Gothic 3: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 46.76.41.65; przywrócono ostatnią wersję autorstwa 78.28.63.98.)
Znacznik: rewert
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 87: Linia 87:
* Prosisz Biskupa o zwiększenie wiedzy pradawnej.
* Prosisz Biskupa o zwiększenie wiedzy pradawnej.
* Wchodząc do kościoła Chrześcijańskiego i widząc siostry zakonne oraz księży myślisz, że to assasyni, po czym prosisz ich o umiejętność "Czarny Mag", a Muzułmański kościół bierzesz za sługi Adanosa i próbujesz kupić od nich szatę Adanosa.
* Wchodząc do kościoła Chrześcijańskiego i widząc siostry zakonne oraz księży myślisz, że to assasyni, po czym prosisz ich o umiejętność "Czarny Mag", a Muzułmański kościół bierzesz za sługi Adanosa i próbujesz kupić od nich szatę Adanosa.
* Potrafisz w jeden dzień bez żadnej przerwy pójść z Libii do Grenlandii, przepływając przy tym ocean atlantycki bez łódki i statku.
* Szukasz portalu do nieznanych krain w Himalajach.
* Po połamaniu ręki, nogi, wstrząsie mózgu i padaczki jesz 5 kotletów w celu wyleczenia się.
* Płyniesz na Madagaskar myśląc, że to wyspa Khorinis i pytasz się tubylców gdzie jest gubernator.
* Potrafisz zjeść wszystkie produkty w biedronce nie wymiotując i nie tyjąc.
* Pytasz się Burmistrza/Prezydenta, kto wyzwolił jego miasto.
* Nie używasz powiedzenia: "Zjadłbym konia z kopytami", bo wiesz, że nie ma takiego itemka.
* Chodzisz po pobliskich miastach pytając się o Ogniste Puchary.
* Zjadłbyś kretoszczura z kopytami.
* Wyciągasz mleko ze zwłok krowy, po czym uciekasz od goniącego cię farmera.
* Pytasz się kasjerki w biedronce: "Maż panceż paladyna?"


== Noob w Gothic 3 ==
== Noob w Gothic 3 ==

Wersja z 22:42, 25 gru 2015

Gothic 3 – trzecia część zbugowanych przygód o bezimiennym bohaterze.

Najważniejsze cechy gry

  • wysoki poziom sztucznej inteligencji, np. przeciwnik nie będzie nas atakował podczas picia zawartości ampułki;
  • realistyczny system obrażeń, np. ork biegający z bełtem w oku;
  • piękna grafika, np. woda odbija się na czarno;
  • rewelacyjny silnik gry, np. szybki zapis trwa prawie trzy razy tyle co zwykły;
  • wspaniała fizyka, np. stojąc po szyję w wodzie możemy wystrzelić z łuku płonącą strzałę.

Postacie

W Gothicu 3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy, a także nowych orków oraz starego wroga Thorusa. Przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi, pilnując jakiegoś przejścia.

Prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, ale to zasługa znakomitego polskiego dubbingu. W końcu można pogadać z orkami, którzy nie wyglądają już jak wielkie gobliny. Tylko jak ludzie, którym pogniła twarz, gdy zobaczyli zdjęcie Beziego.

  • Diego – złodziej, który chce coś osiągnąć i ma chorobę skóry podobnie jak Michael Jackson;
  • Milten – pedał z babskim głosem, który nosi podartą szatę zamiast normalnego ubrania;
  • Gorn – człowiek, który z orka przemienił się w człowieka i teraz mści się na orkach;
  • Lester – psychotropowy książę;
  • Lares – „najlepszy złodziej świata”. W rzeczywistości jest zwykłą ciotą i wszystkie kradzieże robi za niego Bezimienny;
  • Lee – dawny generał armii, ma kompleksy i chce zabić króla, bo ten wpieprzył go do doliny karniaków;
  • Angar – niegdyś wspaniały przywódca armii Świadków Jehowy. Dzisiaj jest zwykłą mendą, która przez całe życie ostrzy miecz, chwali się, że jest mistrzem areny i grozi, że przyjdzie na emeryturę;
  • Xardas „Xardupa” – stary nekrofil i mentor Bezimiennego. W tej części chce zabić wszystkich bogów do wiadomych celów.

Wrogowie

Podczas podróżowania można natknąć się niezliczone zastępy bestii, których jedynym życiowym celem jest czyhanie na życie bohatera. Wśród stworzeń trafia się m.in. na wilki i dziki, które niekiedy gubią się w akcji i po przebiegnięciu 20 metrów wracają do legowiska. Możliwe jest także spotkanie topielca i jego różnych odmian, które chodzą sobie, gdzie im się żywnie podoba. Nawet na środku pustyni. Będą również szkielety i zombie, którym znudziło się siedzenie w grobie i założyli knajpę w ruinach na pustyni. Wraz z krwiopijcami i wieloma innymi potworami, po pijaku biją patykami łby Asasynów.

Zaawansowana taktyka walki potworów została przeniesiona wprost z Hollywood, czyli polega ona na tym, że wszystkie podchodzą po kolei.

