Billie Jean: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(na razie tyle) Znacznik: edytor źródłowy |
(na razie tyle) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
{{wikipediapage|Billie Jean}} |
{{wikipediapage|Billie Jean}} |
||
Utwór, który ma królować na parkietach do końca świata, nie może powstać od ręki (nawet, jeśli polega na graniu w kółko tego samego), o czym Jackson doskonale wiedział. Dlatego świadomie wyciął rok z własnego życiorysu i jesienią [[1981]] zaczął swoją pracę intelektualną. Rok był potrzebny na: |
Utwór, który ma królować na parkietach do końca świata, nie może powstać od ręki (nawet, jeśli polega na graniu w kółko tego samego), o czym Jackson doskonale wiedział. Dlatego świadomie wyciął rok z własnego życiorysu i jesienią [[1981]] zaczął swoją pracę intelektualną. Rok był potrzebny na: |
||
* |
* wykłócenie się z producentem na temat długości intra; |
||
* |
* przekonanie producenta, że tekst nie dotyczy ówczesnej gwiazdy tenisa; |
||
* skomponowanie „idealnej linii basu” (Wikipedia określa to jako ''największe dokonanie muzyczne Jacksona'', mimo że to są trzy dźwięki na krzyż); |
* skomponowanie „idealnej linii basu” (Wikipedia określa to jako ''największe dokonanie muzyczne Jacksona'', mimo że to są trzy dźwięki na krzyż); |
||
* skomponowanie partii smyczkowych (w tym momencie już można zakwestionować sens obecności jakiegokolwiek producenta); |
* skomponowanie partii smyczkowych (w tym momencie już można zakwestionować sens obecności jakiegokolwiek producenta); |
||
Linia 116: | Linia 116: | ||
<poem>Ludzie zawsze mi powtarzali: |
<poem>Ludzie zawsze mi powtarzali: |
||
patrz, co robisz! nie kręć się tak, |
patrz, co robisz! nie kręć się tak, |
||
tłukąc serca młodych dziewczyn</poem> |
|||
<poem>A matka zawsze mi powtarzała: |
<poem>A matka zawsze mi powtarzała: |
||
Linia 137: | Linia 137: | ||
<poem>Przez czterdzieści nocy i czterdzieści dni |
<poem>Przez czterdzieści nocy i czterdzieści dni |
||
waga była przy jej boku |
waga była przy jej boku |
||
ale kiedy kobieta się uprze, to nic nie poradzisz |
|||
ale nic nie poradzisz, kiedy ona bardzo tego chce |
|||
no więc tańczyliśmy w tym hula-hopie. |
no więc tańczyliśmy w tym hula-hopie. |
||
A więc pamiętaj, synek: zawsze pomyśl dwa razy. |
|||
''(Dwa razy!)'' |
''(Dwa razy!)''</poem> |
||
⚫ | |||
</poem> |
|||
⚫ | |||
że tańczyłem zamiast pójść spać. |
że tańczyłem zamiast pójść spać. |
||
Pokazała jej zdjęcie, ta zapłakała |
Pokazała jej zdjęcie, a ta zapłakała |
||
– to był ktoś z moimi oczami. |
|||
Idź, tańcz z nią w hula-hopie!</poem> |
|||
<poem>Ludzie zawsze mi powtarzali: |
|||
patrz, co robisz! nie kręć się tak, |
|||
tłukąc serca młodych dziewczyn</poem> |
|||
<poem>Lecz ona stanęła tuż przy mnie |
|||
Poczułem słodki zapach |
|||
To się działo zbyt szybko |
|||
wnet zawołała mnie do swej sypialni. |
|||
''No chodźżesz!''</poem> |
|||
</poem> |
|||
| |
| |
||
<center>'''Interpretacja/znaczenie'''</center> |
<center>'''Interpretacja/znaczenie'''</center> |
||
Podmiot liryczny daje się zwieść i |
Podmiot liryczny daje się zwieść i przystaje na oczywistą propozycję w zamian za zrobienie pewnej rzeczy, której do końca nie rozumie.<br/><br/><br/><br/> |
||
Podmiot liryczny, jako konformista, ulega i godzi się widząc, że każdy by chciał ''zatańczyć w hula-hopie''.<br/><br/><br/><br/> |
Podmiot liryczny, jako konformista, ulega i godzi się widząc, że każdy by chciał ''zatańczyć w hula-hopie''.<br/><br/><br/><br/> |
||
Linia 157: | Linia 166: | ||
Zapewne chodziło o kolekcję zakonserwowanych/zasuszonych serc dziewic poświęconych [[szatan]]owi. |
Zapewne chodziło o kolekcję zakonserwowanych/zasuszonych serc dziewic poświęconych [[szatan]]owi. |
||
W skrócie: kobieta w związku ZAWSZE ma rację. |
<br/><br/>W skrócie: kobieta w związku ZAWSZE ma rację.<br/><br/> |
||
Podmiot liryczny chce uniknąć płacenia alimentów.<br/><br/><br/><br/><br/> |
Podmiot liryczny chce uniknąć płacenia alimentów.<br/><br/><br/><br/><br/> |
||
Linia 163: | Linia 172: | ||
Jackson musi się podrapać po jajach. |
Jackson musi się podrapać po jajach. |
||
Dziewczyna musiała stracić na wadze. Było to trudne, ponieważ nie umiała |
Dziewczyna musiała stracić na wadze. Było to trudne, ponieważ nie umiała się powstrzymać przed jedzeniem czekolady. Taniec w hula-hopie miał jej w tym jakkolwiek pomóc.<br/><br/><br/><br/> |
||
Kompromitujące zdjęcie przedstawiało podmiot liryczny drapiący się po jajach w miejscu publicznym.<br/><br/><br/><br/> <br/> |
|||
<br/> |
|||
Prawdopodobnie chloroform lub inny środek odurzający. |
|||
}} |
}} |
||
Wersja z 18:02, 9 wrz 2016
Szablon:Twydany w 1983 roku singiel-wizytówka Michaela „Białego Murzyna” Jacksona i już od tego czasu prawdopodobnie najpopularniejszy utwór Wszechświata, a także niewątpliwie jedyny światowy przebój o alimenciarach.
Historia powstania utworu
Utwór, który ma królować na parkietach do końca świata, nie może powstać od ręki (nawet, jeśli polega na graniu w kółko tego samego), o czym Jackson doskonale wiedział. Dlatego świadomie wyciął rok z własnego życiorysu i jesienią 1981 zaczął swoją pracę intelektualną. Rok był potrzebny na:
- wykłócenie się z producentem na temat długości intra;
- przekonanie producenta, że tekst nie dotyczy ówczesnej gwiazdy tenisa;
- skomponowanie „idealnej linii basu” (Wikipedia określa to jako największe dokonanie muzyczne Jacksona, mimo że to są trzy dźwięki na krzyż);
- skomponowanie partii smyczkowych (w tym momencie już można zakwestionować sens obecności jakiegokolwiek producenta);
- oczekiwanie na ustanie chronicznej czkawki, która jednak do końca roku nie przeszła i ją zignorowano[1].
Ponadto w wolnych chwilach Jackson zajmował się także byciem sławnym, pisaniem innych piosenek, zwiedzaniem murzyńskich dzielnic biedy celem nauczenia się moonwalku i szukaniem zgubionej rękawiczki z cekinami do pary.
Interpretacja tekstu
Przypisy
- ↑ Lekarstwo na czkawkę wynaleziono dopiero w roku 2009. Niestety Jackson uradowany możliwością nieczkania je przedawkował