą doskonale bez nich.

*Ludzie słysząc coś dziwnego w drugim pokoju zazwyczaj zaglądają do niego na ułamek sekundy po tym, jak włamywacz się ulotnił.

*Ludzie nigdy nie wychodzą z domów, gdy w środku czeka na nich morderca/potwór etc.

*Kot zawsze zasyczy, by ostrzec cię przed niespodziewanym atakiem potwora/demona.

*W czasie pościgu samochodowego z kół samochodów zawsze odpadają [[dekiel|dekle]]. Odpadają zazwyczaj z kół przednich, by efektownie potoczyć się w stronę kamery. W czasie pościgu samochodowego samochód, któremu pierwsze odpadną dekle - przegrywa.

*Obojętnie w jakim mieście odbywa się pościg i tak znajdzie się ulica z [[pagórek|pagórkami]] jak w [[San Francisco]].

*We [[Włochy|Włoszech]] znajdują sie tylko miasta: [[Rzym]] i [[Wenecja]], a we [[Francja|Francji]] tylko [[Paryż]].

*[[Nowy Jork]] i [[Los Angeles]] są najbardziej pechowymi miejscami na [[Ziemia|Ziemi]] - naturalnie przyciągają [[meteoryt]]y, już na głębokości kilku metrów pod powierzchnią gruntu płyną potoki lawy oraz poukrywane są statki obcych i jaja [[dinozaur]]ów. Są również miastami o największym odstetku [[psychopata|psychopatów]], [[morderca|morderców]], [[terrorysta|terrorystów]], szalonych naukowców (choć ci często emigrują do tajnych kryjówek), [[wampir]]ów i [[wilkołak]]ów a także superbohaterów, którzy muszą z nimi wszystkimi walczyć. Na dodatek miasta te są niewiarygodnie wielkie, żaden z superbohaterów nie spotkał innego.

*Podczas pościgu samochodowego wąskimi uliczkami na pewno z jakiejś bocznej wyłoni się cofająca [[ciężarówka]].

*Gdy strzelasz z wnętrza samochodu z broni maszynowej, nie musisz się obawiać o swój słuch.

*Gdy zamierzasz strzelać z broni palnej z wnętrza domu, koniecznie musisz najpierw kolbą rozbić szybę w oknie.

*W ostrzeliwanej z broni maszynowej drewnianej szopie jedyne miejsce, w któym możesz się ukryć, jest pod sufitem; w [[drewno|drewnianych]] domach i w [[autobus|autobusach]] na [[podłoga|podłodze]].

*Deseczka grubości paru mm wytrzymuje trafienie pociskiem dowolnego kalibru w tym magnum 0.45" (nawet jeśli schowasz się za skrzynką po [[pomidor]]ach, co najwyżej odpadnie z niej parę drzazg).

*Gdy uciekasz przed kimś z bronią, staraj się, aby dzieliłą was jakaś metalowa barierka. Pociski zawsze trafiają w barierkę, wywołując efektowne iskrzenie. Nie obawiaj się rykoszetów - te nigdy nikogo nie trafiają.

[[Grafika:German-sniper.jpg|thumb|left|Pozycję snajpera można ustalić po odbiciach od soczewki celownika optycznego. Snajper zawsze strzela "pod słońce".]]

*Ładunek wielkosci paczki [[papierosy|papierosów]] jest w stanie rozwalić dowolnie duży cel.

*Podczas biegu po otwartej przestrzeni i strzelaniu z wolnej ręki osiąga się większą celność niż z porządnego złożenia z podparciem.

*Amator ćwiczący sztuki walki, [[taniec]] czy tym podobne pod okiem doświadczonego mistrza po paru miesiącach jest w stanie pokonać każdego zawodowca.

*Nieważne czy do fechtunku używasz [[szpada|szpady]], [[rapier]]a, [[szabla|szabli]] czy miecza dwuręcznego - i tak będziesz się nim posługiwał tak, jak by to była japońska [[katana]].

*Nieużywane od lat maszyny w opuszczonych [[fabryka]]ch można bez problemu uruchomić jednym przyciskiem.

*Jeśli widzisz wielkie [[okno]]/szybę wystawową/[[akwarium]] - ktoś musi przez nie przelecieć w zwolnionym tempie. Jeśli będzie to bohater pozytywny - odłamki szkła nigdy go nie kaleczą.

[[Grafika:H 747a.jpg|thumb|Samolot pasażerski, w którym rozgrywa się akcja to zawsze Boeing 747.]]

*Gdy kończy się paliwo w [[samolot|samolocie]] bohater zawsze puka we wskaźnik paliwa, jakby to coś miało pomóc.

*Na pokładzie samolotu zawsze jest jakiś [[lekarz]], [[pilot]] bądź nie będący w tej chwili na służbie policjant.

*Gdy samolot zostanie uszkodzony przez działa nieprzyjaciela awionika zaczyna błyskać i iskrzyć. Wystarczy, że jedna osoba z załogi użyje [[gaśnica|gaśnicy]] żeby wszystko działało jak przedtem.

