Fiat Grande Punto: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (poprawić) |
(Wynurzam się z ciemności...) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:FariGP.jpg|thumb|250px|Grande Punto z profilu]] |
|||
{{popr}} |
|||
'''Fiat Grande Punto''' – dziwna maszkara zwana przez [[Włosi|makaroniarzy]] ''Dużą Kropką''. Maszynę zbudował niezawodny na całym świecie <del>Fiut</del> [[Fiat]], który po raz kolejny popisał się odwaleniem srogiej imby. Mieliśmy już zmechanizowany odstraszacz na kobiety w postaci [[Fiat Multipla|Multipli]] oraz model Coupe, który psuł się nawet w warsztacie u mechanika. Grande Punto nie psuło się często, ani nie wyglądało jak twarz naćpanej nastolatki, ale szybko okazało się, że nie jest to zasługa projektantów. Włosi podpierdzieli część części od [[Niemcy|szwabskiej]] Corsy i otrzymali za to po raz kolejny srogie spadki zaufania, ale na szczęście wypuścili wreszcie samochód, którym można jeździć. |
|||
== Zalety == |
|||
* Już go nie produkują. |
|||
* Nie psuje się częściej niż reszta maszyn ze stajni Fiata. |
|||
* Nie musisz być maklerem giełdowym aby mieć kasę na części. |
|||
* Światła są naprawdę ładne<ref>Bo ukradli z Maserati…</ref>. |
|||
* Kiedy zepsuje się tłumik w rurze wydechowej, auto zaczyna buczeć, co sprawia wrażenie jazdy turbodoładowanym bolidem. |
|||
* W pakiecie dostajemy parę poduszek powietrznych do samodzielnego pompowania. |
|||
* Obok skrzyni biegów mamy super nowoczesną zapalniczkę, która ma tendencje do wybuchów bez powodu. |
|||
* Po dopłaceniu kilkuset procent ceny oryginalnego Punto mamy możliwość dostania silnika w zaawansowanej wersji CNG. |
|||
* Kiedy stoisz na światłach nikt nie ukradnie ci rzeczy z bagażnika, bo ktoś zapomniał zamontować klamki do otwierania go. |
|||
* Po włączeniu miejskiej wersji wspomagania kierownicy trzeba wykonać przynajmniej dziesięć obrotów aby skręcić koła w jakimkolwiek kierunku. |
|||
* Jakimś cudem po wyłączeniu silnika wyłączają się automatycznie światła, co pozwala zaoszczędzić na akumulatorach. |
|||
* Po zamontowaniu mu metalowych kijów i ślizgaczy może stać się trolejbusem. |
|||
== Wady == |
|||
'''Fiat Grande Punto''' (z [[Język włoski|włos]]. ''wielki'') – auto włoskiej roboty. Według producenta nazwa ma sugerować kierowcy to, ze w aucie tym możne on poczuć się wielki (w większości auto to kupują mali ludzie). |
|||
[[Plik:Abarth Grande Punto 1.4 Turbojet.jpg|thumb|250px|Niskie zawieszenie idealnie przygotowane na polskie drogi]] |
|||
* Nikt nie będzie chciał go od ciebie odkupić. |
|||
* Jeżeli nie zapnie się pasu auto wyje mocniej niż syreny sygnalizującego zbliżający się nalot [[Luftwaffe]]. |
|||
* W przeciwieństwie do [[Fiat Cinquecento|Cinquecento]] nie da się poderwać nim dziewczyny na homologacje butli gazowej. |
|||
* Nie zrobisz z niego [[Dresowóz|dresowozu]], co spowoduje brak zaufania na dzielni. |
|||
* Przy wrzucaniu wstecznego trzeba podnieść drążek skrzyni biegów prawie do samego sufitu. |
|||
* Usportowiona wersja Abarth nie nadaje się na polskie drogi z uwagi na zawieszenie, które nawet na niewielkiej nierówności może się rozpaść. |
|||
* Nawet stary [[Volkswagen Golf|Golf]] jest wstanie ograć Punto w wyścigu. |
|||
* Awaryjność tylnych drzwi jest tak rozpowszechniona, że normą stało się jeżdżenie bez nich. |
|||
