Szczeciński Szybki Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Naprawa linków)
M (dr.)
Linia 1: Linia 1:
{{Cytat|Ach tak, pamiętam jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj|Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce}}
{{Cytat|Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…|Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce}}
{{t|Szczeciński Szybki Tramwaj|właściwie:<i>Szczeciński Polny Tramwaj</i>}}najdłuższa i najstarsza [[kiełbasa wyborcza]] w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy [[Szczecin]]a celem odp na pytanie: ''jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów''. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich{{fakt}} [[tramwaj]]ów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Skutkiem ubocznym może być wożenie ludzi owymi tramwajami. Jest to projekt osławiony niczym druga linia [[metro|metra]] w Warszawie, z tą różnicą, że na potrzeby SST jak na razie przeniesiono tylko jedną zabytkową willę i przystosowano doń nowo wybudowany dziesięcioletni most. Niedawno jednak ogłoszono przetarg na wybudowanie linii tramwaju, co dzięki jak zawsze kapitalnemu ułożeniu warunków przetargu skończy się zbudowaniem jednego z najdroższych bubli w historii.


'''Szczeciński Szybki Tramwaj''' (właśc. ''Szczeciński Polny Tramwaj'') – najdłuższa i najstarsza [[kiełbasa wyborcza]] w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy [[Szczecin]]a celem odpowiedzenia na pytanie: ''jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów''. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich{{fakt}} [[tramwaj]]ów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Skutkiem ubocznym może być wożenie ludzi owymi tramwajami. Jest to projekt osławiony niczym druga linia [[metro|metra]] w Warszawie, z tą różnicą, że na potrzeby SST jak na razie przeniesiono tylko jedną zabytkową willę i przystosowano doń nowo wybudowany dziesięcioletni most. Niedawno jednak ogłoszono przetarg na wybudowanie linii tramwaju, co dzięki jak zawsze kapitalnemu ułożeniu warunków przetargu skończy się zbudowaniem jednego z najdroższych bubli w historii.
==Cel inwestycji==
Celem budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.


==Zwolennicy inwestycji==
== Cel inwestycji ==
Celem budowy Szczecińskiego <del>Wolnego</del> Szybkiego Tramwaju jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.
Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich
*{{t|[[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|Miłośnicy Komunikacji Miejskiej]]}} nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
*{{t|Handlarze używanych samochodów}} odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
*{{t|Właściciele stacji paliw}} jak wyżej;
*{{t|Hurtownia Selgross}} otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką


==Przeciwnicy inwestycji==
== Zwolennicy inwestycji ==
Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich:
Szybki tramwaj ma też przeciwników
* '''[[Miłośnik Komunikacji Miejskiej|Miłośnicy Komunikacji Miejskiej]]''' – nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
*{{t|Mieszkańcy Osiedla Zdroje}} Nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Handlarze używanych samochodów''' – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
*{{t|Mieszkańcy Osiedla Słoneczne}} Nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Właściciele stacji paliw''' – jak wyżej;
*{{t|Mieszkańcy Osiedla Majowe}} Nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Hurtownia Selgross''' – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką.
*{{t|Mieszkańcy Osiedla Bukowe}} Nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!


== Przeciwnicy inwestycji ==
==Obojętni==
Szybki tramwaj ma też przeciwników:
* '''Mieszkańcy Osiedla Zdroje''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy Osiedla Słoneczne''' – Nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy Osiedla Majowe''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
* '''Mieszkańcy Osiedla Bukowe''' – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!

== Obojętni ==
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie mają w [[Dupa|głębokim poważaniu]]. Należą do nich:
Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie mają w [[Dupa|głębokim poważaniu]]. Należą do nich:
*{{t|[[gapowicz]]e}} ich nie interesuje wzrost cen biletów;
* '''[[gapowicz]]e''' – ich nie interesuje wzrost cen biletów;
*{{t|Kierowcy samochodów osobowych}} nie jeżdżą komunikacją miejską.
* '''Kierowcy samochodów osobowych''' – nie jeżdżą komunikacją miejską.


