Kamień, papier, nożyce: Różnice pomiędzy wersjami
(rozbudowa #2) |
(dr.) |
||
Linia 19: | Linia 19: | ||
== Zasady == |
== Zasady == |
||
Są znane każdemu człowiekowi ze stwierdzoną aktywnością mózgu, reszta może skorzystać z szybkiej powtórki: |
Są znane każdemu człowiekowi ze stwierdzoną aktywnością mózgu, reszta może skorzystać z szybkiej powtórki: |
||
{{d|Kamień rozgniata nożyce}} |
{{d|Kamień rozgniata nożyce}} nożyce łapią [[ded|deda]]. |
||
{{d|Nożyce tną papier}} |
{{d|Nożyce tną papier}} papier doznaje wielokrotnego podziału osobowości, w efekcie przegrywa. |
||
{{d|Papier owija kamień}} |
{{d|Papier owija kamień}} pod wpływem niespodziewanego przypływu czułości, kamień przegrywa z papierem <del>[[WTF]]?!</del>. |
||
À propos ostatniej sytuacji... |
|||
== Paradoks kamienia, papieru i nożyc == |
== Paradoks kamienia, papieru i nożyc == |
||
Prościej: |
Prościej: jakim, k{{cenzura3}} cudem papier wygrywa z kamieniem? Czyżby kamienie miały klaustrofobię paranoidalną, połączoną z socjopatyzmem zbliżeniowym? Istnieje kilka, wcale nie napisanych na kolanie, teorii na ten temat: |
||
* Kamienie jednak mają klaustrofobię paranoidalną i tak dalej, przez co bliższy kontakt z półproduktem papieru toaletowego skłania je ku samobójstwu. Co ciekawe oznacza to, że każdy spotkany na drodze kamień był kiedyś żywy. |
* Kamienie jednak mają klaustrofobię paranoidalną i tak dalej, przez co bliższy kontakt z półproduktem papieru toaletowego skłania je ku samobójstwu. Co ciekawe oznacza to, że każdy spotkany na drodze kamień był kiedyś żywy. |
||
* Kamienie, same w sobie, są martwą materią, ale w reakcji z papierem, z kamienia powstaje nowy związek. Jako, że nie ma on prawa udziału w grze, papier wygrywa walkowerem. |
* Kamienie, same w sobie, są martwą materią, ale w reakcji z papierem, z kamienia powstaje nowy związek. Jako, że nie ma on prawa udziału w grze, papier wygrywa walkowerem. |
||
* Papier szczelnie owija kamień, więc gracze nie są w stanie ze stuprocentową pewnością stwierdzić jego obecności. Wygięty w kształt kamienia papier nie budzi takich kontrowersji, więc wygrywa. |
* Papier szczelnie owija kamień, więc gracze nie są w stanie ze stuprocentową pewnością stwierdzić jego obecności. Wygięty w kształt kamienia papier nie budzi takich kontrowersji, więc wygrywa. |
||
* [[Bo tak]] |
* [[Bo tak]]. |
||
* Papier przecina kamień ostrą krawędzią. |
* Papier przecina kamień ostrą krawędzią. |
||
* Papier korzysta z [[cheater|cheatów]]. |
* Papier korzysta z [[cheater|cheatów]]. |
||
Linia 36: | Linia 36: | ||
== Wymagania sprzętowe == |
== Wymagania sprzętowe == |
||
Jak każda gra, P.K.N. wymagają niezbędnego minimum by dać w się zagrać. Na szczęście tytuł ma naprawdę niskie potrzeby, dzięki czemu odpali na niemal każdej jednostce. |
Jak każda gra, P.K.N. wymagają niezbędnego minimum by dać w się zagrać. Na szczęście tytuł ma naprawdę niskie potrzeby, dzięki czemu odpali na niemal każdej jednostce. |
||
*'''Szczegółowe wymagania somatyczne:''' dłoń, wystarczy jedna; Ludzki Zestaw Sensoryczny w wersji X1, lub X2; standardowe [[mózg|CPU]]. |
|||
*'''Szczegółowe wymagania psychomotoryczne:''' koordynacja myślowo-ruchowa o opóźnieniu minimalnym co najmniej 3 s; znajomość sygnału startującego (opcjonalnie). |
|||
[[Kategoria:Gry]] |
[[Kategoria:Gry]] |
Wersja z 21:11, 29 sie 2013
Szablon:Tskomplikowana i czasochłonna gra towarzyska, opierająca się na przeciwwadze trzech bohaterów. W dzisiejszych czasach gra jest najczęściej stosowana do: rozstrzygania wyników spotkań sportowych, wybierania prezydenta.
