Fallout 2: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
M Znaczniki: rewert edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Mods.jpg|right|thumb|230px|Uważasz się za twardziela? Mody do dwójki radykalnie zmienią twoją samoocenę.]] |
[[Plik:Mods.jpg|right|thumb|230px|Uważasz się za twardziela? Mody do dwójki radykalnie zmienią twoją samoocenę.]] |
||
{{t}}druga część serii [[ |
{{t}}druga część serii [[Fallout]] wyprodukowana przez Black Isle Studios i wydana w 1998 roku przez Interplay. Ortodoksyjni fani uważają ją za najlepszą spośród wszystkich części a co niektórzy z nich nawet za najlepsze cRPG w historii wszechświata. |
||
== Fabuła == |
== Fabuła == |
||
Akcja fabuły dzieje się w 80 lat po wydarzeniach z pierwszej części gry. Okazuje się że postać którą steruje gracz jest potomkiem bohatera z falałta jedynki. Zamieszkuje on zapyziałą osadę Arroyo, której mieszkańcom, po dziesięciu latach <del>kaca</del> suszy grozi wymarcie. Starsza wioski wpada więc na niezwykle przebiegły pomysł, spośród wszystkich mieszkańców wybiera największego naiwniaka, wciskając mu kit że jest wielkim wybrańcem i tylko on może uratować wioskę. Jako że sama nie za wiele może w kwestii kryzysu uczynić, wysyła wspomnianego wyżej <del>naiwniaka</del> wybrańca na samobójczą misję w celu odnalezienia cudownego urządzenia potrafiącego naprawiać świat po zagładzie nuklearnej zwanego GECK. |
Akcja fabuły dzieje się w 80 lat po wydarzeniach z pierwszej części gry. Okazuje się że postać którą steruje gracz jest potomkiem bohatera z falałta jedynki. Zamieszkuje on zapyziałą osadę Arroyo, której mieszkańcom, po dziesięciu latach <del>kaca</del> suszy grozi wymarcie. Starsza wioski wpada więc na niezwykle przebiegły pomysł, spośród wszystkich mieszkańców wybiera największego naiwniaka, wciskając mu kit że jest wielkim wybrańcem i tylko on może uratować wioskę. Jako że sama nie za wiele może w kwestii kryzysu uczynić, wysyła wspomnianego wyżej <del>naiwniaka</del> wybrańca na samobójczą misję w celu odnalezienia cudownego urządzenia potrafiącego naprawiać świat po zagładzie nuklearnej zwanego GECK. |
||
Gdy gracz zdobywa już wspomnianego Geck'a następuje mrożący krew w żyłach zwrot w akcji. Mianowicie złowieszcza i zepsuta do szpiku kości Enklawa ( pozostałość po dawnym rządzie Stanów Zjednoczonych) postanowiła porwać mieszkańców wioski Arroyo. Okazuje się że wspomniane porwanie to tylko wierzchołek góry lodowej. Niebezpieczeństwo grozi całym pustkowiom, gdyż zła niczym Szatan Enklawa chce za pomocą wirusa FEV oczyścić świat z mutantów, ghuli oraz ludzi skażonych promieniowaniem. Oczyszczone tereny zamierzają skolonizować |
Gdy gracz zdobywa już wspomnianego Geck'a następuje mrożący krew w żyłach zwrot w akcji. Mianowicie złowieszcza i zepsuta do szpiku kości Enklawa ( pozostałość po dawnym rządzie Stanów Zjednoczonych) postanowiła porwać mieszkańców wioski Arroyo. Okazuje się że wspomniane porwanie to tylko wierzchołek góry lodowej. Niebezpieczeństwo grozi całym pustkowiom, gdyż zła niczym Szatan Enklawa chce za pomocą wirusa FEV oczyścić świat z mutantów, ghuli oraz ludzi skażonych promieniowaniem. Oczyszczone tereny zamierzają skolonizować <del>przez rasę aryjczyków, wysokich blondynów o niebieskich oczach...</del> przez ludzi wolnych od skażeń popromiennych i mutacji, których to przetrzymywali i hodowali niczym rybki w akwarium, na starej platformie wiertniczej. |
||
Tylko jeden, jedyny człowiek zniweczyć może ten złowieszczy plan, nigdy nie zgadniecie [[Ty|kto to...]] |
Tylko jeden, jedyny człowiek zniweczyć może ten złowieszczy plan, nigdy nie zgadniecie [[Ty|kto to...]] |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
Oto kilka przykładów jak rozpoznać ortodoksyjnego wyznawcę Fallouta: |
Oto kilka przykładów jak rozpoznać ortodoksyjnego wyznawcę Fallouta: |
||
* Co dzień rano oraz każdego wieczora oddaje pokłony do pudełka z grą Fallout 2. |
