Battlefield 1942: Różnice pomiędzy wersjami
(nowa strona) |
|||
Linia 71: | Linia 71: | ||
== Przypisy == |
== Przypisy == |
||
<references/> |
<references/> |
||
{{FPS}} |
|||
[[Kategoria:FPS]] |
Wersja z 13:33, 25 maj 2014
Ten artykuł można by wysłać telegramem. A mamy już XXI wiek.
Dodaj do niego jakieś grafiki, bo Tesla się w grobie przewraca. |
Szablon:T - pierwsza gra zacnej serii Battlefield. Teoretycznie dzieje się w latach 1940 - 1945, ale te wszystkie daty to jeden ch, co nie? Od anno domini 2013 można sobie BF1942 ściągnąć za darmo.
Rozgrywka
Panowie z Easy Games udostępnili nam grę zarówno w sieci, jak i w pseudo - sieci (walka z botami)[1]. Wybieramy sobie stronę konfliktu (źli naziole - dobrzy alianci), klasę i punkt respawnu. Do wyboru mamy jakieś 15 map i sześć armii. Cała zabawa polega na przejęciu jak największej ilości masztów flagowych, nabijaniu fragów i wku noobów-czołgistów granatami. Słodko.
Klasy
Mamy tu pięć soczystych klas. Każda z klas ma nóż, pistolet (colt dla alintów i p38 dla osiaków) i spadochron (!).
Scout
Inne nazwy to zwiadowca oraz snajper. Posługiwanie się snajperką w tej grze jest nieco trudniejsze niż w innych strzelankach, dlatego scout cieszy się stosunkowo małą popularnością. Wyposażenie scouta to:
- Karabin snajperski - No4 dla aliantów i k98 dla nie-aliantów. jedna z nielicznych broni, która zabija jednym headshotem. Przeładowanie po każdym strzale trwa zasrane trzy sekundy, nawet więcej niż wymiana magazynka.
- Lornetka - teoretycznie ma służyć do pomagania artylerzystom, jednak żaden scout jej nie używa.
- Granaty - wrzucenie kilku pod czołg powoduje jego zniszczenie, co wcale nie wymaga niesamowitego skilla.
Assault
Według oficjalnej instrukcji najważniejsza klasa dla przebiegu bitwy. A go prawda. Wybranie tej klasy równa się śmierci z ręki medyka. Wyposażenie:
- Rkm - BAR dla Brytoli i Jankesów, Johnson dla Kanadyjczyków[2], DP dla Ruskich, Stg44 dla Szwabów i Typ99 dla Ziółtków. Mimo przeróżnych kształtów i odgłosów łączy je jedno - cholerny odrzut i strasznie mały damage.
- Tona amunicji, zupełnie niepotrzebnie.
- Granaty - assaulci zazwyczaj nie zdążą wyjąć granatu zanim nie zginą.
Warto zaznaczyć, że najlepsi gracze wybierają assaulta jako formę wyzwania postawionego samemu sobie.
Anti-Tank
Skuteczna klasa do robienia demolki w bazie wroga. Uzbrojenie to:
- Granatnik - Alianci dostają bazookę, a osiaki panzerschrecka. Trafienie w rufę lekkiego czołgu gwarantuje zniszczenie jedną rakietą.
- Granaty - bardzo rzadko używane przez tą klasę.
Medic
Najczęściej wybierana klasa, gwarantująca długie kill streaki. Bardzo uniwersalna, nawet trochę za bardzo. Sprzęt medyka to:
- Pistolet maszynowy - Thompson dla aliantów zachodnich, Mp40 dla Niemców oraz Mp18 dla Wódkochlejów i Japończyków. Dobra szybkostrzelność, zadowalająca celność, niski odrzut, duży magazynek.
- Apteczka - można nią healować samego siebie, co jest bardzo pomocne w urządzaniu rampagów.
- Granaty - ta klasa używa granatów do epickich spawnkilli, a nie do niszczenia czołgów.
