Billie Jean: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(na razie tyle)
Znacznik: edytor źródłowy
(na razie tyle)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 4: Linia 4:
{{wikipediapage|Billie Jean}}
{{wikipediapage|Billie Jean}}
Utwór, który ma królować na parkietach do końca świata, nie może powstać od ręki (nawet, jeśli polega na graniu w kółko tego samego), o czym Jackson doskonale wiedział. Dlatego świadomie wyciął rok z własnego życiorysu i jesienią [[1981]] zaczął swoją pracę intelektualną. Rok był potrzebny na:
Utwór, który ma królować na parkietach do końca świata, nie może powstać od ręki (nawet, jeśli polega na graniu w kółko tego samego), o czym Jackson doskonale wiedział. Dlatego świadomie wyciął rok z własnego życiorysu i jesienią [[1981]] zaczął swoją pracę intelektualną. Rok był potrzebny na:
* wykłócenia się z producentem na temat długości intra;
* wykłócenie się z producentem na temat długości intra;
* przekonania producenta, że tekst nie dotyczy ówczesnej gwiazdy tenisa;
* przekonanie producenta, że tekst nie dotyczy ówczesnej gwiazdy tenisa;
* skomponowanie „idealnej linii basu” (Wikipedia określa to jako ''największe dokonanie muzyczne Jacksona'', mimo że to są trzy dźwięki na krzyż);
* skomponowanie „idealnej linii basu” (Wikipedia określa to jako ''największe dokonanie muzyczne Jacksona'', mimo że to są trzy dźwięki na krzyż);
* skomponowanie partii smyczkowych (w tym momencie już można zakwestionować sens obecności jakiegokolwiek producenta);
* skomponowanie partii smyczkowych (w tym momencie już można zakwestionować sens obecności jakiegokolwiek producenta);
Linia 116: Linia 116:
<poem>Ludzie zawsze mi powtarzali:
<poem>Ludzie zawsze mi powtarzali:
patrz, co robisz! nie kręć się tak,
patrz, co robisz! nie kręć się tak,
łamiąc serca młodym dziewczynom</poem>
tłukąc serca młodych dziewczyn</poem>


<poem>A matka zawsze mi powtarzała:
<poem>A matka zawsze mi powtarzała:
Linia 137: Linia 137:
<poem>Przez czterdzieści nocy i czterdzieści dni
<poem>Przez czterdzieści nocy i czterdzieści dni
waga była przy jej boku
waga była przy jej boku
ale kiedy kobieta się uprze, to nic nie poradzisz
ale nic nie poradzisz, kiedy ona bardzo tego chce
no więc tańczyliśmy w tym hula-hopie.
no więc tańczyliśmy w tym hula-hopie.
Pamiętaj, synek: zawsze pomyśl dwa razy.
A więc pamiętaj, synek: zawsze pomyśl dwa razy.
''(Dwa razy!)''
''(Dwa razy!)''</poem>


<poem>Zagroziła, że poskarży mojej dziewczynie
</poem>

<poem><br/>Zagroziła, że powie mojej dziewczynie
że tańczyłem zamiast pójść spać.
że tańczyłem zamiast pójść spać.
Pokazała jej zdjęcie, ta zapłakała
Pokazała jej zdjęcie, a ta zapłakała
– to był ktoś z moimi oczami.
Idź, tańcz z nią w hula-hopie!</poem>

<poem>Ludzie zawsze mi powtarzali:
patrz, co robisz! nie kręć się tak,
tłukąc serca młodych dziewczyn</poem>

<poem>Lecz ona stanęła tuż przy mnie
Poczułem słodki zapach
To się działo zbyt szybko
wnet zawołała mnie do swej sypialni.
''No chodźżesz!''</poem>


