Fiat: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono poprzednią wersję, jej autor to Maasdamer. Autor wycofanej wersji to 77.113.241.254.) |
|||
Linia 39: | Linia 39: | ||
* [[Fiat 500|500]] |
* [[Fiat 500|500]] |
||
* [[Fiat Cinquecento|Cinquecento]] |
* [[Fiat Cinquecento|Cinquecento]] |
||
* [[Fiat SEICENTO|SEICENTO]] |
|||
{{Motoryzacja}} |
{{Motoryzacja}} |
Wersja z 00:13, 11 sty 2013
Jestem dumny z mojego Fiata!
- Ktoś dzień po zakupie swego Fiacika
Dzień dobry, czy tu złomowanie pojazdów?
- Ten sam Ktoś rok po zakupie swego Fiacika
Szablon:T włoska firma motoryzacyjna, założona w 1899.
Historia
- W 1958 roku wszedł do sprzedaży najbardziej gejowski samochód świata - Fiat 500 podobnie jak maluch miał silnik z tyłu, bogate wyposażenie – kierownica, pedał gazu (za dopłatą pedał hamulca) i obszerny bagażnik mieszczący dwie duże gorzały (w opcji były opony dla lepszego komfortu jazdy).
- W 1967 wypuszczono model 125p, w którym tapicerka miała skłonność do pleśnienia, a plastiki do pękania.
- W 1971 wyprodukowali walący wsią rolniczy model 127.
- W 1973 hitem okazał się model 126p, który miał niezłe właściwości przewozowe, ale był tak mały, że nie można było w nim zgrzeszyć.
- W 2008 roku do sprzedaży trafia nowy Fiat 500 – uzyskał wiele ciekawych nagród między innymi The gay car of the year 2008 i The car of the year 2008.
Ciekawostki
- Najbardziej badziewnym modelem Fiata był Bravo, który psuł się częściej niż działał;
- Jednak Fiat Coupe pobił Bravo o całą długość maski – psuł się nawet w warsztacie u mechanika;
- Spektakularnym sukcesem konstrukcyjnym marki Fiat okazał się model Barchetta. Niestety, ludzie nauczeni doświadczeniem z marką, częściej wybierali konkurencyjne BMW Z3 lub Mercedesy SLK 230. Bywa;
- Fiat produkował także vany. Model van miał silnik o pojemności 6,7 litra i mocy 35KM, zastosowany potem w pompie do szamba;
- W modelu 126p standardowym wyposażeniem był kij, służący jako rozrusznik;
- Ludzie narzekają na silniki w 125p, a zapominają, że zostały skonstruowane przez Ferrari. Mimo wszystko, bardzo często polepszali osiągi swoich limuzyn, zakładając do nich nowoczesne instalacje LPG;
- W Cinquecento 700 Young oprócz samochodu otrzymujemy także leki na uspokojenie, z powodu beznadziejnego gaźnika Aisan, który nawet jako fabrycznie nowy był rozregulowany;
- Samochód roku 1984, czyli Uno, otrzymał także tytuł najszybciej gnijącego auta na świecie, który otrzymuje nieprzerwanie od 25 lat.
- Bagażnik w Doblo CNG jest jeszcze mniej praktyczny niż w Maluchu, za sprawą olbrzymich zbiorników na paliwo;
- Kierowcy Multipli wzajemnie pozdrawiają się na drodze;
- Czasami we Fiacie 126p łamał się kij służący jako rozrusznik, wtedy można było wziąć kija i nim zapalać silnik.
- Fiat Tempra tak się psuł, że jako pierwszy samochód w historii (i jak dotychczas jedyny) dwa razy został najbardziej awaryjnym samochodem świata. Tytuł ten otrzymał w 1994 i 1995 roku.