Portal 2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
 
(redakcja, na przyszłość radzę unikać wyliczanek.)
Linia 3: Linia 3:
[[Plik:Portal2Logo.png|thumb|250px|Niezwykle oryginalne logo gry. Jego zaprojektowanie pochłonęło ponad jedną trzecią kosztów produkcji Portala 2]]
[[Plik:Portal2Logo.png|thumb|250px|Niezwykle oryginalne logo gry. Jego zaprojektowanie pochłonęło ponad jedną trzecią kosztów produkcji Portala 2]]


'''Portal 2''' - "logiczna" gra komputerowa. Przyczyna śmierci wielu [[Komputer|komputerów osobistych]] i konsol, [[Morderstwo|rzuconych o ścianę]] przez graczy, którzy weszli w posiadanie tejże gry. Dzieło panów z Valve, z którego są bardzo dumni.
{{t}} „logiczna” gra komputerowa. Przyczyna śmierci wielu [[Komputer|komputerów osobistych]] i konsol, [[Morderstwo|rzuconych o ścianę]] przez graczy, którzy weszli w posiadanie tejże gry. Dzieło panów z Valve, z którego są bardzo dumni.
== Fabuła ==
== Fabuła ==
[[Plik:PotatOS.png|thumb|160px|160px|GLaDOS, jedna z głównych bohaterek '''Portala 2''']]
[[Plik:PotatOS.png|thumb|160px|160px|GLaDOS, jedna z głównych bohaterek '''Portala 2''']]
Główna bohaterka [[Portal (gra)|poprzedniej]] części gry budzi się w tajemniczym pokoiku. Zostaje ona poproszona przez [[Oni|tajemniczy głos]] o wykonanie parę ćwiczeń. O dziwo, zamiast biegać i wrzeszczeć "wypuście mnie, gdzie ja jestem?!" pokornie wykonuje je wszystkie. Następnie kładzie się do łóżka i po przespaniu co najmniej 9999999 dni<ref>Tak między nami, niezły śpioch</ref> budzi się w obecności kuli z niebieską żarówką o imieniu „Łitli”. Razem idą przez laboratoria i spotykają GLaDOS z pierwszej części. Ten, niezwykle ucieszony ich obecnością wrzuca Chell<ref>Bo tak nazywa się główna bohaterka</ref> do spalarki. Dalsza fabuła gry to właściwie ciągle powtarzające się [[Nic|aspekty]], dlatego autorzy oszczędzą sobie problemu i napiszą streszczenie. Twoim zadaniem jest uciekanie gdyż próbują cię zabić, wymienianie głównego rdzenia, testowanie plansz, znów uciekanie, znowu testowanie, uciekanie, prawdę mówiąc, nie wiem, co ludzie widzą w tej grze. Na koniec jest walka z bossem, którym jest Wheatley, który zirytowany obecnością bohaterki, postanawia ją zabić z bliżej niewyjaśnionych powodów.Chell trafia w [[Księżyc]], co skutkuje wyssaniem ich w kosmos. GLaDOS łapie główną bohaterkę, a Wheatley otrzymuje darmowy bilet na wycieczkę po przestrzeni kosmicznej. GLaDOS wypuszcza Chell. Gra kończy się kilkoma melodyjkami i rozmową dwóch robotów.
Główna bohaterka [[Portal (gra)|poprzedniej]] części gry budzi się w tajemniczym pokoiku. Zostaje ona poproszona przez [[Oni|tajemniczy głos]] o wykonanie parę ćwiczeń. O dziwo, zamiast biegać i wrzeszczeć „wypuście mnie, gdzie ja jestem?! pokornie wykonuje je wszystkie. Następnie kładzie się do łóżka i po przespaniu co najmniej 9999999 dni<ref>Tak między nami, niezły śpioch</ref>, budzi się w obecności kuli z niebieską żarówką o imieniu „Łitli”. Razem idą przez laboratoria i spotykają GLaDOS z pierwszej części. Ten, niezwykle ucieszony ich obecnością wrzuca Chell<ref>Bo tak nazywa się główna bohaterka</ref> do spalarki. Dalsza fabuła gry to właściwie ciągle powtarzające się [[Nic|aspekty]], dlatego autorzy oszczędzą sobie problemu i napiszą streszczenie. Twoim zadaniem jest uciekanie pod groźbą śmierci, wymienianie głównego rdzenia, testowanie plansz, znów uciekanie, znowu testowanie, uciekanie, prawdę mówiąc, nie wiem, co ludzie widzą w tej grze. Na koniec jest walka z bossem, którym jest Wheatley, który zirytowany obecnością bohaterki, postanawia ją zabić z bliżej niewyjaśnionych powodów. Chell trafia w [[Księżyc]], co skutkuje wyssaniem ich w kosmos. GLaDOS łapie główną bohaterkę, a Wheatley otrzymuje darmowy bilet na wycieczkę po przestrzeni kosmicznej. GLaDOS wypuszcza Chell. Gra kończy się kilkoma melodyjkami i rozmową dwóch robotów.