* Co dzień rano oraz każdego wieczora oddaje pokłony do pudełka z grą Fallout 2. |
||
* Robi to samo także w przypadku pierwszego Fallouta, jednakże nieco rzadziej. |
* Robi to samo także w przypadku pierwszego Fallouta, jednakże nieco rzadziej. |
||
* Usłyszawszy zdanie "trójka jest zajebista, nie to co dwójka" robi się czerwony ze złości, zaraz potem sino - buraczkowy, po czym nie wytrzymuje i rzuca się na ciebie z zamiarem dokonania rytualnego zabójstwa. |
* Usłyszawszy zdanie "trójka jest zajebista, nie to co dwójka" robi się czerwony ze złości, zaraz potem sino - buraczkowy, po czym nie wytrzymuje i rzuca się na ciebie z zamiarem dokonania rytualnego zabójstwa. |
||
* Przechodząc główny wątek w New Vegas zawsze stwierdza "no niezła ta gra, jest klimacik jednak dwójka o niebo lepsza" zawsze! |
* Przechodząc główny wątek w New Vegas zawsze stwierdza "no niezła ta gra, jest klimacik jednak dwójka o niebo lepsza" zawsze! |
||
Linia 33: | Linia 33: | ||
* W grze natrafić możemy na szczątki wieloryba, który najwyraźnej spadł z bardzo wysoka. Na dodatek niedaleko od nieszczęsnego stworzenia znajduje się doniczka z petunią. Plansza ta jest wyraźnie inspirowana książką Douglasa Adamsa - "Autostopem przez Galaktykę". |
* W grze natrafić możemy na szczątki wieloryba, który najwyraźnej spadł z bardzo wysoka. Na dodatek niedaleko od nieszczęsnego stworzenia znajduje się doniczka z petunią. Plansza ta jest wyraźnie inspirowana książką Douglasa Adamsa - "Autostopem przez Galaktykę". |
||
* Tworząc nową postać wybierz kobietę i nazwij ją Buffy potem ubierz ją w skórzaną zbroję. Po co? Dzięki temu będąc w Den (Nora) zgarnąć można niezły sprzęt. Wystarczy udać się do kasyna Becky i po rozmowie wręczy ci ona Metal Armor MKII, SMG, amunicję, granat oraz $1000. Całkiem nieźle jak za samo imię. |
* Tworząc nową postać wybierz kobietę i nazwij ją Buffy potem ubierz ją w skórzaną zbroję. Po co? Dzięki temu będąc w Den (Nora) zgarnąć można niezły sprzęt. Wystarczy udać się do kasyna Becky i po rozmowie wręczy ci ona Metal Armor MKII, SMG, amunicję, granat oraz $1000. Całkiem nieźle jak za samo imię. |
||
* Będąc w menu głównym Fallouta warto kliknąć na Credits równocześnie przytrzymując klawisz Shift. Czeka cię "ciekawa" niespodzianka, po której zaczniesz się zastanawiać co do |
* Będąc w menu głównym Fallouta warto kliknąć na Credits równocześnie przytrzymując klawisz Shift. Czeka cię "ciekawa" niespodzianka, po której zaczniesz się zastanawiać co do cholery zażywali twórcy gry podczas produkcji. |
||
* W Den znaleść można sporo ćpunów, mają oni ciekawe wizje i nieraz zdarza im się zarzucić dziwnym tekstem. |
* W Den znaleść można sporo ćpunów, mają oni ciekawe wizje i nieraz zdarza im się zarzucić dziwnym tekstem. |
||
Ot chociażby tekst pewnego myśliwego z Looney Tunes: "Bądź bałdzo, bałdzo cicho, właśnie poluję na kłólika". |
Ot chociażby tekst pewnego myśliwego z Looney Tunes: "Bądź bałdzo, bałdzo cicho, właśnie poluję na kłólika". |
Wersja z 20:19, 9 maj 2015
Szablon:Tdruga część serii Fallout wyprodukowana przez Black Isle Studios i wydana w 1998 roku przez Interplay. Ortodoksyjni fani uważają ją za najlepszą spośród wszystkich części a co niektórzy z nich nawet za najlepsze cRPG w historii wszechświata.
Fabuła
Akcja fabuły dzieje się w 80 lat po wydarzeniach z pierwszej części gry. Okazuje się że postać którą steruje gracz jest potomkiem bohatera z falałta jedynki. Zamieszkuje on zapyziałą osadę Arroyo, której mieszkańcom, po dziesięciu latach kaca suszy grozi wymarcie. Starsza wioski wpada więc na niezwykle przebiegły pomysł, spośród wszystkich mieszkańców wybiera największego naiwniaka, wciskając mu kit że jest wielkim wybrańcem i tylko on może uratować wioskę. Jako że sama nie za wiele może w kwestii kryzysu uczynić, wysyła wspomnianego wyżej naiwniaka wybrańca na samobójczą misję w celu odnalezienia cudownego urządzenia potrafiącego naprawiać świat po zagładzie nuklearnej zwanego GECK.
