Inżynieria oprogramowania: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M |
M |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{t}}ściśle teoretyczna gałąź [[informatyka|informatyki]] zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania [[oprogramowanie|oprogramowania]], opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w [[Utopia|utopijnym]] świecie. |
|||
== Wyzwania dla inżynierii oprogramowania == |
== Wyzwania dla inżynierii oprogramowania == |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
==Etapy życia oprogramowania== |
==Etapy życia oprogramowania== |
||
<gallery> |
<gallery> |
||
Grafika:IO 1. |
Grafika:IO 1.svg|Zamówienie klienta |
||
Grafika:IO 2. |
Grafika:IO 2.svg|Model wstępny sporządzony przez analityka |
||
Grafika:IO 3. |
Grafika:IO 3.svg|Projekt |
||
Grafika:IO 4. |
Grafika:IO 4.svg|Efekt pracy programistów |
||
Grafika:IO 5. |
Grafika:IO 5.svg|Produkt po wdrożeniu |
||
Grafika: |
Grafika:Southern_Star_Complete.jpg|Projekt, za który klient zapłacił |
||
Grafika:IO 7. |
Grafika:IO 7.svg|Projekt, którego klient potrzebował |
||
Grafika:IO 8. |
Grafika:IO 8.svg|Praktyczne zastosowanie produktu |
||
</gallery> |
</gallery> |
||
Wersja z 01:04, 25 sie 2013
Szablon:Tściśle teoretyczna gałąź informatyki zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania oprogramowania, opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w utopijnym świecie.
Wyzwania dla inżynierii oprogramowania
- systemy spadkowe – jak nieprzerwanie czerpać zyski z oprogramowania, które powstało wiele lat temu i ciągle jest w użyciu
- systemy heterogeniczne – problem obniżenia kosztów integracji systemów zbudowanych z użyciem różnych języków i technologii
- sprawna produkcja systemów – umożliwienie produkcji oprogramowania na czas bez uszczerbku dla sumy wpływów z jego sprzedaży