== Niebezpieczeństwa ==
== Niebezpieczeństwa ==
Obejmują wszystkie z gry [[Portal (gra)|Portal]], a do tego lasery, bezdenne przepaści, zgniatacze i bomby. Co ciekawe, została usunięta możliwość śmierci przez oberwanie kostką, prawdopodobnie dlatego, że w ten sposób ginęła większość graczy i wściekli nie chcieli już nawet słyszeć o grze, więc pozbywali się jej przy okazji wraz z całym PC.
Obejmują wszystkie z gry [[Portal (gra)|Portal]] a do tego:
*Lasery.
*Bezdenne przepaści.
*Zgniatacze.
*Bomby.
Co ciekawe, została usunięta możliwość śmierci przez oberwanie kostką, prawdopodobnie dlatego, że w ten sposób ginęła większość graczy i wściekli nie chcieli już nawet słyszeć o grze, więc pozbywali się jej przy okazji wraz z całym PC(patrz wstęp).
== Perpetual Testing Initiative==
== Perpetual Testing Initiative==
Dzięki tej aktualizacji możesz tworzyć oraz grać w mapy stworzone przez [[Noob|Społeczność]]! Tak, [[Ty]]!
Dzięki tej aktualizacji możesz tworzyć oraz grać w mapy stworzone przez [[Noob|Społeczność]]! Tak, [[Ty]]!
Linia 26: Linia 21:
*Gotowe!
*Gotowe!
=== Jak stworzyć mapę? ===
=== Jak stworzyć mapę? ===
To bardzo proste. Wystarczy otworzyć edytor, powstawiać losowo elementy, kliknąć „Gotowe” i wysłać do Internetu!
To bardzo proste:
*Otwórz edytor.
*Powstawiaj losowo elementy.
*Kliknij „Gotowe”.
*Wyślij do Internetu
*Gotowe!
== Zagrożenia związane z grą ==
== Zagrożenia związane z grą ==
{{cytat|Większość obiektów testowych doznaje pewnej degradacji kognitywnej po kilku miesiącach <del>hibernacji</del> grania.|Wheatley ponownie dzieli się z nami swoimi mądrościami}}
{{cytat|Większość obiektów testowych doznaje pewnej degradacji kognitywnej po kilku miesiącach <del>hibernacji</del> grania.|Wheatley ponownie dzieli się z nami swoimi mądrościami}}
Gra epatuje przemocą skierowaną do małych, słodkich robocików. Mimo to PEGI dało jej oznaczenie 12+ co pokazuje, jak bardzo omylny jest ten system.
Gra epatuje przemocą skierowaną do małych, słodkich robocików. Mimo to PEGI dało jej oznaczenie 12+ co pokazuje, jak bardzo omylny jest ten system.
[[Plik:Gordonpalaman 2.jpg|thumb|150px|150px|Gordon Freeman po kilku godzinach gry w '''Portal 2''']]
[[Plik:Gordonpalaman 2.jpg|thumb|150px|150px|Gordon Freeman po kilku godzinach gry w '''Portal 2''']]
Oprócz tego do zagrożeń należą rozgotowanie mózgu (z powodu ilości mindfucków, czekających w grze), agresja w stosunku do komputerów, pałanie uczuciami do przedmiotów w kształcie kostki, problemy z logicznym myśleniem, skakanie z 10 piętra z myślą, że nic ci nie będzie, Degradacja Kognitywna, Kaskada Rezonansowa, Lęk przed zbiornikami wodnymi, [[Gordon Freeman|...]] i [[Śmierć]].
Oprócz tego do zagrożeń należą:
*Rozgotowanie mózgu.
*Agresja w stosunku do komputerów.
*Pałanie uczuciami do przedmiotów w kształcie kostki.
*Problemy z logicznym myśleniem.
*Skakanie z 10 piętra z myślą, że nic ci nie będzie.
*Degradacja Kognitywna
*Kaskada Rezonansowa
*Lęk przed zbiornikami wodnymi
*[[Gordon Freeman|...]]
*[[Śmierć]]
{{przypisy}}
{{przypisy}}
== Zobacz też ==
* [[Portal]]
* [[Half-Life 2]]
[[Kategoria:Gry komputerowe]]
[[Kategoria:Gry komputerowe]]

