Pendolino: Różnice pomiędzy wersjami
(Bilety, Opinie) |
Zupomaniak (dyskusja • edycje) M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Pangia. Autor wycofanej wersji to 46.76.83.52.) |
||
Linia 31: | Linia 31: | ||
* 89 zł – jak wyżej + możliwość umycia rąk w WC, |
* 89 zł – jak wyżej + możliwość umycia rąk w WC, |
||
* 99 zł ''VIP'' – jak wyżej + wafelek z <s>Kauf</s> Warsu na wynos, |
* 99 zł ''VIP'' – jak wyżej + wafelek z <s>Kauf</s> Warsu na wynos, |
||
* za wszystko inne zapłacisz MasterCard. |
|||
* '''650''' zł plus cena biletu - za wszystko inne<ref>http://www.rynek-kolejowy.pl/54385/brak_mozliwosci_zakupu_biletu_na_pendolino_w_pociagu_nie_bedzie_poblazania.htm</ref>. |
|||
== Opinie == |
|||
{{cytat|Czyli na chwilę obecną Padłolonko będzie: - drogie, droższe i najdroższe, - a na pokładzie pociągu to już wręcz złodziejskie, - w ogóle niesprzątane (jak rozumiem zawartości WC również nie będą opróżniać?), - wcale nie takie szybkie (generalnie 160 km/h jak w czasach starych EP05), - bez neta, który jest standardem np. w PolskimBusie, - często opóźnione, bo przecież dyżurni nie zrobią się bardziej "z jajami" za 1,5 miesiąca...|Goral - miłośnik [[Polskie Koleje Państwowe|PKP Intercity]] o '''Pendolino'''}}<ref>http://www.rynek-kolejowy.pl/54481/pendolino_wystartuje_bez_wi_fi.html</ref> |
|||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
Wersja z 22:15, 26 paź 2014
Szablon:T włoski szybki pociąg, znany jako ostateczne rozwiązanie kwestii żyd PKP. W 193 państwach na świecie kursuje wersja z wychylnym pudłem. W wersji specjalnej dla Polski, Hiszpanii, i Chin wahadełko wymontowano. Zrozumiałe było w przypadku Polski, ponieważ wahliwe są tory. W pozostałych państwach nie wiadomo dlaczego.
Trochę historii
Pendolino powstał w 1974 roku, czyli jakąś dekadę po tym, kiedy po raz pierwszy na japońskie tory wyjechał Shinkansen. Pendolino początkowo produkowane było przez jeden z oddziałów Fiata, później produkcję przejął Alstom[1]. Początkowo głównym odbiorcą byli Włosi[2], z czasem zaczęto produkować skład m. in. dla Pepików, Finów, Portugalczyków i Słoweńców, a jeszcze później Polaków. Pociągi te miały jeździć w Polsce już w latach 90. XX wieku, ale do akcji wkroczyła Najwyższa Izba Kontroli i cały misterny plan poszedł w piu. Jakieś niemal 15 lat później wprowadzenie Pendolino na tory PKP jeszcze przed Euro obiecała ekipa wielmożnego Donalda, ale później nastała wielka fala opóźnień i pierwsze Pendolino przyjechało dopiero 12 sierpnia 2013 roku.
17 lipca 2014 roku przeprowadzono testy odometryczne Pendolino, używając w tym celu roztworu wody z mydłem[3] – pierwsze mycie pociągu (nie licząc wcześniejszych deszczówką) zakończyło się pomyślnie. Poza tym nikt nie wie, o co z tymi testami chodzi, ale przynajmniej mają poważnie brzmiącą nazwę.
Trasy w Polsce
Pendolino będzie wozić bydło pasażerów na trasach:
- Brzeg – Nysa,
- Nysa – Brzeg,
- z Brzegu do Nysy,
- z Nysy do Brzegu,
- od Brzegu po Nysę,
- od Nysy po Brzeg,
- wkoło Brzegu,
- okrężna przez Brzeg,
- Brzeg Brzegowi nierówny.
- tam gdzie Galaktyczny Wędrowiec z Brzegu sobie wymyśli
Bilety
Ceny biletów będą na kieszeń każdego Polaka:
- 49 zł – oglądanie na peronie dopóki skład nie odjedzie,
- 59 zł – krótkie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie,
- 69 zł – długie oglądanie wewnątrz podczas postoju przy peronie (np. na stacji Czeska Wieś),
- 79 zł – jak wyżej + ulotka reklamowa,
- 89 zł – jak wyżej + możliwość umycia rąk w WC,
- 99 zł VIP – jak wyżej + wafelek z
KaufWarsu na wynos, - za wszystko inne zapłacisz MasterCard.
Przypisy
- ↑ Ten od dużo młodszego TGV
- ↑ Logiczne...
- ↑ http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20366/Alstom-przeprowadzil-testy-odometryczne-Pendolino.html
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.
Szablon:Ciężarówki