Mercedes-Benz Citaro: Różnice pomiędzy wersjami
Ciemnowidz (dyskusja • edycje) M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Misiek95. Autor wycofanej wersji to 94.251.140.151.) |
Menmikimen (dyskusja • edycje) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[Grafika:Citaro kaliski.JPG|thumb|200px|Łódzki szrot.]] |
[[Grafika:Citaro kaliski.JPG|thumb|200px|Łódzki szrot.]] |
||
{{cytat|– Mercedes, Panie. Za milion się kupuje. To nie jedzie, panie, to PŁYNIE! ''[dziura w drodze]'' O żesz... kurwa. Gówno, nie Mercedes! TO SIĘ TRZĘSIE, PANIE PREZESIE!|[[Żul|Lokalny]] o Citaro}} |
{{cytat|– Mercedes, Panie. Za milion się kupuje. To nie jedzie, panie, to PŁYNIE! ''[dziura w drodze]'' O żesz... kurwa. Gówno, nie Mercedes! TO SIĘ TRZĘSIE, PANIE PREZESIE!|[[Żul|Lokalny]] o Citaro}} |
||
'''Mercedes Citaro''' (dla [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|MKM-ów]] '''O530''') – autobus [[Niemcy|niemieckiej]] produkcji, dość nowoczesny, choć produkowany aż od 97r. Został najlepszym [[autobus]]em roku 2007 |
'''Mercedes Citaro''' (dla [[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|MKM-ów]] '''O530''') – autobus [[Niemcy|niemieckiej]] produkcji, dość nowoczesny, choć produkowany aż od 97r. Został najlepszym [[autobus]]em roku 2007<ref>Patrzcie, 10 lat musiał na to czekać!</ref>. |
||
== Od zewnątrz == |
== Od zewnątrz == |
||
Citaro od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Całość konstrukcji jest bardzo niska, przez co większość wysokości pojazdu to szyby. Ponadto szpanerski znaczek [[Mercedes]]a na przodzie i stylowy napis „Citaro”. Co ważne i ciekawe: podczas zatrzymywania się na przystanku i otworzeniu drzwi, komputer pokładowy informuje o tym, do jakiej pętli zmierza autobus i jaki jest numer linii. Super! |
Citaro od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Całość konstrukcji jest bardzo niska, przez co większość wysokości pojazdu to szyby. Ponadto szpanerski znaczek [[Mercedes]]a na przodzie i stylowy napis „Citaro”. Co ważne i ciekawe: podczas zatrzymywania się na przystanku i otworzeniu drzwi, komputer pokładowy informuje o tym, do jakiej pętli zmierza autobus i jaki jest numer linii. Super!<ref>Wyjątek: Kraków.</ref> |
||
== W środku == |
== W środku == |
||
Linia 13: | Linia 13: | ||
Jak już zostało napisane, Citaro wyposażony jest w [[Komputer|cyfrowy mózg]], który połączony jest z monitorem zamontowanym z przodu autobusu. Teoretycznie wyświetla on listę przystanków i godzinę, w praktyce jednak emituje program rozrywkowy dla studentów [[Politechnika Wrocławska|polibudy]], którzy mają niezły ubaw czytając co [[BIOS]] ma do powiedzenia kierowcy i dlaczego zainstalowany tam [[Linux]] ma kernel panic. |
Jak już zostało napisane, Citaro wyposażony jest w [[Komputer|cyfrowy mózg]], który połączony jest z monitorem zamontowanym z przodu autobusu. Teoretycznie wyświetla on listę przystanków i godzinę, w praktyce jednak emituje program rozrywkowy dla studentów [[Politechnika Wrocławska|polibudy]], którzy mają niezły ubaw czytając co [[BIOS]] ma do powiedzenia kierowcy i dlaczego zainstalowany tam [[Linux]] ma kernel panic. |
||
Znany jest również fakt, że autobus osobiście informuje pasażerów gdzie się właśnie zatrzymuje. Jest to przyczyną częstych zaginięć znaków z nazwami przystanków, co ma sugerować MPK, że się mylą i że to nie jest Tunelowa, tylko POD „Mieczyk”, bo autobus tak powiedział. |
Znany jest również fakt, że autobus osobiście informuje pasażerów gdzie się właśnie zatrzymuje. Jest to przyczyną częstych zaginięć znaków z nazwami przystanków, co ma sugerować MPK, że się mylą i że to nie jest Tunelowa, tylko POD „Mieczyk”, bo autobus tak powiedział. |
||
{{Przypisy}} |
|||
{{stubtrans}} |
{{stubtrans}} |
Wersja z 15:33, 9 cze 2010
– Mercedes, Panie. Za milion się kupuje. To nie jedzie, panie, to PŁYNIE! [dziura w drodze] O żesz... kurwa. Gówno, nie Mercedes! TO SIĘ TRZĘSIE, PANIE PREZESIE!
- Lokalny o Citaro
Mercedes Citaro (dla MKM-ów O530) – autobus niemieckiej produkcji, dość nowoczesny, choć produkowany aż od 97r. Został najlepszym autobusem roku 2007[1].
Od zewnątrz
Citaro od zewnątrz wygląda bardzo przyzwoicie. Całość konstrukcji jest bardzo niska, przez co większość wysokości pojazdu to szyby. Ponadto szpanerski znaczek Mercedesa na przodzie i stylowy napis „Citaro”. Co ważne i ciekawe: podczas zatrzymywania się na przystanku i otworzeniu drzwi, komputer pokładowy informuje o tym, do jakiej pętli zmierza autobus i jaki jest numer linii. Super![2]
W środku
Jest bardzo niskopodłogowy. Ma bardzo wygodne siedzenia. Silnik pracuje cichutko. Jazda też bardzo komfortowa. Wydaje się, że cud, miód i orzeszki. Jednak Citaro ma dwie denerwujące wady! Po pierwsze: w autobusie są zamontowane cztery lub sześć kamer. Strasznie trudno jest coś zdewastować i zniszczyć! Chociaż w porównaniu do innych autobusów, czy tramwajów – to mało. Drugi mankament to strasznie piszczący i wkurzający sygnał zamykania drzwi. Czasem ma się ochotę upindzić kierowcę, żeby nie zamykał drzwi.
Supernowoczesny Software
Jak już zostało napisane, Citaro wyposażony jest w cyfrowy mózg, który połączony jest z monitorem zamontowanym z przodu autobusu. Teoretycznie wyświetla on listę przystanków i godzinę, w praktyce jednak emituje program rozrywkowy dla studentów polibudy, którzy mają niezły ubaw czytając co BIOS ma do powiedzenia kierowcy i dlaczego zainstalowany tam Linux ma kernel panic. Znany jest również fakt, że autobus osobiście informuje pasażerów gdzie się właśnie zatrzymuje. Jest to przyczyną częstych zaginięć znaków z nazwami przystanków, co ma sugerować MPK, że się mylą i że to nie jest Tunelowa, tylko POD „Mieczyk”, bo autobus tak powiedział.