Odmiany
Istnieje uproszczona wersja tej gry, w której używa się tylko kamienia. Najczęściej gra się w to drużynowo na trybunach podczas meczów piłkarskich. Wówczas jedna z drużyn to policja, a druga – kibole. Ta pierwsza często korzysta z nieregulaminowych cheatów, dzięki czemu ma do dyspozycji gesty typu pała, pistolet na gumowe naboje i gaz łzawiący. Inna jej odmiana jest używana do przyjmowania porodów przez lekarzy – nowo narodzone dziecko owijamy w papier, kamieniem ogłuszamy matkę a nożyczkami przecinamy pępowinę noworodka. Jednak w polskich szpitalach nie ma pieniędzy nawet na te metody, więc matki po prostu ogłusza się pięścią.
Bohaterowie
Typowi
{{subst:#ifeq:Kamień||{{subst:CURRENTDAY}}|Kamień}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}} tutejszy tank. Wyposażony w armor o gęstej strukturze krystalicznej i rozliczne usprawnienia obrony, uchodzi za niemożliwego do pokonania konwencjonalną bronią. Przywoływany przy pomocy gestu pięści, często pojawia się omyłkowo, przy prozaicznych czynnościach takich jak kłótnia lub odganianie piewców innej wiary. {{subst:#ifeq:Papier||{{subst:CURRENTDAY}}|Papier}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}} typ maga o wprost nieograniczonej elastyczności, osiąganej dzięki zaklęciom na włóknach celulozowych. Uchodzi za najsłabszego bohatera a przez to najmniej popularnego, jednak wrodzona elastyczność pozwalają mu pokonać nawet najciężej opancerzonych rywali. Nie ważne jak. Symbolizuje go otwarta dłoń. {{subst:#ifeq:Nożyce||{{subst:CURRENTDAY}}|Nożyce}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}} pseudonim łotra-zabójcy, wyspecjalizowanego w likwidowaniu magów i co wrażliwszych organów, takich jak oczy. Przywoływany przy pomocy odpowiedniego gestu.
Nietypowi
{{subst:#ifeq:Pistolet||{{subst:CURRENTDAY}}|Pistolet}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}} prawdopodobnie najpopularniejszy z wyżej wymienonych. W zależności od stanu świadomości graczy, stanowi klon któregoś z powyższych, ich połączenie lub jest wszechpotężny. Istnieją gracze, którzy traktują pistolet jako pełnoprawnego awatara. {{subst:#ifeq:Międzynarodowy Gest Pokoju||{{subst:CURRENTDAY}}|Międzynarodowy Gest Pokoju}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}} jeden z najstarszych grywalnych protagonistów. Używany przez jednego z graczy w celu zakończenia gry po serii porażek. Użyty w nieodpowiednim środowisku miewa drastyczne konsekwencje. {{subst:#ifeq:Penis/Jakikolwiek Inny Zbereźny Gest||{{subst:CURRENTDAY}}|Penis/Jakikolwiek Inny Zbereźny Gest}} {{subst:#switch:listopada |1=stycznia |01=stycznia |2=lutego |02=lutego |3=marca |03=marca |4=kwietnia |04=kwietnia |5=maja |05=maja |6=czerwca |06=czerwca |7=lipca |07=lipca |8=sierpnia |08=sierpnia |9=września |09=września |10=października |11=listopada |12=grudnia |{{subst:#time:xg}}}} zastosowanie jak wyżej, ale stosowany przez gimnazjalistów, co zwykle kończy się niekontrolowanym skurczem przepony u wszystkich grających.
Zasady
Są znane każdemu człowiekowi ze stwierdzoną aktywnością mózgu, reszta może skorzystać z szybkiej powtórki:
{{subst:#ifeq:Kamień rozgniata nożyce||{{subst:CURRENTDAY}}|Kamień rozgniata nożyce}} {{subst:#switch:listopada
|1=stycznia
|01=stycznia
|2=lutego
|02=lutego
|3=marca
|03=marca
|4=kwietnia
|04=kwietnia
|5=maja
|05=maja
|6=czerwca
|06=czerwca
|7=lipca
|07=lipca
|8=sierpnia
|08=sierpnia
|9=września
|09=września
|10=października
|11=listopada
|12=grudnia
|{{subst:#time:xg}}}} nożyce łapią deda.
{{subst:#ifeq:Nożyce tną papier||{{subst:CURRENTDAY}}|Nożyce tną papier}} {{subst:#switch:listopada
|1=stycznia
|01=stycznia
|2=lutego
|02=lutego
|3=marca
|03=marca
|4=kwietnia
|04=kwietnia
|5=maja
|05=maja
|6=czerwca
|06=czerwca
|7=lipca
|07=lipca
|8=sierpnia
|08=sierpnia
|9=września
|09=września
|10=października
|11=listopada
|12=grudnia
|{{subst:#time:xg}}}} papier doznaje wielokrotnego podziału osobowości, w efekcie przegrywa.
{{subst:#ifeq:Papier owija kamień||{{subst:CURRENTDAY}}|Papier owija kamień}} {{subst:#switch:listopada
|1=stycznia
|01=stycznia
|2=lutego
|02=lutego
|3=marca
|03=marca
|4=kwietnia
|04=kwietnia
|5=maja
|05=maja
|6=czerwca
|06=czerwca
|7=lipca
|07=lipca
|8=sierpnia
|08=sierpnia
|9=września
|09=września
|10=października
|11=listopada
|12=grudnia
|{{subst:#time:xg}}}} pod wpływem niespodziewanego przypływu czułości, kamień przegrywa z papierem WTF?!.
À propos ostatniej sytuacji...
Paradoks kamienia, papieru i nożyc
Prościej: jakim, k cudem papier wygrywa z kamieniem? Czyżby kamienie miały klaustrofobię paranoidalną, połączoną z socjopatyzmem zbliżeniowym? Istnieje kilka, wcale nie napisanych na kolanie, teorii na ten temat:
- Kamienie jednak mają klaustrofobię paranoidalną i tak dalej, przez co bliższy kontakt z półproduktem papieru toaletowego skłania je ku samobójstwu. Co ciekawe oznacza to, że każdy spotkany na drodze kamień był kiedyś żywy.
- Kamienie, same w sobie, są martwą materią, ale w reakcji z papierem, z kamienia powstaje nowy związek. Jako, że nie ma on prawa udziału w grze, papier wygrywa walkowerem.
- Papier szczelnie owija kamień, więc gracze nie są w stanie ze stuprocentową pewnością stwierdzić jego obecności. Wygięty w kształt kamienia papier nie budzi takich kontrowersji, więc wygrywa.
- Bo tak.
- Papier przecina kamień ostrą krawędzią.
- Papier korzysta z cheatów.
Wymagania sprzętowe
Jak każda gra, P.K.N. wymagają niezbędnego minimum by dać w się zagrać. Na szczęście tytuł ma naprawdę niskie potrzeby, dzięki czemu odpali na niemal każdej jednostce.
- Szczegółowe wymagania somatyczne: dłoń, wystarczy jedna; Ludzki Zestaw Sensoryczny w wersji X1, lub X2; standardowe CPU.
- Szczegółowe wymagania psychomotoryczne: koordynacja myślowo-ruchowa o opóźnieniu minimalnym co najmniej 3 s; znajomość sygnału startującego (opcjonalnie).