Nonsensopedia:Śmiało twórz przekierowania: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
(swoją drogą to w sumie nie wiem teraz, czemu głosowałem za zostawieniem)
Linia 1: Linia 1:
{{SDU/wstawka|2013-08-21|}}
'''Śmiało twórz przekierowania''' – zasada mówiąca, że warto tworzyć przekierowania ilekroć nie trafimy na jakiś artykuł z wyszukiwarki, a gdzieś on tam jednak jest w przestworzach Nonsensopedii.
'''Śmiało twórz przekierowania''' – zasada mówiąca, że warto tworzyć przekierowania ilekroć nie trafimy na jakiś artykuł z wyszukiwarki, a gdzieś on tam jednak jest w przestworzach Nonsensopedii.



Wersja z 15:11, 3 wrz 2013

Śmiało twórz przekierowania – zasada mówiąca, że warto tworzyć przekierowania ilekroć nie trafimy na jakiś artykuł z wyszukiwarki, a gdzieś on tam jednak jest w przestworzach Nonsensopedii.

W szczególności tworzymy przekierowania

  1. Z nazwisk, jeżeli tylko jedna osoba figuruje pod danym nazwiskiem (inaczej robimy ujednoznacznienie).
  2. Z zapisów małymi i wielkimi literami, np. II Wojna Światowa, szczególnie przy tzw. CamelCase.
  3. Z wyrażeń bezspacjowych i odwrotnie, np. Kit Kat przekierowuje na KitKat.
  4. Ze zdrobnień i zgrubień, np. Maciek Maleńczuk, Wojciech Pilichowski.
  5. Z różnych slangowych określeń.
  6. Z liczby mnogiej do pojedynczej i vice versa (nie dotyczy haseł typu Polak i Polacy, które są oddzielnie, ale przypadków, gdzie jednostka i zbiór nie różnią się na tyle, aby posiadać oddzielne hasła. Polegaj na swoim wyczuciu).
  7. Z bardzo częstych błędów ortograficznych, np. mocher przekierowujący na moher.
  8. Z nazw złożonych z liter dostępnych w alfabecie polskim na nazwy zawierający litery w nim nieobecne, np. Citroen przekierowuje na Citroën.
  9. Ze skrótów do pełnych nazw, np. TDM przekierowujący na TurboDymoMan.
  10. Z adresów stron internetowych, np. Komixxy przekierowuje na Komixxy.pl.

W szczególności nie tworzymy przekierowań

  1. Z pisanych bez polskich znaków stron, np. zolc nie powinna przekierowywać na żółć.
  2. Z każdego możliwego błędu ortograficznego.
  3. Z nazw, na które nikt nie trafi, nawet jeżeli są w hasłach. Wtedy poprawiamy link w haśle.
  4. Kiedy nazwa przekierowania ma kilka znaczeń. Wtedy robimy ujednoznacznienie.
  5. Z nazw pisanych wielkimi literami, np. RADIO MARYJA nie przekierowuje na Radio Maryja.