Fiat 125p: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to ZentroXenon. Ofiarą rewertu jest 83.3.251.185.)
Linia 4: Linia 4:
==Historia==
==Historia==
[[Plik:Thebestsecurityin125p.jpg|left|thumb|250px|Najlepsze zabezpieczenie limuzyny]]
[[Plik:Thebestsecurityin125p.jpg|left|thumb|250px|Najlepsze zabezpieczenie limuzyny]]
W [[1952]] roku firma [[FSO|Fabryka Samochodów Obciachowych]] przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był [[Włodzimierz Ilicz Lenin|Lenin]]. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie [[Fiat]] i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p.
W [[1952]] roku firma [[FSO|Fabryka Samochodów Obciachowych]] przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był [[Włodzimierz Ilicz Lenin|Lenin]]. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie [[Fiat]] i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p. Produkowany był w Polsce i w Wietnamie (w tym drugim był używany jako pocisk czołgowy.)


W [[1960]] roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak [[Fiat 126p|Maluch]] czy [[Volkswagen Garbus|VW Garbus]], dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do [[1968]] roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.
W [[1960]] roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak [[Fiat 126p|Maluch]] czy [[Volkswagen Garbus|VW Garbus]], dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do [[1968]] roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.

Wersja z 14:50, 23 lip 2011

Plik:Fiat 125p.jpg
Doskonały krążownik szos

Fiat 125p lub FSO 125p, potocznie Duży Fiat lub Fiat Grat – duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak Garbus czy Maluch.

Historia

Najlepsze zabezpieczenie limuzyny

W 1952 roku firma Fabryka Samochodów Obciachowych przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był Lenin. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie Fiat i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p. Produkowany był w Polsce i w Wietnamie (w tym drugim był używany jako pocisk czołgowy.)

W 1960 roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak Maluch czy VW Garbus, dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myśleli aż do 1968 roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.

Dane techniczne

Plik:Wrak.jpg
Fiat 125p po niewłaściwej eksploatacji

W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 doładowany kompresorem, co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od Malucha i Garbusa.

  • Wymiary (w metrach) - 5,5/1,8/1,5
  • Liczba drzwi - 4
  • Waga samochodu - 1300 kg
  • Liczba miejsc siedzących od 4 do 8
  • Bagażnik - 800 litrów (bez butli z podtlenkiem LPG)
  • Pojemność skokowa silnika - 6 litrów
  • Moc maksymalna - 511 KM
  • Maksymalny moment obrotowy - 666 Nm
  • 0 - 100 km/h - 6 dni
  • 0 - 300 km/h - 2 godziny pchania Pudziana
  • V-max - 350 km/h (z przepaści).
  • Spalanie w cyklu miejskim - 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
  • Spalanie w cyklu wiejskim - 1 kg obornika na 3 hektary.
  • Spalanie w cyklu mieszanym - 10 litrów etyliny 98 na 666 km.
  • W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
  • Napęd na koło zapasowe.
  • Gdy wyjechał z Pimp My Ride miał metalfelgi od Malucha i pod tylną klapą 32-calowy czarno - biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru.

Zobacz też