Portal 2: Różnice pomiędzy wersjami
(nowa strona) |
(redakcja, na przyszłość radzę unikać wyliczanek.) |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
[[Plik:Portal2Logo.png|thumb|250px|Niezwykle oryginalne logo gry. Jego zaprojektowanie pochłonęło ponad jedną trzecią kosztów produkcji Portala 2]] |
[[Plik:Portal2Logo.png|thumb|250px|Niezwykle oryginalne logo gry. Jego zaprojektowanie pochłonęło ponad jedną trzecią kosztów produkcji Portala 2]] |
||
{{t}} „logiczna” gra komputerowa. Przyczyna śmierci wielu [[Komputer|komputerów osobistych]] i konsol, [[Morderstwo|rzuconych o ścianę]] przez graczy, którzy weszli w posiadanie tejże gry. Dzieło panów z Valve, z którego są bardzo dumni. |
|||
== Fabuła == |
== Fabuła == |
||
[[Plik:PotatOS.png|thumb|160px|160px|GLaDOS, jedna z głównych bohaterek '''Portala 2''']] |
[[Plik:PotatOS.png|thumb|160px|160px|GLaDOS, jedna z głównych bohaterek '''Portala 2''']] |
||
Główna bohaterka [[Portal (gra)|poprzedniej]] części gry budzi się w tajemniczym pokoiku. Zostaje ona poproszona przez [[Oni|tajemniczy głos]] o wykonanie parę ćwiczeń. O dziwo, zamiast biegać i wrzeszczeć |
Główna bohaterka [[Portal (gra)|poprzedniej]] części gry budzi się w tajemniczym pokoiku. Zostaje ona poproszona przez [[Oni|tajemniczy głos]] o wykonanie parę ćwiczeń. O dziwo, zamiast biegać i wrzeszczeć „wypuście mnie, gdzie ja jestem?!” pokornie wykonuje je wszystkie. Następnie kładzie się do łóżka i po przespaniu co najmniej 9999999 dni<ref>Tak między nami, niezły śpioch</ref>, budzi się w obecności kuli z niebieską żarówką o imieniu „Łitli”. Razem idą przez laboratoria i spotykają GLaDOS z pierwszej części. Ten, niezwykle ucieszony ich obecnością wrzuca Chell<ref>Bo tak nazywa się główna bohaterka</ref> do spalarki. Dalsza fabuła gry to właściwie ciągle powtarzające się [[Nic|aspekty]], dlatego autorzy oszczędzą sobie problemu i napiszą streszczenie. Twoim zadaniem jest uciekanie pod groźbą śmierci, wymienianie głównego rdzenia, testowanie plansz, znów uciekanie, znowu testowanie, uciekanie, prawdę mówiąc, nie wiem, co ludzie widzą w tej grze. Na koniec jest walka z bossem, którym jest Wheatley, który zirytowany obecnością bohaterki, postanawia ją zabić z bliżej niewyjaśnionych powodów. Chell trafia w [[Księżyc]], co skutkuje wyssaniem ich w kosmos. GLaDOS łapie główną bohaterkę, a Wheatley otrzymuje darmowy bilet na wycieczkę po przestrzeni kosmicznej. GLaDOS wypuszcza Chell. Gra kończy się kilkoma melodyjkami i rozmową dwóch robotów. |
||
== Niebezpieczeństwa == |
== Niebezpieczeństwa == |
||
⚫ | Obejmują wszystkie z gry [[Portal (gra)|Portal]], a do tego lasery, bezdenne przepaści, zgniatacze i bomby. Co ciekawe, została usunięta możliwość śmierci przez oberwanie kostką, prawdopodobnie dlatego, że w ten sposób ginęła większość graczy i wściekli nie chcieli już nawet słyszeć o grze, więc pozbywali się jej przy okazji wraz z całym PC. |
||
Obejmują wszystkie z gry [[Portal (gra)|Portal]] a do tego: |
|||
*Lasery. |
|||
*Bezdenne przepaści. |
|||
*Zgniatacze. |
|||
*Bomby. |
|||
