Koszykówka: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 79.191.9.188. Autor wycofanej wersji to 89.238.43.149.) |
Ciemnowidz (dyskusja • edycje) M (→Galeria kosza) |
||
Linia 26: | Linia 26: | ||
<gallery> |
<gallery> |
||
Grafika:Jordan.jpg|Największy ziomuś koszykarzy – Michael <s>Jackson</s>Jordan |
Grafika:Jordan.jpg|Największy ziomuś koszykarzy – Michael <s>Jackson</s>Jordan |
||
Grafika:Koszydziewczyna.jpg|Kobieta grająca w koszykówkę |
|||
Grafika:Kosz do kosza.jpg|Typowy kosz na polskim boisku |
Grafika:Kosz do kosza.jpg|Typowy kosz na polskim boisku |
||
</gallery> |
</gallery> |
Wersja z 18:25, 1 cze 2010
Koszykówka (kosz, basketball, piłka koszykowa) – gra zespołowa, popularna szczególnie w USA, gdzie największe ziomy grają w NBA. Gra się w nią piłką.
Zasady
Każda drużyna składa się pięciu wieżowców, każda z dwóch gra przeciwko sobie. Zadaniem każdego z graczy jest wrzucenie piłki do kosza przeciwnej drużyny, zawieszonego na dwukrotnej wysokości przeciętnego Chińczyka. Punkty zdobywa się za:
- celny rzut z rzutu wolnego – 1 punkt;
- celny rzut z gry, po przekroczeniu linii rzutów za 3 punkty (po stronie kosza) – 2 punkty;
- celny rzut zza linii rzutów za trzy punkty. O dziwo, zdobywa się wtedy 3 punkty.
Pozycje
- Rozgrywający – czasem wśród tych wieżowców znajduje się jeden mały kutas, który potrafi przejść między nogami innych graczy;
- środkowy – gracz cechujący się ogromną masą, która jest odwrotnie proporcjonalna do wielkości jego mózgu. To właśnie między jego nogami może niepostrzeżenie przejść rozgrywający;
- rzucający obrońca – ten gracz udaje, że potrafi trafić do kosza. Zazwyczaj są to ludzie z ogromnym fartem, którzy nie mają pojęcia o koszykówce;
- niski skrzydłowy;
- silny skrzydłowy.
Najczęstsze przekroczenia
- „Błąd ośmiu sekund” – drużyna nie wyprowadziła piłki ze swojej połowy w ciągu 8 sekund od wznowienia (na paraolimpiadzie chyba powinni mieć więcej, nie sądzisz, czytelniku?);
- „Błąd dwudziestu czterech sekund” – drużyna nie rzuci w stronę kosza w ciągu 24 sekund od wznowienia (trzeba być naprawdę przymulonym, by nie zdążyć);
- Aut – każdy chyba wie co to jest: piłka wyszła z pola gry i drużyna, która dotknęła ostatnia, ma przesrane;
- Faul – zasadzenie kopa przeciwnikowi, czy przypadkowe pchnięcie.
- Kroki – rajd z piłką pod pachą przez całe boisko bez zrobienia kozła.
Galeria kosza
- Kosz do kosza.jpg
Typowy kosz na polskim boisku