Fiat Grande Punto: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (poprawić)
(Wynurzam się z ciemności...)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:FariGP.jpg|thumb|250px|Grande Punto z profilu]]
{{popr}}
'''Fiat Grande Punto''' – dziwna maszkara zwana przez [[Włosi|makaroniarzy]] ''Dużą Kropką''. Maszynę zbudował niezawodny na całym świecie <del>Fiut</del> [[Fiat]], który po raz kolejny popisał się odwaleniem srogiej imby. Mieliśmy już zmechanizowany odstraszacz na kobiety w postaci [[Fiat Multipla|Multipli]] oraz model Coupe, który psuł się nawet w warsztacie u mechanika. Grande Punto nie psuło się często, ani nie wyglądało jak twarz naćpanej nastolatki, ale szybko okazało się, że nie jest to zasługa projektantów. Włosi podpierdzieli część części od [[Niemcy|szwabskiej]] Corsy i otrzymali za to po raz kolejny srogie spadki zaufania, ale na szczęście wypuścili wreszcie samochód, którym można jeździć.


== Zalety ==
* Już go nie produkują.
* Nie psuje się częściej niż reszta maszyn ze stajni Fiata.
* Nie musisz być maklerem giełdowym aby mieć kasę na części.
* Światła są naprawdę ładne<ref>Bo ukradli z Maserati…</ref>.
* Kiedy zepsuje się tłumik w rurze wydechowej, auto zaczyna buczeć, co sprawia wrażenie jazdy turbodoładowanym bolidem.
* W pakiecie dostajemy parę poduszek powietrznych do samodzielnego pompowania.
* Obok skrzyni biegów mamy super nowoczesną zapalniczkę, która ma tendencje do wybuchów bez powodu.
* Po dopłaceniu kilkuset procent ceny oryginalnego Punto mamy możliwość dostania silnika w zaawansowanej wersji CNG.
* Kiedy stoisz na światłach nikt nie ukradnie ci rzeczy z bagażnika, bo ktoś zapomniał zamontować klamki do otwierania go.
* Po włączeniu miejskiej wersji wspomagania kierownicy trzeba wykonać przynajmniej dziesięć obrotów aby skręcić koła w jakimkolwiek kierunku.
* Jakimś cudem po wyłączeniu silnika wyłączają się automatycznie światła, co pozwala zaoszczędzić na akumulatorach.
* Po zamontowaniu mu metalowych kijów i ślizgaczy może stać się trolejbusem.


== Wady ==
'''Fiat Grande Punto''' (z [[Język włoski|włos]]. ''wielki'') – auto włoskiej roboty. Według producenta nazwa ma sugerować kierowcy to, ze w aucie tym możne on poczuć się wielki (w większości auto to kupują mali ludzie).
[[Plik:Abarth Grande Punto 1.4 Turbojet.jpg|thumb|250px|Niskie zawieszenie idealnie przygotowane na polskie drogi]]
* Nikt nie będzie chciał go od ciebie odkupić.
* Jeżeli nie zapnie się pasu auto wyje mocniej niż syreny sygnalizującego zbliżający się nalot [[Luftwaffe]].
* W przeciwieństwie do [[Fiat Cinquecento|Cinquecento]] nie da się poderwać nim dziewczyny na homologacje butli gazowej.
* Nie zrobisz z niego [[Dresowóz|dresowozu]], co spowoduje brak zaufania na dzielni.
* Przy wrzucaniu wstecznego trzeba podnieść drążek skrzyni biegów prawie do samego sufitu.
* Usportowiona wersja Abarth nie nadaje się na polskie drogi z uwagi na zawieszenie, które nawet na niewielkiej nierówności może się rozpaść.
* Nawet stary [[Volkswagen Golf|Golf]] jest wstanie ograć Punto w wyścigu.
* Awaryjność tylnych drzwi jest tak rozpowszechniona, że normą stało się jeżdżenie bez nich.
* Gdy przyklei mu się z przodu naklejkę [[Skoda|Skody]] wszyscy będą myśleli, że to lekko zmodyfikowana Fabia.
* Hamulec ręczny potrafi się całkowicie rozregulować i w następstwie nasze Punto może stoczyć się z górki wprost do rzeki, bądź innego jeziora.
* Naprawy nie są tak częste jak w przypadku koleżanek po fachu, ale i tak najlepiej mieć przy sobie cały komplet części zapasowych, a najlepiej kilka.
* Woda w spryskiwaczach może zamarznąć nawet kiedy temperatura jest na plusie.
* Lusterka są tak ogromne, że ryzyko oderwania ich przez szczotki w myjni jest bardzo wysokie.
* Wskaźnik ilości gazu w wersjach LPG potrafi wypaść i automatycznie wyłączyć silnik Fiacika.


== Dane techniczne ==
== Ciekawostki ==
* Podczas testów jeden z pracowników dokleił do bagażnika kartonowe pudło, co bardzo spodobało się reszcie załogi. W taki sposób powstał model Linea.


{{Przypisy}}
*prędkość maksymalna: zależna od wagi właściciela.
{{Motoryzacja}}
*pojemność silnika - równa pojemności gaźnika (W bogatszych wersjach wtrysk wielopunktowy)
*przyspieszenie 1-100 km/h: Przy tylnym wietrze 15,109 s
*maksymalny moment obrotowy: 134 fiatometry
*pojemność baku: 800 mililitrów


[[Kategoria: Samochody]]
=== W standardzie ===
*radio BIAZET - nie interesuje złodziei, za to właściciela rozczarowuje jakością dźwięku.
*poduszka pod pupę (system "poczuj się GRANDE");
*system KRES (Kiedy Radzi Evo - skręcaj);
*poduszka azotowa (zamiast powietrznej);
*kierownica;
*pokrowce na fotele tylne (wersja koala, lub Obama);
*elektryczne szyby na kolby;
*podnośnik (po dopłacie 200 zł)

=== Opcjonalnie ===
*Druga kierownica (dla pasażera)
*Otwierany bagażnik
*Regulacja wysokości dachu
*Chomiki napędzające nawiewy
*Migające w rytm piosenki "kanikuły" kierunkowskazy

=== Wersja EVO ===
Zmodyfikowany został schowek dla pasażera co zmniejszyło emisje CO2 o 11,9 dag.