⚫ | |||
== Perpetual Testing Initiative== |
== Perpetual Testing Initiative== |
||
Dzięki tej aktualizacji możesz tworzyć oraz grać w mapy stworzone przez [[Noob|Społeczność]]! Tak, [[Ty]]! |
Dzięki tej aktualizacji możesz tworzyć oraz grać w mapy stworzone przez [[Noob|Społeczność]]! Tak, [[Ty]]! |
||
Linia 26: | Linia 21: | ||
*Gotowe! |
*Gotowe! |
||
=== Jak stworzyć mapę? === |
=== Jak stworzyć mapę? === |
||
To bardzo proste. Wystarczy otworzyć edytor, powstawiać losowo elementy, kliknąć „Gotowe” i wysłać do Internetu! |
|||
To bardzo proste: |
|||
*Otwórz edytor. |
|||
*Powstawiaj losowo elementy. |
|||
*Kliknij „Gotowe”. |
|||
*Wyślij do Internetu |
|||
*Gotowe! |
|||
== Zagrożenia związane z grą == |
== Zagrożenia związane z grą == |
||
{{cytat|Większość obiektów testowych doznaje pewnej degradacji kognitywnej po kilku miesiącach <del>hibernacji</del> grania.|Wheatley ponownie dzieli się z nami swoimi mądrościami}} |
{{cytat|Większość obiektów testowych doznaje pewnej degradacji kognitywnej po kilku miesiącach <del>hibernacji</del> grania.|Wheatley ponownie dzieli się z nami swoimi mądrościami}} |
||
Gra epatuje przemocą skierowaną do małych, słodkich robocików. Mimo to PEGI dało jej oznaczenie 12+ co pokazuje, jak bardzo omylny jest ten system. |
Gra epatuje przemocą skierowaną do małych, słodkich robocików. Mimo to PEGI dało jej oznaczenie 12+ co pokazuje, jak bardzo omylny jest ten system. |
||
[[Plik:Gordonpalaman 2.jpg|thumb|150px|150px|Gordon Freeman po kilku godzinach gry w '''Portal 2''']] |
[[Plik:Gordonpalaman 2.jpg|thumb|150px|150px|Gordon Freeman po kilku godzinach gry w '''Portal 2''']] |
||
Oprócz tego do zagrożeń należą rozgotowanie mózgu (z powodu ilości mindfucków, czekających w grze), agresja w stosunku do komputerów, pałanie uczuciami do przedmiotów w kształcie kostki, problemy z logicznym myśleniem, skakanie z 10 piętra z myślą, że nic ci nie będzie, Degradacja Kognitywna, Kaskada Rezonansowa, Lęk przed zbiornikami wodnymi, [[Gordon Freeman|...]] i [[Śmierć]]. |
|||
Oprócz tego do zagrożeń należą: |
|||
*Rozgotowanie mózgu. |
|||
*Agresja w stosunku do komputerów. |
|||
*Pałanie uczuciami do przedmiotów w kształcie kostki. |
|||
*Problemy z logicznym myśleniem. |
|||
*Skakanie z 10 piętra z myślą, że nic ci nie będzie. |
|||
*Degradacja Kognitywna |
|||
*Kaskada Rezonansowa |
|||
*Lęk przed zbiornikami wodnymi |
|||
*[[Gordon Freeman|...]] |
|||
*[[Śmierć]] |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[Portal]] |
|||
* [[Half-Life 2]] |
|||
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
Wersja z 11:12, 2 mar 2013
No jasne! Trzeba strzelić portal tu, tu i... a nie
- Przeciętny gracz o Portal 2
Istnieje prawdopodobieństwo, że doznałaś bardzo niewielkiego, poważnego uszkodzenia mózgu
- Wheatley, jeden z bohaterów gry przedstawia skutki grania w Portal 2
Szablon:T „logiczna” gra komputerowa. Przyczyna śmierci wielu komputerów osobistych i konsol, rzuconych o ścianę przez graczy, którzy weszli w posiadanie tejże gry. Dzieło panów z Valve, z którego są bardzo dumni.