*Każdy, bez względu na doświadczenie, jest w stanie wylądować samolotem z pomocą ludzi z wieży kontrolnej.

*Gdy bohater odsłuchuje wiadomości z [[automatyczna sekretarka|automatycznej sekretarki]] a jedna z wiadomości jest niespodziewana, to zwykle przed tą wiadomością są dwie krótkie, gdzie jedna została pozostawiona przez mężczyznę, a druga przez kobietę. Jeżeli wiadomość była oczekiwana będzie pierwszą, którą się usłyszy.

*[[Asteroid]]y poruszające się w przestrzeni zawsze wydają odgłosy przypominające przytłumiony silnik samochodowy.

*W przestrzeni kosmicznej słychać wybuchy.

*Potężne wybuchy w przestrzeni kosmicznej generują płaskie fale uderzeniowe.

*[[Laser]] jest jedynym rodzajem wiązki światła, która porusza się znacznie wolniej niż prędkość światła w odcinkach o ograniczonej z obu stron długości.

*[[Radiacja]] nie powoduje [[mutacja|mutacji]] u twoich przyszłych dzieci lecz u ciebie, a zamiany te sprowadzą się do zamienienia cię w bezkształtną maź bądź zwierzęcopodobnego stwora.

*Bohater nigdy nie [[kaszel|kaszle]], nie [[kichnięcie|kicha]], nie ma kataru ani żadnej innej dolegliwości wskazującej na to że nie jest idealnie zdrowy.

*Jedynym odstępstwem od tego jest moment [[śmierć|umierania]] gdzie kaszlnięcie oznacza, że już więcej nie da się zrobić.

*Podczas pisania długich zdań na klawiaturze, nie trzeba używać spacji.

*Bohater nigdy nie używa backspace'a.

*[[Superkomputer]]y [[NASA]], [[CIA]] czy rządu zawsze będą miały łatwy w obsłudze, graficzny [[interfejs]].

*Jeżeli rozmawiają dwie osoby, jedna z nich patrzy się w okno bądź jest odwrócona do mówiącego [[plecy|plecami]]. Odwraca się w jego stronę dopiero wtedy gdy nastąpi jakiś emocjonalny moment.

[[Grafika:Doc0244.jpg|thumb|Gdy rzucasz [[nóż|nożem]], ten zawsze wbije się w cel swoim ostrzem.]]

*Zwykłe [[zamek|zamki]] w drzwiach mogą być otwarte przy pomocy [[karta kredytowa|karty kredytowej]] bądź spinki do włosów. Zamki w [[sejf]]ach mogą być otwarte w 5 minut przy użyciu [[stetoskop]]u bądź jakiegoś futurystycznego urządzenia z mnóstwem migających lampek.

*Najlepszą metodą aby kogoś obudzić ze [[śpiączka|śpiączki]], ożywić czy przywrócić przytomność jest powiedzenie, że się go [[miłość|kocha]].

*Mniejszości narodowe zawsze mają jakieś mistyczne moce czy zdolności w dziedzinie sztuk walki. Np. [[Indianie]] zawsze wiedzą, co się za chwilę stanie, patrząc na otaczającą go naturę, a Azjaci mają wrodzone zdolności do walki wręcz.

*Każdy może przeżyć kilkanaście ciosów w [[twarz]], kilkadziesiąt strzałów z dowolnej broni na klatę, i jeszcze (zawsze) zabić tego, na którym chce się [[zemsta|zemścić]].

*W Paryżu z każdego okna widać wieżę Eiffel'a.

*Standardowa rozmowa telefoniczna wygląda tak, że bohater mówi, po czym robi pauzę co ma oznaczać że teraz mówi drugi rozmówca, przykład:<br>
John nie pokazał się jeszcze w biurze? (PAUZA) Powiadomiłeś już o tym Billa... (PAUZA) Co powiedział? (PAUZA) On też go nie widział... (PAUZA) Robi się nerwowy? (PAUZA) Chce zadzwonić po policję...<br>

Zgodnie z tym, rozmowa powinna wyglądać tak:<br>

'''[R'''ozmówca''']''' - John nie pokazał się jeszcze w biurze<br>
'''[B'''ohater''']''' - John nie pokazał się jeszcze w biurze?<br>
'''[R]''' - Nie, powiadomiłem już o tym Billa.<br>
'''[B]''' - Powiadomiłeś już o tym Billa...<br>
'''[R]''' - Tak<br>
'''[B]''' - Co powiedział?<br>
'''[R]''' - On też go nie widział<br>
'''[B]''' - On też go nie widział...<br>
'''[R]''' - Robi się nerwowy<br>
'''[B]''' - Robi się nerwowy?<br>
'''[R]''' - Tak, chce zadzwonić po policję.<br>
'''[B]''' - Chce zadzwonić po policję...<br>

*Kiedy gonisz przestępcę po nieznajomym mieście, nie obawiaj się, że się pogubisz - poprostu biegnij przed siebie nie zastanawiając się nad drogą - zawsze trafisz tam, gdzie czai się przestępca.