== Obecny postęp prac ==
== Obecny postęp prac ==
Niedawno hucznie została podpisana umowa na wykonanie pierwszego odcinka. Trasa wieść będzie od [[Basen Górniczy w Szczecinie|Basenu Górniczego]] do nieużytków rolnych za hurtownią Selgros. Najbardziej zadowoleni są [[miłośnik Komunikacji Miejskiej|miłośnicy]] i [[urzędnik|urzędnicy]]. Poparcie dla inwestycji wzrasta proporcjonalnie do odległości od trasy.
Niedawno hucznie została podpisana umowa na wykonanie pierwszego odcinka. Trasa wieść będzie od [[Basen Górniczy w Szczecinie|Basenu Górniczego]] do nieużytków rolnych za hurtownią Selgros. Najbardziej zadowoleni są [[miłośnik Komunikacji Miejskiej|miłośnicy]] i [[urzędnik|urzędnicy]]. Poparcie dla inwestycji wzrasta proporcjonalnie do odległości od trasy.


==Inne cele==
== Inne cele ==


{{stub|trans}}
{{stub|trans}}

Wersja z 19:53, 10 sty 2015

Ach tak, pamiętam, jak za mojej młodości pierwszy raz obiecano nam szybki tramwaj…

Wypowiedź przeciętnego szczecinianina po siedemdziesiątce

Szczeciński Szybki Tramwaj (właśc. Szczeciński Polny Tramwaj) – najdłuższa i najstarsza kiełbasa wyborcza w Polsce. Abstrakcyjne pojęcie używane przez włodarzy Szczecina celem odpowiedzenia na pytanie: jak zaopatrzyć hurtownię Sellgros w klienów. Według projektu, celem tego przedsięwzięcia jest paradowanie szybkich[potrzebne źródło] tramwajów po specjalnie wybudowanych do tego celu torowiskach. Skutkiem ubocznym może być wożenie ludzi owymi tramwajami. Jest to projekt osławiony niczym druga linia metra w Warszawie, z tą różnicą, że na potrzeby SST jak na razie przeniesiono tylko jedną zabytkową willę i przystosowano doń nowo wybudowany dziesięcioletni most. Niedawno jednak ogłoszono przetarg na wybudowanie linii tramwaju, co dzięki jak zawsze kapitalnemu ułożeniu warunków przetargu skończy się zbudowaniem jednego z najdroższych bubli w historii.

Cel inwestycji

Celem budowy Szczecińskiego Wolnego Szybkiego Tramwaju jest głównie poprawa kondycji pasażerów, których każdorazowo czekać będzie zdrowa przebieżka do przystanku usytuowanego o nie mniej niż 200 metrów od zabudowań.

Zwolennicy inwestycji

Budowa szybkiego tramwaju ma wielu zagorzałych zwolenników. Należą do nich:

  • Miłośnicy Komunikacji Miejskiej – nikomu nie trzeba tłumaczyć, dlaczego;
  • Handlarze używanych samochodów – odniosą pokaźne zyski, szybki tramwaj znacząco zwiększy ilość sympatyków samochodów;
  • Właściciele stacji paliw – jak wyżej;
  • Hurtownia Selgross – otrzyma znakomite zaopatrzenie w tanią siłę kupiecką.

Przeciwnicy inwestycji

Szybki tramwaj ma też przeciwników:

  • Mieszkańcy Osiedla Zdroje – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy Osiedla Słoneczne – Nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy Osiedla Majowe – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!
  • Mieszkańcy Osiedla Bukowe – nie chce im się biegać do przystanku. Co za lenie!

Obojętni

Są także mieszkańcy, którzy fakt, czy szybki tramwaj powstanie czy nie mają w głębokim poważaniu. Należą do nich:

  • gapowicze – ich nie interesuje wzrost cen biletów;
  • Kierowcy samochodów osobowych – nie jeżdżą komunikacją miejską.

Obecny postęp prac

Niedawno hucznie została podpisana umowa na wykonanie pierwszego odcinka. Trasa wieść będzie od Basenu Górniczego do nieużytków rolnych za hurtownią Selgros. Najbardziej zadowoleni są miłośnicy i urzędnicy. Poparcie dla inwestycji wzrasta proporcjonalnie do odległości od trasy.

Inne cele

Znak A-34.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.