Fabuła
Główna bohaterka poprzedniej części gry budzi się w tajemniczym pokoiku. Zostaje ona poproszona przez tajemniczy głos o wykonanie parę ćwiczeń. O dziwo, zamiast biegać i wrzeszczeć „wypuście mnie, gdzie ja jestem?!” pokornie wykonuje je wszystkie. Następnie kładzie się do łóżka i po przespaniu co najmniej 9999999 dni[1], budzi się w obecności kuli z niebieską żarówką o imieniu „Łitli”. Razem idą przez laboratoria i spotykają GLaDOS z pierwszej części. Ten, niezwykle ucieszony ich obecnością wrzuca Chell[2] do spalarki. Dalsza fabuła gry to właściwie ciągle powtarzające się aspekty, dlatego autorzy oszczędzą sobie problemu i napiszą streszczenie. Twoim zadaniem jest uciekanie pod groźbą śmierci, wymienianie głównego rdzenia, testowanie plansz, znów uciekanie, znowu testowanie, uciekanie, prawdę mówiąc, nie wiem, co ludzie widzą w tej grze. Na koniec jest walka z bossem, którym jest Wheatley, który zirytowany obecnością bohaterki, postanawia ją zabić z bliżej niewyjaśnionych powodów. Chell trafia w Księżyc, co skutkuje wyssaniem ich w kosmos. GLaDOS łapie główną bohaterkę, a Wheatley otrzymuje darmowy bilet na wycieczkę po przestrzeni kosmicznej. GLaDOS wypuszcza Chell. Gra kończy się kilkoma melodyjkami i rozmową dwóch robotów.
Niebezpieczeństwa
Obejmują wszystkie z gry Portal, a do tego lasery, bezdenne przepaści, zgniatacze i bomby. Co ciekawe, została usunięta możliwość śmierci przez oberwanie kostką, prawdopodobnie dlatego, że w ten sposób ginęła większość graczy i wściekli nie chcieli już nawet słyszeć o grze, więc pozbywali się jej przy okazji wraz z całym PC.
Perpetual Testing Initiative
Dzięki tej aktualizacji możesz tworzyć oraz grać w mapy stworzone przez Społeczność! Tak, Ty! Oto instrukcja korzystania z usługi:
Jak pobrać mapę?
- Wejdź do Warsztatu Steam.
- Kliknij „Portal 2”, takiego śmiesznego ludka z dwójką obok.
- Wybierz pierwszą lepszą mapę.
- Pobierz ją.
- Wystaw jej ocenę negatywną.
- Gotowe!
Jak stworzyć mapę?
To bardzo proste. Wystarczy otworzyć edytor, powstawiać losowo elementy, kliknąć „Gotowe” i wysłać do Internetu!
Zagrożenia związane z grą
Większość obiektów testowych doznaje pewnej degradacji kognitywnej po kilku miesiącach hibernacji grania.
- Wheatley ponownie dzieli się z nami swoimi mądrościami
Gra epatuje przemocą skierowaną do małych, słodkich robocików. Mimo to PEGI dało jej oznaczenie 12+ co pokazuje, jak bardzo omylny jest ten system.
Oprócz tego do zagrożeń należą rozgotowanie mózgu (z powodu ilości mindfucków, czekających w grze), agresja w stosunku do komputerów, pałanie uczuciami do przedmiotów w kształcie kostki, problemy z logicznym myśleniem, skakanie z 10 piętra z myślą, że nic ci nie będzie, Degradacja Kognitywna, Kaskada Rezonansowa, Lęk przed zbiornikami wodnymi, ... i Śmierć.