Wersja z 11:12, 2 mar 2013

No jasne! Trzeba strzelić portal tu, tu i... a nie

Przeciętny gracz o Portal 2

Istnieje prawdopodobieństwo, że doznałaś bardzo niewielkiego, poważnego uszkodzenia mózgu

Wheatley, jeden z bohaterów gry przedstawia skutki grania w Portal 2
Plik:Portal2Logo.png
Niezwykle oryginalne logo gry. Jego zaprojektowanie pochłonęło ponad jedną trzecią kosztów produkcji Portala 2

Szablon:T „logiczna” gra komputerowa. Przyczyna śmierci wielu komputerów osobistych i konsol, rzuconych o ścianę przez graczy, którzy weszli w posiadanie tejże gry. Dzieło panów z Valve, z którego są bardzo dumni.

Fabuła

GLaDOS, jedna z głównych bohaterek Portala 2

Główna bohaterka poprzedniej części gry budzi się w tajemniczym pokoiku. Zostaje ona poproszona przez tajemniczy głos o wykonanie parę ćwiczeń. O dziwo, zamiast biegać i wrzeszczeć „wypuście mnie, gdzie ja jestem?!” pokornie wykonuje je wszystkie. Następnie kładzie się do łóżka i po przespaniu co najmniej 9999999 dni[1], budzi się w obecności kuli z niebieską żarówką o imieniu „Łitli”. Razem idą przez laboratoria i spotykają GLaDOS z pierwszej części. Ten, niezwykle ucieszony ich obecnością wrzuca Chell[2] do spalarki. Dalsza fabuła gry to właściwie ciągle powtarzające się aspekty, dlatego autorzy oszczędzą sobie problemu i napiszą streszczenie. Twoim zadaniem jest uciekanie pod groźbą śmierci, wymienianie głównego rdzenia, testowanie plansz, znów uciekanie, znowu testowanie, uciekanie, prawdę mówiąc, nie wiem, co ludzie widzą w tej grze. Na koniec jest walka z bossem, którym jest Wheatley, który zirytowany obecnością bohaterki, postanawia ją zabić z bliżej niewyjaśnionych powodów. Chell trafia w Księżyc, co skutkuje wyssaniem ich w kosmos. GLaDOS łapie główną bohaterkę, a Wheatley otrzymuje darmowy bilet na wycieczkę po przestrzeni kosmicznej. GLaDOS wypuszcza Chell. Gra kończy się kilkoma melodyjkami i rozmową dwóch robotów.

Niebezpieczeństwa

Obejmują wszystkie z gry Portal, a do tego lasery, bezdenne przepaści, zgniatacze i bomby. Co ciekawe, została usunięta możliwość śmierci przez oberwanie kostką, prawdopodobnie dlatego, że w ten sposób ginęła większość graczy i wściekli nie chcieli już nawet słyszeć o grze, więc pozbywali się jej przy okazji wraz z całym PC.

Perpetual Testing Initiative

Dzięki tej aktualizacji możesz tworzyć oraz grać w mapy stworzone przez Społeczność! Tak, Ty! Oto instrukcja korzystania z usługi:

Jak pobrać mapę?

  • Wejdź do Warsztatu Steam.
  • Kliknij „Portal 2”, takiego śmiesznego ludka z dwójką obok.
  • Wybierz pierwszą lepszą mapę.
  • Pobierz ją.
  • Wystaw jej ocenę negatywną.
  • Gotowe!

Jak stworzyć mapę?

To bardzo proste. Wystarczy otworzyć edytor, powstawiać losowo elementy, kliknąć „Gotowe” i wysłać do Internetu!

Zagrożenia związane z grą

Większość obiektów testowych doznaje pewnej degradacji kognitywnej po kilku miesiącach hibernacji grania.

Wheatley ponownie dzieli się z nami swoimi mądrościami

Gra epatuje przemocą skierowaną do małych, słodkich robocików. Mimo to PEGI dało jej oznaczenie 12+ co pokazuje, jak bardzo omylny jest ten system.

Plik:Gordonpalaman 2.jpg
Gordon Freeman po kilku godzinach gry w Portal 2

Oprócz tego do zagrożeń należą rozgotowanie mózgu (z powodu ilości mindfucków, czekających w grze), agresja w stosunku do komputerów, pałanie uczuciami do przedmiotów w kształcie kostki, problemy z logicznym myśleniem, skakanie z 10 piętra z myślą, że nic ci nie będzie, Degradacja Kognitywna, Kaskada Rezonansowa, Lęk przed zbiornikami wodnymi, ... i Śmierć.

Przypisy

  1. Tak między nami, niezły śpioch
  2. Bo tak nazywa się główna bohaterka

Zobacz też