Engineer
Skuteczna klasa w powstrzymywaniu czołgów i robieniu pułapek. Mało ludzi ją wybiera ze względu na "słaby" karabin, jednak jego słabość zależy od skilla - w rękach dobrego gracza staje się zabójczą bronią. Inżynier ma najbardziej wykokszone uzbrojenie, czyli:
- Karabin powtarzalny - nazwijmy go snajperką bez celownika. Postrzelenie przeciwnika z karabinu i dobicie pistoletem gwarantuje szybkie wbijanie fragów, dopóki nie musimy walczyć z kilkoma naraz. Niektórzy camperzy wolą takie karabiny od snajperek, ponieważ zadają takie same obrażenia, a mają dwa razy więcej amunicji. Niemcy używają k98, a Alianci No4.
- Karabin samopowtarzalny - Japończycy i Amerykanie używają go w walkach na Pacyfiku zamiast karabinów powtarzalnych. Japończycy mają Typ5, a Jankesi Garanda. Nieco skuteczniejszy od karabinu powtarzalnego, bo strzela pięć razy szybciej.
- TNT - każdy szanujący się fan Minecrafta NIE wie, jak go używać. Dynamit rzuca się pod gąsienice czołgu i odpala na odległość za pomocą "pompki". Inżynier po podłożeniu ładunku musi się nieźle oddalić, by samemu nie dostać.
- Mina - Zielony krążek z guziczkiem na środku, niszczący każdy pojazd. Niestety nie niszczy piechoty.
- Klucz francuski - zwykły żelazny klucz, a czyni cuda. Może naprawiać pojazdy.
Pojazdy
Jeepy
Jeepy mieszczą w sobie po dwie osoby, z których żadna nie może strzelać. Dzięki dużej prędkości można unikać ognia nieprzyjaciela. Normalni alianci mają zwykłego jeepa, Kanadyjczycy niejakiego Lynxa, Szkopy kibelwagena, a Japońce Typ95. Oprócz tego na niektórych mapach Niemcy mają do dyspozycji opancerzony motocykl na gąsienicach. Niezły SWAG.
Czołgi lekkie
Z technicznego punkty widzenia są to czołgi średnie, ale każdy je nazywa lekkimi. Mają dwa miejsca - jedno zajmuje kierowca i operator wieżyczki, a z w drugim zamontowany jest niezależny karabin maszynowy. Można je rozwalić jedną rakietą w dupę lub dwoma trafieniami z czołgu ciężkiego. Alianci zachodni mają Shermany, sowieci t-34/85, naziole PanzerIV, a Ziółci maszynę o tajemniczej nazwie Chi-Ha.
Czołgi ciężkie
Są wolne, ale zadają heavy damage i mają heavy armor. Mieszczą tylko jednego gracza. Alianci zachodni mają M10, Ruscy T-34/76.
Transportery opancerzone
Szybkie pancerne ciężarówki gąsienicowe uzbrojone w ckm. Mieszczą aż sześć graczy, czyli kierowcę, strzelca i czterech w środku. Tym ostatnim na bieżąco regeneruje się życie i amunicja. Niemcy mają Hanomaga[3], alianci ciężarówkę M3, a Japończycy Ho-Ha.
Działa samobieżne
Zadają najheviejszy damage i mają najszerszy splash damage, ale za to giną od jednego postrzału z pistoletu na kapiszony. Mają największy zasięg, jednak wykorzystanie go w pełni wymaga pomocy scouta, na którą rzecz jasna nie możemy liczyć. Alianci mają Priesty, Kanadyjczycy Sextony, sowieci Katiusze, a osiaki Vespy.
Myśliwce
Dobra zwrotność, prędkość, damage, większość noobów nie potrafi nimi latać. Alianci mają Spitfire i Mustangi, sowieci Jak9, Niemcy Messerschmitty 109. Na Pacyfiku Amerykanie latają na Corsairach a Japońce na Zerach.
Lekkie bombowce
Są stabilniejsze od myśliwców i mają miejsce na strzelca ogonowego. Ameykanie mają SBD, Ruscy Ił2, Szkopy Sztukasy, a Japończycy Vale.
Statki
- Lotniskowce - mają je tylko Amerykanie i Japończycy. Ogromne statki z samolotami na pokładzie.
- Pancerniki - czyli kupa dział nagromadzona na maleńkiej łupince. Jak wszystkie okręty w grze, występują tyko na Pacyfiku.
- Łodzie podwodne - ulubiony pojazd noobów, którzy i tak nie potrafią nimi walczyć.
- Barki - służą do wysadzania żołnierzy na ląd.
- Łodzie patrolowe - spore łodzie z zamontowanymi CKMami.