* Gdy przyklei mu się z przodu naklejkę [[Skoda|Skody]] wszyscy będą myśleli, że to lekko zmodyfikowana Fabia. |
|||
* Hamulec ręczny potrafi się całkowicie rozregulować i w następstwie nasze Punto może stoczyć się z górki wprost do rzeki, bądź innego jeziora. |
|||
* Naprawy nie są tak częste jak w przypadku koleżanek po fachu, ale i tak najlepiej mieć przy sobie cały komplet części zapasowych, a najlepiej kilka. |
|||
* Woda w spryskiwaczach może zamarznąć nawet kiedy temperatura jest na plusie. |
|||
* Lusterka są tak ogromne, że ryzyko oderwania ich przez szczotki w myjni jest bardzo wysokie. |
|||
* Wskaźnik ilości gazu w wersjach LPG potrafi wypaść i automatycznie wyłączyć silnik Fiacika. |
|||
== |
== Ciekawostki == |
||
* Podczas testów jeden z pracowników dokleił do bagażnika kartonowe pudło, co bardzo spodobało się reszcie załogi. W taki sposób powstał model Linea. |
|||
{{Przypisy}} |
|||
*prędkość maksymalna: zależna od wagi właściciela. |
|||
{{Motoryzacja}} |
|||
*pojemność silnika - równa pojemności gaźnika (W bogatszych wersjach wtrysk wielopunktowy) |
|||
*przyspieszenie 1-100 km/h: Przy tylnym wietrze 15,109 s |
|||
*maksymalny moment obrotowy: 134 fiatometry |
|||
*pojemność baku: 800 mililitrów |
|||
⚫ | |||
=== W standardzie === |
|||
*radio BIAZET - nie interesuje złodziei, za to właściciela rozczarowuje jakością dźwięku. |
|||
*poduszka pod pupę (system "poczuj się GRANDE"); |
|||
*system KRES (Kiedy Radzi Evo - skręcaj); |
|||
*poduszka azotowa (zamiast powietrznej); |
|||
*kierownica; |
|||
*pokrowce na fotele tylne (wersja koala, lub Obama); |
|||
*elektryczne szyby na kolby; |
|||
*podnośnik (po dopłacie 200 zł) |
|||
=== Opcjonalnie === |
|||
*Druga kierownica (dla pasażera) |
|||
*Otwierany bagażnik |
|||
*Regulacja wysokości dachu |
|||
*Chomiki napędzające nawiewy |
|||
*Migające w rytm piosenki "kanikuły" kierunkowskazy |
|||
=== Wersja EVO === |
|||
Zmodyfikowany został schowek dla pasażera co zmniejszyło emisje CO2 o 11,9 dag. |
|||
Wykorzystano innowacyjna technologie Start/Meta (podróbka Stop/Go) |
|||
Naklejono znaczek "Evo" na klapie bagażnika, co znacząco polepszyło przyspieszenie i zmniejszyło wagę samochodu. |
|||
=== Zdaniem właściciela === |
|||
Ogólnie rzecz biorąc Fiat Grande punto, to zdaniem jego właściciela "igła", "nic tylko lać paliwo i jechać". |
|||
Trochę wypowiedzi: |
|||
"Od kiedy kupiłem Grande punto, moje życie nabrało barw! Poduszka, którą mam pod pupą sprawia, ze mogę zrobić "zimny łokieć" |
|||
"W końcu mogę dosięgnąć do stacyjki i odpalić auto - System "poczuj się GRANDE" jest WIELKI !!!" |
|||
"Kiedy myje Moje Grande punto i włączam radio to słychać je na zewnątrz - Fiacie - Dobra robota" |
|||
{{stubmot}} |
|||
⚫ |
Wersja z 21:22, 6 paź 2018
Fiat Grande Punto – dziwna maszkara zwana przez makaroniarzy Dużą Kropką. Maszynę zbudował niezawodny na całym świecie Fiut Fiat, który po raz kolejny popisał się odwaleniem srogiej imby. Mieliśmy już zmechanizowany odstraszacz na kobiety w postaci Multipli oraz model Coupe, który psuł się nawet w warsztacie u mechanika. Grande Punto nie psuło się często, ani nie wyglądało jak twarz naćpanej nastolatki, ale szybko okazało się, że nie jest to zasługa projektantów. Włosi podpierdzieli część części od szwabskiej Corsy i otrzymali za to po raz kolejny srogie spadki zaufania, ale na szczęście wypuścili wreszcie samochód, którym można jeździć.
