FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Antecorda. Autor wycofanej wersji to 87.96.104.168.) |
M (Redakcja) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur|'''samochodu'''|[[polonez (taniec)]]}} |
{{sur|'''samochodu'''|[[polonez (taniec)]] i [[polonez (wódka)]]}} |
||
[[Grafika:Polonez.jpg|thumb|300px|Nowy model |
[[Grafika:Polonez.jpg|thumb|300px|Nowy model poloneza]] |
||
'''Polonez''' |
'''Polonez''' – coś, co powstało w [[1950]] na zlecenie [[Józef Stalin|Stalina]]. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, [[Polska|polska]] firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W [[1958]] roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy [[Lech Wałęsa|Lecha Wałęsy]]. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak [[Fiat 126p]] – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego. |
||
== Dane techniczne == |
== Dane techniczne == |
||
* liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową |
* liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową |
||
* prędkość maksymalna: 350 km/h (z górki) |
* prędkość maksymalna: 350 km/h (z górki) |
||
* 0 |
* przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 sek |
||
* |
* maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów |
||
* pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki |
* pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki |
||
* pojemność bagażnika: 150 litrów, po złożeniu tylnej kanapy: 180 litrów |
* pojemność bagażnika: 150 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 180 litrów |
||
* w standardzie: |
* w standardzie: |
||
** poduszka powietrzna dla kota |
** poduszka powietrzna dla kota |
||
** kołdra powietrzna dla psa |
|||
** pół litra |
** pół litra |
||
** komplet opon dla jazdy po tundrze |
** komplet opon dla jazdy po tundrze |
||
Linia 19: | Linia 20: | ||
** przednią szybę |
** przednią szybę |
||
** drzwi |
** drzwi |
||
** karnet do klubu Go |
** karnet do klubu Go-Go |
||
** pół litra |
** kolejne pół litra |
||
== Zalety == |
== Zalety == |
||
* niska cena (350 tys. w wersji podstawowej) |
* niska cena (350 tys. w wersji podstawowej) |
||
* w końcu to polski [[samochód]] |
* w końcu to [[Polska|polski]] [[samochód]] |
||
== Wady == |
== Wady == |
||
* kupa na siedzeniu |
|||
* spala 40 litrów / 100 km w cyklu wiejskim |
* spala 40 litrów / 100 km w cyklu wiejskim |
||
* brak możliwości otwierania drzwi |
* brak możliwości otwierania drzwi |
||
*zewnętrzna toaleta(zimno w d{{cenzura}}ę) |
*zewnętrzna toaleta (zimno w d{{cenzura}}ę) |
||
*brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów |
*brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów |
||
== Zaprzestanie produkcji == |
== Zaprzestanie produkcji == |
||
Z |
Z powodu licznych wybuchów silnika i awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu, w [[2005]] roku zaprzestano produkcji tego auta. |
||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
Wersja z 01:45, 16 lip 2006
Ten artykuł dotyczy 'samochodu'. Zobacz też polonez (taniec) i polonez (wódka). |
Polonez – coś, co powstało w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak Fiat 126p – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego.
Dane techniczne
- liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową
- prędkość maksymalna: 350 km/h (z górki)
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 sek
- maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów
- pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki
- pojemność bagażnika: 150 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 180 litrów
- w standardzie:
- poduszka powietrzna dla kota
- kołdra powietrzna dla psa
- pół litra
- komplet opon dla jazdy po tundrze
- silnik
- po dopłacie można otrzymać:
- sokowirówkę
- przednią szybę
- drzwi
- karnet do klubu Go-Go
- kolejne pół litra
Zalety
Wady
- spala 40 litrów / 100 km w cyklu wiejskim
- brak możliwości otwierania drzwi
- zewnętrzna toaleta (zimno w dę)
- brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów
Zaprzestanie produkcji
Z powodu licznych wybuchów silnika i awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu, w 2005 roku zaprzestano produkcji tego auta.