Łódzki Tramwaj Regionalny: Różnice pomiędzy wersjami
(stub) |
|||
Linia 18: | Linia 18: | ||
Te dwie linie będą obsługiwać już nowe dostawy tramwajów dla ŁTRu. |
Te dwie linie będą obsługiwać już nowe dostawy tramwajów dla ŁTRu. |
||
⚫ | |||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
||
Linia 29: | Linia 28: | ||
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacji miejskiej]] |
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacji miejskiej]] |
||
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Łodzi]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Łodzi]] |
||
⚫ |
Wersja z 18:12, 11 lut 2012
Łódzki Tramwaj Regionalny – jak na stan obecny, najwolniejsza linia w Łodzi. Obsługiwana prze tandetne, niskopodłogowe Pesy 122N.
Historia
Było sobie MPK, była sobie linia 11 ze Zgierza do Pabianic i była 11A z Chocianowic do Helenówka. Ktoś podczas kąpieli krzyknął Eureka i wpadł na pomysł rozwalenia całej trasy i wybudowania extra szybkiego czegoś co jeździ po torach i ma przystanek co 10 metrów. Przez ponad rok w Łodzi było gorzej niż w Strefie Gazy. Łodzianie zamiast w tramwajach tłukli się w "Z-etkach", które przez niebotyczne korki jeździły jak chciały i gdzie chciały ciągle zmieniając trasy. Łodzianie po kilku tygodniach zaczęli sie nie tylko gubić ale i wkurzać. Po długim okresie w końcu budowa się zakończyła (udręka pasażerów również) i wszyscy byli happy. No w sumie to nie do końca bo i tak to szybkie coś wcale nie jest szybkie.
Trasa
Trasa przebiega praktycznie tak jak każda podmiejska – ze wsi na wieś. Planowo trasa miała przebiegać ze Zgierza do Pabianic, no ale MPK już nie mogło wytrzymać i trzymać tych Pes na zajezdni Telefonicznej. Ostatecznie trasa przebiega z Łodzi – Helenówek (jeden przystanek przed Zgierzem) do Łodzi- C.H. IKEA (osiem przystanków przed Pabianicami) i nie zanosi się na zmiany.
Tabor
Aktualnie, przez pomyłkę MPK zamówiło wagony w Bydgoskiej Pesie. Jednak niebawem na Łódzkich ulicach ma się pojawić nowa seria nowoczesnych tramwajów.
Przyszłość
Niebawem mają powstać dwie kolejne linie ŁTRu:
- 666 – Łódź – Nowy Jork – Rio de Janeiro – Sydney – Tokio – Pekin – Warszawa
- 666A – Łódź – Rzym – Madryt – Nowy Jork – Londyn – Poznań
Te dwie linie będą obsługiwać już nowe dostawy tramwajów dla ŁTRu.