Zalety
- Już go nie produkują.
- Nie psuje się częściej niż reszta maszyn ze stajni Fiata.
- Nie musisz być maklerem giełdowym aby mieć kasę na części.
- Światła są naprawdę ładne[1].
- Kiedy zepsuje się tłumik w rurze wydechowej, auto zaczyna buczeć, co sprawia wrażenie jazdy turbodoładowanym bolidem.
- W pakiecie dostajemy parę poduszek powietrznych do samodzielnego pompowania.
- Obok skrzyni biegów mamy super nowoczesną zapalniczkę, która ma tendencje do wybuchów bez powodu.
- Po dopłaceniu kilkuset procent ceny oryginalnego Punto mamy możliwość dostania silnika w zaawansowanej wersji CNG.
- Kiedy stoisz na światłach nikt nie ukradnie ci rzeczy z bagażnika, bo ktoś zapomniał zamontować klamki do otwierania go.
- Po włączeniu miejskiej wersji wspomagania kierownicy trzeba wykonać przynajmniej dziesięć obrotów aby skręcić koła w jakimkolwiek kierunku.
- Jakimś cudem po wyłączeniu silnika wyłączają się automatycznie światła, co pozwala zaoszczędzić na akumulatorach.
- Po zamontowaniu mu metalowych kijów i ślizgaczy może stać się trolejbusem.
Wady
- Nikt nie będzie chciał go od ciebie odkupić.
- Jeżeli nie zapnie się pasu auto wyje mocniej niż syreny sygnalizującego zbliżający się nalot Luftwaffe.
- W przeciwieństwie do Cinquecento nie da się poderwać nim dziewczyny na homologacje butli gazowej.
- Nie zrobisz z niego dresowozu, co spowoduje brak zaufania na dzielni.
- Przy wrzucaniu wstecznego trzeba podnieść drążek skrzyni biegów prawie do samego sufitu.
- Usportowiona wersja Abarth nie nadaje się na polskie drogi z uwagi na zawieszenie, które nawet na niewielkiej nierówności może się rozpaść.
- Nawet stary Golf jest wstanie ograć Punto w wyścigu.
- Awaryjność tylnych drzwi jest tak rozpowszechniona, że normą stało się jeżdżenie bez nich.
- Gdy przyklei mu się z przodu naklejkę Skody wszyscy będą myśleli, że to lekko zmodyfikowana Fabia.
- Hamulec ręczny potrafi się całkowicie rozregulować i w następstwie nasze Punto może stoczyć się z górki wprost do rzeki, bądź innego jeziora.
- Naprawy nie są tak częste jak w przypadku koleżanek po fachu, ale i tak najlepiej mieć przy sobie cały komplet części zapasowych, a najlepiej kilka.
- Woda w spryskiwaczach może zamarznąć nawet kiedy temperatura jest na plusie.
- Lusterka są tak ogromne, że ryzyko oderwania ich przez szczotki w myjni jest bardzo wysokie.
- Wskaźnik ilości gazu w wersjach LPG potrafi wypaść i automatycznie wyłączyć silnik Fiacika.
Ciekawostki
- Podczas testów jeden z pracowników dokleił do bagażnika kartonowe pudło, co bardzo spodobało się reszcie załogi. W taki sposób powstał model Linea.
Przypisy
- ↑ Bo ukradli z Maserati…