Gdy gracz zdobywa już wspomnianego Geck'a następuje mrożący krew w żyłach zwrot w akcji. Mianowicie złowieszcza i zepsuta do szpiku kości Enklawa ( pozostałość po dawnym rządzie Stanów Zjednoczonych) postanowiła porwać mieszkańców wioski Arroyo. Okazuje się że wspomniane porwanie to tylko wierzchołek góry lodowej. Niebezpieczeństwo grozi całym pustkowiom, gdyż zła niczym Szatan Enklawa chce za pomocą wirusa FEV oczyścić świat z mutantów, ghuli oraz ludzi skażonych promieniowaniem. Oczyszczone tereny zamierzają skolonizować przez rasę aryjczyków, wysokich blondynów o niebieskich oczach... przez ludzi wolnych od skażeń popromiennych i mutacji, których to przetrzymywali i hodowali niczym rybki w akwarium, na starej platformie wiertniczej.
Tylko jeden, jedyny człowiek zniweczyć może ten złowieszczy plan, nigdy nie zgadniecie kto to...
Kult gry
Gra doczekała się w ciągu lat groma oddanych fanów, którzy uważają dwójkę za najlepszą odsłonę serii, ba niektórzy z nich stawiają ją nawet na pierwszym miejscu w rankingu najlepszych rolplejów.
Oto kilka przykładów jak rozpoznać ortodoksyjnego wyznawcę Fallouta:
- Co dzień rano oraz każdego wieczora oddaje pokłony do pudełka z grą Fallout 2.
- Robi to samo także w przypadku pierwszego Fallouta, jednakże nieco rzadziej.
- Usłyszawszy zdanie "trójka jest zajebista, nie to co dwójka" robi się czerwony ze złości, zaraz potem sino - buraczkowy, po czym nie wytrzymuje i rzuca się na ciebie z zamiarem dokonania rytualnego zabójstwa.
- Przechodząc główny wątek w New Vegas zawsze stwierdza "no niezła ta gra, jest klimacik jednak dwójka o niebo lepsza" zawsze!
- Wyśmiewa trójkę na forach internetowych nazywając ją Oblivionem ze spluwami.
- 99.9% gier w jakie gra to gry turowe.
- Z utęsknieniem oczekuje na premierę gry Wasteland 2.
- Dowiedziawszy się że Bethesda przejęła prawa do serii próbował rzucić się pod pociąg.
- Wrzuca screeny z gry do sieci podpisując je "gimby nie pamiętajo".
- Świat postrzega wyłącznie z perspektywy rzutu izometrycznego.
Klimat gry
Bez wątpienia największym atutem wspominanej części jest specyficzny i niespotykany nigdzie indziej klimat. Postacie niezależne w dość wysublimowany sposób postrzegają otaczający ich świat oraz perspektywę życia w świecie po wojnie nuklearnej. Do tego warto wspomnieć także o wszechobecnym czarnym humorze oraz o masie nawiązań do otaczającej nas popkultury.
Jaja wielkanocne
W grze występuje wiele easter eggów oto niektóre z nich:
- Podróżując po mapie świata możemy natknąć się na specjalną lokację, na której natrafiamy na grupę rycerzy Króla Artura, poszukujących Świętego Graala - jest to nawiązanie do kultowego Monty Pythona.
- Jedna z lokacji losowych przedstawia rozbity prom Federacji. Jakiej Federacji? Toż to pytanie do znawców kultowego serialu science-fiction - Star Trek.
- W grze natrafić możemy na szczątki wieloryba, który najwyraźnej spadł z bardzo wysoka. Na dodatek niedaleko od nieszczęsnego stworzenia znajduje się doniczka z petunią. Plansza ta jest wyraźnie inspirowana książką Douglasa Adamsa - "Autostopem przez Galaktykę".
- Tworząc nową postać wybierz kobietę i nazwij ją Buffy potem ubierz ją w skórzaną zbroję. Po co? Dzięki temu będąc w Den (Nora) zgarnąć można niezły sprzęt. Wystarczy udać się do kasyna Becky i po rozmowie wręczy ci ona Metal Armor MKII, SMG, amunicję, granat oraz $1000. Całkiem nieźle jak za samo imię.
- Będąc w menu głównym Fallouta warto kliknąć na Credits równocześnie przytrzymując klawisz Shift. Czeka cię "ciekawa" niespodzianka, po której zaczniesz się zastanawiać co do cholery zażywali twórcy gry podczas produkcji.
- W Den znaleść można sporo ćpunów, mają oni ciekawe wizje i nieraz zdarza im się zarzucić dziwnym tekstem.
Ot chociażby tekst pewnego myśliwego z Looney Tunes: "Bądź bałdzo, bałdzo cicho, właśnie poluję na kłólika".