Boeing 737: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Ale ze mnie lama, blankuję Nonsensopedię... Byłbym bardzo wdzięczny za otrzymanie bana)
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Risen911. Ofiarą rewertu jest 178.235.201.15.)
Linia 1: Linia 1:
{{redakcja|Nikt nic nie wie, naprawmy to}}
'''Boeing 737''' – samolot niewiadomego pochodzenia z fabyki pod nazwą [[Boeing]]. Jest to nic innego jak autobus ze skrzydłami przystosowany do transportu drogowego (zanim wystartuje) jak i powietrznego, czego autobus jednak nie potrafi. Strukturą i uniwersalnością przypomina [[Autosan|Autosana]] H9 pod barwami PKS, jest ponadto jego odpowiednikiem w spółce po fachu [[PLL LOT]], gdzie ma oznaczenie SP-LLC. Ilości tych "maszyn" w obu spółkach są porównywalne, co oznacza jedna, jak i druga mają po tyle samo złomu.

== Nazwa ==
Nazwa również przypadkowa tak samo jak jego sprawność lotu. Najprawdopodobniej została wzięta z napisu na [[bunkier|bunkrze]] przed/powojennym w którym został pospawany z materiałów z odzysku (czołgi z [[Druga wojna światowa|Drugiej Wojny Światowej]] zostały zebrane i przetopione, a następnie wyprasowane na blachę, z której stworzono ów samolot).
Liczba 737 to nic innego jak funkcja matematyczna znajoma tylko jednemu człowiekowi na świecie (mianowicie projektantowi tegoż zlepu metali). Funkcja ta opisuje każdy model z fabryki Boeinga jako kolejność produkcji modeli. Tą liczbę oplata w dwie tajemnicze liczby 7. Ich pochodzenie w nazwie również nie jest do końca znane i rozumiane. Nie mniej jednak, model 737 oznacza że jest to model trzeci (przed czwartym - 747 i po drugim - 727 modelu).

Nazwy pochodne:
*Benio
*Beniek
*Benkov (za czasów PRL pod władzą ZSRR)
*Benkart (ze względu na jakość podróży)
*Bojejing (z ust [[Jacek Gmoch|Jacka Gmocha]])

== Wersje ==
Istnieje ich wiele. Różnią się od siebie przeważnie rozstawem osi kół (tak jak w przypadku autobusów, nie inaczej) oraz stosunkiem miejsc siedzących do miejsc stojących. Wartość ta jednak ulega zmianie podczas podróży, oczywiście zależnie od twardego bądź miękkiego lądowania z przewagą na twarde. Innym czynnikiem zmieniającym tą proporcję jest styl i ułożenie siedzeń. Jeśli jest ono takie jak w Autosanie H9, życzę miłego [[PLL LOT|LOT]]-u.

== Ciekawostki ==
*Prostota konstrukcji nie zakłada użycia typowych czarnych skrzynek, ale tachometrów zapożyczonych z Autosanu.
*Wyglądem przypomina banana przebitego dwoma nożami pod kątem.
*Ma lepsze ogrzewanie niż Autosan.
*Posiada system hamowania silnikiem poprzez Thrust Reverser, natomiast Autosan poprzez [[Skrzynia biegów|skrzynię biegów]].
{{stubtrans}}
[[Kategoria:Transport]]

[[en:Boeing 737]]

Wersja z 19:51, 29 kwi 2011

Boeing 737 – samolot niewiadomego pochodzenia z fabyki pod nazwą Boeing. Jest to nic innego jak autobus ze skrzydłami przystosowany do transportu drogowego (zanim wystartuje) jak i powietrznego, czego autobus jednak nie potrafi. Strukturą i uniwersalnością przypomina Autosana H9 pod barwami PKS, jest ponadto jego odpowiednikiem w spółce po fachu PLL LOT, gdzie ma oznaczenie SP-LLC. Ilości tych "maszyn" w obu spółkach są porównywalne, co oznacza jedna, jak i druga mają po tyle samo złomu.

Nazwa

Nazwa również przypadkowa tak samo jak jego sprawność lotu. Najprawdopodobniej została wzięta z napisu na bunkrze przed/powojennym w którym został pospawany z materiałów z odzysku (czołgi z Drugiej Wojny Światowej zostały zebrane i przetopione, a następnie wyprasowane na blachę, z której stworzono ów samolot). Liczba 737 to nic innego jak funkcja matematyczna znajoma tylko jednemu człowiekowi na świecie (mianowicie projektantowi tegoż zlepu metali). Funkcja ta opisuje każdy model z fabryki Boeinga jako kolejność produkcji modeli. Tą liczbę oplata w dwie tajemnicze liczby 7. Ich pochodzenie w nazwie również nie jest do końca znane i rozumiane. Nie mniej jednak, model 737 oznacza że jest to model trzeci (przed czwartym - 747 i po drugim - 727 modelu).

Nazwy pochodne:

  • Benio
  • Beniek
  • Benkov (za czasów PRL pod władzą ZSRR)
  • Benkart (ze względu na jakość podróży)
  • Bojejing (z ust Jacka Gmocha)

Wersje

Istnieje ich wiele. Różnią się od siebie przeważnie rozstawem osi kół (tak jak w przypadku autobusów, nie inaczej) oraz stosunkiem miejsc siedzących do miejsc stojących. Wartość ta jednak ulega zmianie podczas podróży, oczywiście zależnie od twardego bądź miękkiego lądowania z przewagą na twarde. Innym czynnikiem zmieniającym tą proporcję jest styl i ułożenie siedzeń. Jeśli jest ono takie jak w Autosanie H9, życzę miłego LOT-u.

Ciekawostki

  • Prostota konstrukcji nie zakłada użycia typowych czarnych skrzynek, ale tachometrów zapożyczonych z Autosanu.
  • Wyglądem przypomina banana przebitego dwoma nożami pod kątem.
  • Ma lepsze ogrzewanie niż Autosan.
  • Posiada system hamowania silnikiem poprzez Thrust Reverser, natomiast Autosan poprzez skrzynię biegów.

Szablon:Stubtrans