Wśród ludzi i orków także nietrudno o wrogów. Wystarczy okraść lub pobić jednego z nich i wnet rzuci się na ciebie cała wioska. W tej części nie ma możliwości płacenia eurogąbek żadnemu fagasowi, który mógłby wyciągnąć nas z tarapatów.

Wymagania

Jako że to trzecia część serii Gothic, twórcy potroili wymagania w stosunku do poprzednich części. Niestety razem wziętych.

Bugi

Gra ma skłonności sadystyczno-masochistyczne i wyłącza się przy każdej napotkanej okazji. Wyspecjalizowany mechanizm czeka, aż użytkownik wciągnie się w rozwiązywanie zadań fabularnych, po czym uraczy nas następującym komunikatem:

Where is the Guru?
-------------------------------------
Ble ble... „Memory is too... ble” ble...

O co chodzi? Nawet najstarsi górale tego nie wiedzą!

Uzależnienie

Jesteś uzależniony gdy:

  • Będąc nawet koksem musisz nauczyć się umiejętności „Ciężka Broń III”, żeby unieść duży młot.
  • Jednego dnia jesteś super uzdolnionym paladynem, miliarderem umiejącym czarować, a następnego stajesz się zwykłym wiochmenem.
  • Jedziesz do Egiptu i szukasz w piramidach artefaktów Adanosa.
  • Dziwisz się, że piramidy nie są otoczone przez orków i w środku nie ma zombie.
  • Do kieszeni potrafisz wsadzić nawet skrzynię 60×60×60 centymetrów.
  • To samo jest z porożem jelenia.
  • Bijesz teściową, biorąc ją za ogra.
  • Rozwalasz telewizor, kiedy oglądasz Shreka – przecież to ogr!
  • Wchodząc do piaskownicy szukasz Isztar.
  • Chociaż masz dwie bronie, w walce używasz tylko jednej.
  • Mrówki mylisz z pełzaczami, a czerwone mrówki z pełzaczami wojownikami.
  • Widzisz w Muzeum Historii Naturalnej dinozaury i uciekasz, bo bierzesz je za Bestie i zębacze.
  • Oglądając Wędrówki z Bestiami rozwalasz telewizor, biorąc Gastornisa za ścierwojada i Smilodona za szablozęba.
  • W zoo atakujesz goryla, biorąc go za czarnego trolla.
  • Idziesz do nauczyciela od wf–u i prosisz go, aby nauczył cię umiejętności „Akrobatyka”, a potem idziesz na szczyt wieżowca, skaczesz i dziwisz się, że zginąłeś, zamiast tak jak w Gothic-u stracić 99% HP i przeżyć upadek.
  • W zimę rozwalasz bałwany, biorąc je za śnieżne golemy.
  • Gdy skaczesz, potrafisz zmienić tor lotu.
  • Odbijasz kijem pokrytym brokatem rakiety, biorąc je za wrogie zaklęcia.
  • Oglądając Smerfy, rozwalasz toporem telewizor, biorąc je za gobliny.
  • Łazisz po całym świecie i odbijasz miasta.
  • Szukasz króla Rhobara II w pałacu prezydenckim.
  • Szukasz wieży Xardasa w Grenlandii.
  • Dziwisz się że nie ma tam trzech klanów, klasztoru Innosa ani orków.
  • Szukasz Ishtar na Saharze.
  • Dziwisz się, że nie ma tam starożytnych świątyń z ożywieńcami w środku i orkami dookoła, ani samych osad asasynów i świątyni Beliara.
  • Jesz codziennie kotlety myśląc, że przywrócą ci 20% punktów życia.
  • Modlisz się w kościele, prosząc o nowe czary.
  • Uciekasz przed rolnikami po zabiciu im wszystkich krów, kur i świń.
  • Biegasz po mieście krzycząc do każdego Niech żyje Okara!, bądź Hej! Jestem buntownikiem, chodźcie mnie zabić!.
  • Gdy gdzieś przypływasz, dziwisz się, że nie ma tam orków. Piszesz list do Piranha Bytes, by wydali patcha likwidującego ten problem.
  • Gdy widzisz jaskinię, nic nie zbierasz – po co jeśli to Irdorath?
  • Bijesz arabów, biorąc ich za Asasynów i dziwisz się, że nie noszą dwóch mieczy.
  • Szukasz posągu Beliara w największym z meczetów.
  • Widząc wykopaliska archeologiczne, szukasz robola, który ma ci dać artefakt.
  • Jeśli zobaczysz jakieś ruiny zamków, biegniesz tam i dziwisz się, czemu tam nie ma ożywieńców.
  • Z golema i szkieleta leci krew.
  • Bijesz każdego napotkanego zwierza.
  • Potrafisz zjeść 30 kotletów i dwa razy tyle kromek chleba, wcale przy tym nie tyjąc.
  • Kiedy uczysz się na historii o gotyku, pytasz się nauczycielki, czy grała w „Zmieszh Boguf”.
  • Biegasz po lesie i szukasz obozu buntowników.
  • Dziwisz się, że klimat się zmienia w ciągu roku.
  • Prosisz Biskupa o zwiększenie wiedzy pradawnej.
  • Wchodząc do kościoła Chrześcijańskiego i widząc siostry zakonne oraz księży myślisz, że to assasyni, po czym prosisz ich o umiejętność "Czarny Mag", a Muzułmański kościół bierzesz za sługi Adanosa i próbujesz kupić od nich szatę Adanosa.
  • Potrafisz w jeden dzień bez żadnej przerwy pójść z Libii do Grenlandii, przepływając przy tym ocean atlantycki bez łódki i statku.
  • Szukasz portalu do nieznanych krain w Himalajach.
  • Po połamaniu ręki, nogi, wstrząsie mózgu i padaczki jesz 5 kotletów w celu wyleczenia się.
  • Płyniesz na Madagaskar myśląc, że to wyspa Khorinis i pytasz się tubylców gdzie jest gubernator.
  • Potrafisz zjeść wszystkie produkty w biedronce nie wymiotując i nie tyjąc.
  • Pytasz się Burmistrza/Prezydenta, kto wyzwolił jego miasto.
  • Nie używasz powiedzenia: "Zjadłbym konia z kopytami", bo wiesz, że nie ma takiego itemka.
  • Chodzisz po pobliskich miastach pytając się o Ogniste Puchary.
  • Zjadłbyś kretoszczura z kopytami.
  • Wyciągasz mleko ze zwłok krowy, po czym uciekasz od goniącego cię farmera.
  • Pytasz się kasjerki w biedronce: "Maż panceż paladyna?"