Wykorzystano innowacyjna technologie Start/Meta (podróbka Stop/Go)

Naklejono znaczek "Evo" na klapie bagażnika, co znacząco polepszyło przyspieszenie i zmniejszyło wagę samochodu.

=== Zdaniem właściciela ===
Ogólnie rzecz biorąc Fiat Grande punto, to zdaniem jego właściciela "igła", "nic tylko lać paliwo i jechać".

Trochę wypowiedzi:

"Od kiedy kupiłem Grande punto, moje życie nabrało barw! Poduszka, którą mam pod pupą sprawia, ze mogę zrobić "zimny łokieć"

"W końcu mogę dosięgnąć do stacyjki i odpalić auto - System "poczuj się GRANDE" jest WIELKI !!!"

"Kiedy myje Moje Grande punto i włączam radio to słychać je na zewnątrz - Fiacie - Dobra robota"

{{stubmot}}
[[Kategoria:Samochody]]

Wersja z 21:22, 6 paź 2018

Grande Punto z profilu

Fiat Grande Punto – dziwna maszkara zwana przez makaroniarzy Dużą Kropką. Maszynę zbudował niezawodny na całym świecie Fiut Fiat, który po raz kolejny popisał się odwaleniem srogiej imby. Mieliśmy już zmechanizowany odstraszacz na kobiety w postaci Multipli oraz model Coupe, który psuł się nawet w warsztacie u mechanika. Grande Punto nie psuło się często, ani nie wyglądało jak twarz naćpanej nastolatki, ale szybko okazało się, że nie jest to zasługa projektantów. Włosi podpierdzieli część części od szwabskiej Corsy i otrzymali za to po raz kolejny srogie spadki zaufania, ale na szczęście wypuścili wreszcie samochód, którym można jeździć.

Zalety

  • Już go nie produkują.
  • Nie psuje się częściej niż reszta maszyn ze stajni Fiata.
  • Nie musisz być maklerem giełdowym aby mieć kasę na części.
  • Światła są naprawdę ładne[1].
  • Kiedy zepsuje się tłumik w rurze wydechowej, auto zaczyna buczeć, co sprawia wrażenie jazdy turbodoładowanym bolidem.
  • W pakiecie dostajemy parę poduszek powietrznych do samodzielnego pompowania.
  • Obok skrzyni biegów mamy super nowoczesną zapalniczkę, która ma tendencje do wybuchów bez powodu.
  • Po dopłaceniu kilkuset procent ceny oryginalnego Punto mamy możliwość dostania silnika w zaawansowanej wersji CNG.
  • Kiedy stoisz na światłach nikt nie ukradnie ci rzeczy z bagażnika, bo ktoś zapomniał zamontować klamki do otwierania go.
  • Po włączeniu miejskiej wersji wspomagania kierownicy trzeba wykonać przynajmniej dziesięć obrotów aby skręcić koła w jakimkolwiek kierunku.
  • Jakimś cudem po wyłączeniu silnika wyłączają się automatycznie światła, co pozwala zaoszczędzić na akumulatorach.
  • Po zamontowaniu mu metalowych kijów i ślizgaczy może stać się trolejbusem.

Wady

Niskie zawieszenie idealnie przygotowane na polskie drogi
  • Nikt nie będzie chciał go od ciebie odkupić.
  • Jeżeli nie zapnie się pasu auto wyje mocniej niż syreny sygnalizującego zbliżający się nalot Luftwaffe.
  • W przeciwieństwie do Cinquecento nie da się poderwać nim dziewczyny na homologacje butli gazowej.
  • Nie zrobisz z niego dresowozu, co spowoduje brak zaufania na dzielni.
  • Przy wrzucaniu wstecznego trzeba podnieść drążek skrzyni biegów prawie do samego sufitu.
  • Usportowiona wersja Abarth nie nadaje się na polskie drogi z uwagi na zawieszenie, które nawet na niewielkiej nierówności może się rozpaść.
  • Nawet stary Golf jest wstanie ograć Punto w wyścigu.
  • Awaryjność tylnych drzwi jest tak rozpowszechniona, że normą stało się jeżdżenie bez nich.
  • Gdy przyklei mu się z przodu naklejkę Skody wszyscy będą myśleli, że to lekko zmodyfikowana Fabia.
  • Hamulec ręczny potrafi się całkowicie rozregulować i w następstwie nasze Punto może stoczyć się z górki wprost do rzeki, bądź innego jeziora.
  • Naprawy nie są tak częste jak w przypadku koleżanek po fachu, ale i tak najlepiej mieć przy sobie cały komplet części zapasowych, a najlepiej kilka.
  • Woda w spryskiwaczach może zamarznąć nawet kiedy temperatura jest na plusie.
  • Lusterka są tak ogromne, że ryzyko oderwania ich przez szczotki w myjni jest bardzo wysokie.
  • Wskaźnik ilości gazu w wersjach LPG potrafi wypaść i automatycznie wyłączyć silnik Fiacika.

Ciekawostki

  • Podczas testów jeden z pracowników dokleił do bagażnika kartonowe pudło, co bardzo spodobało się reszcie załogi. W taki sposób powstał model Linea.

Przypisy

  1. Bo ukradli z Maserati…