*Gdy zjesz z kobietą kolację przy [[świeca|świecach]] i gdy zaczniecie całować się w okolicach [[łóżka|łóżka]] - nagle zrobi się ciemno i już będziecie rano wstawać.

*Psychopaci zaślepieni rządzą zemsty zwykle mają bliznę na twarzy.

*Bohater po walce zawsze odmawia pomocy ze strony przyjaciół czy też lekarza.
[[Grafika:Briefcase money.jpg|thumb|Teczki są tak zaprojektowane aby mieściły się w nich dokładnie dwa rzędy banknotów, które są pięknie spięte w pliki i równiutko w niej poukładane, nawet jeżeli wsadzał je tam sterroryzowany, przestraszony bankier.]]
*Jeżeli dojdzie do drugiej walki, bohater zawsze zostanie kopnięty/uderzony w tą cześc ciała, która została najbardziej zraniona w walce poprzedniej.

*Gdy złoczyńca chce zamordować kogoś przy użyciu noża, używa tylko jednej [[ręka|ręki]], gdy ofiara (zwykle kobieta) siłuje się z niemilcem mając nóż zaraz przed twarzą, Ten Zły nigdy nie użyje drugiej ręki aby tą ofiarę w jakikolwiek sposób obezwładnić i zadźgać.

*Jeżeli bohater podczas walki bronią białą utraci miecz, istnieją trzy możliwości natępnych zdarzeń:
**Ten Zły w geście [[honor]]u da bohaterowi [[miecz]].
**Bohater zrobi jakiś unik bądź niesamowitą [[akrobacja|akrobację]] i chwyci swój miecz by walczyć dalej.
**Gdy już wszystko będzie wyglądać na koniec bohatera, jego dziewczyna lub pomocnik rzuci mu miecz, który bohater z łatwością łapie w locie.

*Gdy wszystko poszło bardzo źle i USA zagrażają kosmici/terroryści/dinozaury/itp. naród zawsze może liczyć na prezydenta, który stanie w pierwszym szeregu ze swoimi żołnierzami by odeprzeć wroga.

*Palacze palą papierosy tylko w czasie momentów romantycznych bądź dramatycznych. W innych przypadkach nie mają ochoty na papierosa.

*Teczki złoczyńców zawsze zawierają broń, [[narkotyki]] bądź [[pieniądze]].

*Mężczyźni na [[tratwa]]ch, w [[dżungla]]ch, na [[putynia|pustyni]] nie potrzebują maszynki do golenia ponieważ ich [[broda]] nie rośnie. Chyba że wcześniejszego dnia się spili, wtedy w trzy godziny pojawia się trzydniowy zarost.

*Obcokrajowcy zawsze mówią perfekcyjnym angielskim (jedynie z przesadzonym akcentem) i nie robią żadnych pomyłek językowych, aczkolwiek nigdy nie uczą się mówić "Pan" albo "Dziękuję" zamiast tego powiedzą "Señor" albo "Gracias".

*[[Szyba|Szyby]] i [[lina|liny]] wind są czyste oraz świetnie oświetlone po to aby bohater nie zabrudził się i nie musiał używać [[latarka|latarki]] czy innego dodatkowego wyposażenia.

*Chcąc znaleźć jakieś kompromitujące kogoś dowody wystarczy przejrzeć jego [[biurko]], dowody znajdować się będą, w któreś [[szuflada|szufladzie]], jako stojące na biurku zdjęcie bądź jako numer telefonu zapisany na papierku wyrzuconym do [[kosz]]a obok.

*[[Pełnia Księżyca]] może występować przez kilka [[noc]]y z rzędu.

*Kobiety tuż przed pocałunkiem przygryzają dolną wargę.

*Człowiek wieku około 30 lat nigdy nie pokona stuletniego mistrza kung-fu


[[kategoria:teorie]]
[[kategoria:media]]

Wersja z 18:26, 21 mar 2006

"Ach, dzień dobry panie Bond, niech pan wejdzie, opowiem panu cały mój złowieszczy plan, podam panu dokładny adres siedliska zbrodni, do którego zmierzam, by mógł pan mnie złapać, po czym zamknę w celi, z której nawet emeryt by uciekł"

~ Typowy Czarny Charakter z filmów sensacyjnych.


Teoria filmowej rzeczywistości - Jak wiemy, światem rządzą niezaprzeczalne prawa, niepodważalne i zawsze działające schematy zachowań ludzkich, praw fizyki i całej otaczającej nas rzeczywistości. Teoria filmowej rzeczywistości opiera się na tym że w filmach pokazana jest całkowita prawda o zależnościach świata rzeczywistego. Naukowcy po wielu latach studiowania tysięcy filmów sensacyjnych doszli do zaskakujących rezultatów. Po latach doskonaleń, naukowcy opublikowali pełną listę schematów na których opiera się życie filmowych bohaterów.


Przynajmniej u dobrego bohatera)