Konstal 105N2k/2000: Różnice pomiędzy wersjami
M |
(trochę tekstu) |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
== Odmiany == |
== Odmiany == |
||
W 2001 r. dla Warszawy wyprodukowano wagony z kabiną motorniczego oraz wagony doczepne bez niej. Do Szczecina trafiły tylko wagony z kabiną. W 2007 r. Szczecin się obudził i zamówiono nowe doczepy z [[Protram]]u. |
W 2001 r. dla Warszawy wyprodukowano wagony z kabiną motorniczego oraz wagony doczepne bez niej. Do Szczecina trafiły tylko wagony z kabiną. W 2007 r. Szczecin się obudził i zamówiono nowe doczepy z [[Protram]]u. |
||
==Ciekawostki== |
|||
* W niektórych wagonach dokonano generalnego remontu, przemalowano w [[Floating Garden|nowe barwy]], jednak nie założono kamer, przez co drugie wagony wyglądają jak przed remontem |
|||
* Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu |
|||
<br clear="all" /> |
<br clear="all" /> |
Wersja z 15:55, 5 maj 2011
Konstal 105N2k/2000 (pot. bulwa) – odmiana popularnej stopiątki, zasila tabor Wiochy z tramwajami i Stolycy.
Różnice i podobieństwa między bulwą a stopiątką
Różnice
Zamiast przedwojennego rozruchu oporowego zastosowano rozruch tyrystorowy, dzięki czemu przy ruszaniu i hamowaniu tramwaj wyje. Numer linii wyświetlany jest na dziadowskim, małym wyświetlaczu, przód i tył wykonano jest z tworzyw sztucznych. Bulwę wyposażono w męczące uszy zapowiadanie przystanków. Umieszczono nowy pulpit, aby motorniczowie musieli przejść dodatkowe szkolenia. Kabina motorniczego jest klimatyzowana, niestety, producent zapomniał o pasażerach. Jest też nieco mniej zniszczony przez wandali, ale z czasem się to zmieni.
Podobieństwa
Identyczna wysokość podłogi oraz ilość koni mechanicznych pod maską.
Odmiany
W 2001 r. dla Warszawy wyprodukowano wagony z kabiną motorniczego oraz wagony doczepne bez niej. Do Szczecina trafiły tylko wagony z kabiną. W 2007 r. Szczecin się obudził i zamówiono nowe doczepy z Protramu.
Ciekawostki
- W niektórych wagonach dokonano generalnego remontu, przemalowano w nowe barwy, jednak nie założono kamer, przez co drugie wagony wyglądają jak przed remontem
- Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu