Nonsensopedia:Śmiało twórz przekierowania: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M |
(swoją drogą to w sumie nie wiem teraz, czemu głosowałem za zostawieniem) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{SDU/wstawka|2013-08-21|}} |
|||
'''Śmiało twórz przekierowania''' – zasada mówiąca, że warto tworzyć przekierowania ilekroć nie trafimy na jakiś artykuł z wyszukiwarki, a gdzieś on tam jednak jest w przestworzach Nonsensopedii. |
'''Śmiało twórz przekierowania''' – zasada mówiąca, że warto tworzyć przekierowania ilekroć nie trafimy na jakiś artykuł z wyszukiwarki, a gdzieś on tam jednak jest w przestworzach Nonsensopedii. |
||
Wersja z 15:11, 3 wrz 2013
Śmiało twórz przekierowania – zasada mówiąca, że warto tworzyć przekierowania ilekroć nie trafimy na jakiś artykuł z wyszukiwarki, a gdzieś on tam jednak jest w przestworzach Nonsensopedii.
W szczególności tworzymy przekierowania
- Z nazwisk, jeżeli tylko jedna osoba figuruje pod danym nazwiskiem (inaczej robimy ujednoznacznienie).
- Z zapisów małymi i wielkimi literami, np. II Wojna Światowa, szczególnie przy tzw. CamelCase.
- Z wyrażeń bezspacjowych i odwrotnie, np. Kit Kat przekierowuje na KitKat.
- Ze zdrobnień i zgrubień, np. Maciek Maleńczuk, Wojciech Pilichowski.
- Z różnych slangowych określeń.
- Z liczby mnogiej do pojedynczej i vice versa (nie dotyczy haseł typu Polak i Polacy, które są oddzielnie, ale przypadków, gdzie jednostka i zbiór nie różnią się na tyle, aby posiadać oddzielne hasła. Polegaj na swoim wyczuciu).
- Z bardzo częstych błędów ortograficznych, np. mocher przekierowujący na moher.
- Z nazw złożonych z liter dostępnych w alfabecie polskim na nazwy zawierający litery w nim nieobecne, np. Citroen przekierowuje na Citroën.
- Ze skrótów do pełnych nazw, np. TDM przekierowujący na TurboDymoMan.
- Z adresów stron internetowych, np. Komixxy przekierowuje na Komixxy.pl.
W szczególności nie tworzymy przekierowań
- Z pisanych bez polskich znaków stron, np. zolc nie powinna przekierowywać na żółć.
- Z każdego możliwego błędu ortograficznego.
- Z nazw, na które nikt nie trafi, nawet jeżeli są w hasłach. Wtedy poprawiamy link w haśle.
- Kiedy nazwa przekierowania ma kilka znaczeń. Wtedy robimy ujednoznacznienie.
- Z nazw pisanych wielkimi literami, np. RADIO MARYJA nie przekierowuje na Radio Maryja.