Noob w Gothic 3

  • Zabija wszystkich w Ardei i dziwi się, czemu nie ma fabuły.
  • Wchodzi w ekwipunek, żeby go nie zabili.
  • Używa kodów na wszystkie runy teleportacyjne i przedmioty do questów.
  • Daje wszystko w siłę.
  • Przechodzi grę, zabijając wszelkie postacie.
  • Szuka Xardasa w Myrtanie, Zubena w Nordmarze, a Rhobara w Varancie.
  • Atakuje chramy.
  • Próbuje zabić Beliara w Varancie, biorąc go za ostatniego bossa w grze.
  • Mając tarczę, próbuje blokować wrogie czary i smoczy oddech. Jak mu się nie udaje, myśli, że nie rozwinął walki z tarczą.
  • Zjada Królewski Szczaw.
  • Walczy, używając tylko i wyłącznie spacji.
  • Zaklęciem zamrożenia atakuje lodowe golemy.
  • Bije się na pięści.
  • Czeka, aż zadziała czar „Noc w dzień”.
  • Atrybuty rozwija tylko poprzez wykonywanie misji.
  • Jak nie ma pieniędzy, to się dziwi, czemu nie chcą go niczego nauczyć. Przecież w poprzednich częściach tak nie było!
  • W czasie walk na Arenie próbuje wypchnąć wroga za ring, a jak sam przegrywa, to wyrzuca komputer przez okno.
  • Dziwi się, że ludzie i orkowie po pokonaniu wstają – przecież ich zabił!
  • Używa tylko czarów kula ognia i deszcz meteorów.
  • Zawsze biega z dwoma mieczami, a następnie się dziwi, że nie może dojść do łuczników.
  • Próbuje zabić i okraść kupców.
  • Porównuje z Tibią i Metinem.
  • Nie może pokonać dzików pod Reddock.
  • Gubi się w Ardei.
  • Szuka Esmeraldy.
  • Przy skoku stara się chwycić krawędzi.
  • Żeby zaskarbić sobie szacunek orków, postanawia wrócić wpław do Khorinis i stworzyć Ulu-Mulu.
  • Szuka swoich krewnych.
  • Na widok Thorusa stojącego przed bramą do Trelis odwraca się na pięcie i idzie szukać 1000 bryłek rudy.
  • Przewija wszystkie dialogi, a potem nie wie, jakie dostał zadanie.
  • Patrząc na grafikę inną niż w poprzednich częściach, pisze maile do Piranha Bytes, żeby naprawili bugi.
  • Biega po domach i okrada wszystkie skrzynie dziwiąc się równocześnie, że go atakują.
  • Handlując, nigdy nie używa opcji dołóż złoto.
  • Usuwa grę, kasując skrót na pulpicie.
  • Szuka Roberta Gawlińskiego. W końcu grał w roli Kertha.
  • Nie używa teleportów, chodzi z Nordmaru do Varantu pieszo.
  • Dziwi się, że po wyzwoleniu trzech miast, burmistrzowie atakują go.
  • Szuka „Nieznanych Krain”.
  • Wybija wszystkie miasta i miejsca, po czym dziwi się, że nie może skończyć gry.
  • Myśli, że Gothic 3 to Metin 4d.
  • Myśli, że Gothic 3 to Tibia 5d.
  • Wyzywa gothic 1 i 2 chwaląc się grą jego życia czyli gothic 3 i arcania gothic 4.