</poem>
|
|
<center>'''Interpretacja/znaczenie'''</center>
<center>'''Interpretacja/znaczenie'''</center>
Podmiot liryczny daje się zwieść i godzi się na pewną oczywistą propozycję w zamian za zrobienie pewnej rzeczy, której do końca nie rozumie.<br/><br/><br/><br/>
Podmiot liryczny daje się zwieść i przystaje na oczywistą propozycję w zamian za zrobienie pewnej rzeczy, której do końca nie rozumie.<br/><br/><br/><br/>


Podmiot liryczny, jako konformista, ulega i godzi się widząc, że każdy by chciał ''zatańczyć w hula-hopie''.<br/><br/><br/><br/>
Podmiot liryczny, jako konformista, ulega i godzi się widząc, że każdy by chciał ''zatańczyć w hula-hopie''.<br/><br/><br/><br/>
Linia 157: Linia 166:
Zapewne chodziło o kolekcję zakonserwowanych/zasuszonych serc dziewic poświęconych [[szatan]]owi.
Zapewne chodziło o kolekcję zakonserwowanych/zasuszonych serc dziewic poświęconych [[szatan]]owi.


W skrócie: kobieta w związku ZAWSZE ma rację.<br/><br/><br/><br/>
<br/><br/>W skrócie: kobieta w związku ZAWSZE ma rację.<br/><br/>


Podmiot liryczny chce uniknąć płacenia alimentów.<br/><br/><br/><br/><br/>
Podmiot liryczny chce uniknąć płacenia alimentów.<br/><br/><br/><br/><br/>
Linia 163: Linia 172:
Jackson musi się podrapać po jajach.
Jackson musi się podrapać po jajach.


Dziewczyna musiała stracić na wadze. Było to trudne, ponieważ nie umiała nie jeść czekolady.
Dziewczyna musiała stracić na wadze. Było to trudne, ponieważ nie umiała się powstrzymać przed jedzeniem czekolady. Taniec w hula-hopie miał jej w tym jakkolwiek pomóc.<br/><br/><br/><br/>

Kompromitujące zdjęcie przedstawiało podmiot liryczny drapiący się po jajach w miejscu publicznym.<br/><br/><br/><br/> <br/>

<br/>

Prawdopodobnie chloroform lub inny środek odurzający.
}}
}}



Wersja z 18:02, 9 wrz 2016

Szablon:Twydany w 1983 roku singiel-wizytówka Michaela „Białego Murzyna” Jacksona i już od tego czasu prawdopodobnie najpopularniejszy utwór Wszechświata, a także niewątpliwie jedyny światowy przebój o alimenciarach.

Historia powstania utworu

New-Bouncywikilogo.gif Dla tych bez poczucia humoru, eksperci z Wikipedii posiadają nudniejszy powiązany artykuł.
Zobacz: Billie Jean

Utwór, który ma królować na parkietach do końca świata, nie może powstać od ręki (nawet, jeśli polega na graniu w kółko tego samego), o czym Jackson doskonale wiedział. Dlatego świadomie wyciął rok z własnego życiorysu i jesienią 1981 zaczął swoją pracę intelektualną. Rok był potrzebny na:

  • wykłócenie się z producentem na temat długości intra;
  • przekonanie producenta, że tekst nie dotyczy ówczesnej gwiazdy tenisa;
  • skomponowanie „idealnej linii basu” (Wikipedia określa to jako największe dokonanie muzyczne Jacksona, mimo że to są trzy dźwięki na krzyż);
  • skomponowanie partii smyczkowych (w tym momencie już można zakwestionować sens obecności jakiegokolwiek producenta);
  • oczekiwanie na ustanie chronicznej czkawki, która jednak do końca roku nie przeszła i ją zignorowano[1].

Ponadto w wolnych chwilach Jackson zajmował się także byciem sławnym, pisaniem innych piosenek, zwiedzaniem murzyńskich dzielnic biedy celem nauczenia się moonwalku i szukaniem zgubionej rękawiczki z cekinami do pary.

Interpretacja tekstu

Szablon:Lista3

Przypisy

  1. Lekarstwo na czkawkę wynaleziono dopiero w roku 2009. Niestety Jackson uradowany możliwością nieczkania je przedawkował