|
|
Linia 1: |
Linia 1: |
|
'''Wzór matematyczny''' – rodzaj tworu [[matematyka|matematycznego]], składający się głównie z literek i cyferek. |
|
'''Wzór matematyczny''' – rodzaj tworu [[matematyka|matematycznego]], składający się głównie z literek i cyferek. |
|
|
|
|
|
Wzory wyglądają mniej więcej tak: |
|
Wzory wyglądają mniej więcej tak: |
Linia 7: |
Linia 7: |
|
D_n(R)}{\partial R}\right]\,dR</math> |
|
D_n(R)}{\partial R}\right]\,dR</math> |
|
|
|
|
|
<math>f(x) = \begin{cases}1 & -1 \le x < 0\\ \frac{1}{2} & x = 0 \\ x & 0 < x \le 1 \end{cases}</math> |
|
<math>f(x) = \begin{cases}1 & -1 \le x < 0\\ \frac{1}{2} & x = 0 \\ x & 0 < x \le 1 \end{cases}</math> |
|
|
|
|
|
<math>\phi_n(\kappa) = \frac{1}{4\pi^2\kappa^2} \int_0^\infty |
|
<math>\phi_n(\kappa) = \frac{1}{4\pi^2\kappa^2} \int_0^\infty |
Linia 30: |
Linia 30: |
|
\frac{(a_1)_n\cdot\cdot\cdot(a_p)_n}{(c_1)_n\cdot\cdot\cdot(c_q)_n}\frac{z^n}{n!}\,</math> |
|
\frac{(a_1)_n\cdot\cdot\cdot(a_p)_n}{(c_1)_n\cdot\cdot\cdot(c_q)_n}\frac{z^n}{n!}\,</math> |
|
|
|
|
|
==Cel== |
|
== Cel == |
|
Jedyny słuszny powód, dla których istnieją wzory matematyczne to, poza różnymi zboczniemi [[matematyk]]ów, udowadnianie różnych dziwnych rzeczy. Na przykład wzór: |
|
Jedyny słuszny powód, dla których istnieją wzory matematyczne to, poza różnymi zboczniemi [[matematyk]]ów, udowadnianie różnych dziwnych rzeczy. Na przykład wzór: |
|
|
|
|
Linia 47: |
Linia 47: |
|
<math>7 = 3</math> |
|
<math>7 = 3</math> |
|
|
|
|
|
{{stub|mat}} |
|
|
[[Kategoria:Matematyka]] |
|
[[Kategoria:Matematyka]] |
Wzór matematyczny – rodzaj tworu matematycznego, składający się głównie z literek i cyferek.
Wzory wyglądają mniej więcej tak:
Cel
Jedyny słuszny powód, dla których istnieją wzory matematyczne to, poza różnymi zboczniemi matematyków, udowadnianie różnych dziwnych rzeczy. Na przykład wzór:
Po przekształceniach:
Parser nie mógł rozpoznać (błąd składni): {\displaystyle 28x − 12x = 21y − 9y}
Parser nie mógł rozpoznać (błąd składni): {\displaystyle 28x − 21y = 12x − 9y}
Parser nie mógł rozpoznać (błąd składni): {\displaystyle 7(4x − 3y) = 3(4x − 3y)}
Jak łatwo zauważyć dowodzi, że: