Billie Jean: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(na razie tyle)
Znacznik: edytor źródłowy
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 12: Linia 12:
Ponadto w wolnych chwilach Jackson zajmował się także byciem sławnym, pisaniem innych piosenek, zwiedzaniem murzyńskich dzielnic biedy celem nauczenia się ''moonwalku'' i szukaniem zgubionej rękawiczki z cekinami do pary.
Ponadto w wolnych chwilach Jackson zajmował się także byciem sławnym, pisaniem innych piosenek, zwiedzaniem murzyńskich dzielnic biedy celem nauczenia się ''moonwalku'' i szukaniem zgubionej rękawiczki z cekinami do pary.


== Interpretacja tekstu ==
== Analiza tekstu ==
{{lista3|
{{lista3|
<center>'''Oryginalny tekst'''</center>
<center>'''Oryginalny tekst'''</center>
Linia 71: Linia 71:
She called me to her room
She called me to her room
''Heey!''</poem>
''Heey!''</poem>

<poem>Billie Jean is not my lover
She's just a girl who claims that I am the one
But the kid is not my son</poem>

<poem>Billie Jean is not my lover
She's just a girl who claims that I am the one
But the kid is not my son
She says I am the one
But the kid is not my son</poem>

<poem>She says I am the one
But the kid is not my son</poem>

<poem>Billie Jean is not my lover
She's just a girl who claims that I am the one
But the kid is not my son
She says I am the one
But the kid is not my son</poem>

<poem>She says I am the one
You know what you did
She says he is my son
Breaking my heart, baby
She says I am the one</poem>


<poem>Billie Jean is not my lover...</poem>
<poem>Billie Jean is not my lover...</poem>
Linia 126: Linia 101:


<poem>
<poem>
Billie Jean nie jest moją kochanką
Baśka Janas nie jest moją kochanką
To po prostu jakaś idiotka
To po prostu jakaś idiotka
która twierdzi, że to ja
która twierdzi, że to ja
Linia 158: Linia 133:
''No chodźżesz!''</poem>
''No chodźżesz!''</poem>


<poem>Baśka Janas nie jest moją kochanką...</poem>
|
|
<center>'''Interpretacja/znaczenie'''</center>
<center>'''Interpretacja/znaczenie'''</center>
Linia 172: Linia 148:
Jackson musi się podrapać po jajach.
Jackson musi się podrapać po jajach.


Dziewczyna musiała stracić na wadze. Było to trudne, ponieważ nie umiała się powstrzymać przed jedzeniem czekolady. Taniec w hula-hopie miał jej w tym jakkolwiek pomóc.<br/><br/><br/><br/>
Dziewczyna musiała stracić na wadze. Było to trudne, ponieważ nie umiała się powstrzymać przed jedzeniem czekolady. Taniec w hula-hopie z uwiedzionym mężczyzną miał jej w tym jakkolwiek pomóc.<br/><br/><br/>


Kompromitujące zdjęcie przedstawiało podmiot liryczny drapiący się po jajach w miejscu publicznym.<br/><br/><br/><br/> <br/>
Kompromitujące zdjęcie przedstawiało podmiot liryczny drapiący się po jajach w miejscu publicznym.<br/><br/><br/><br/> <br/>
Linia 178: Linia 154:
<br/>
<br/>


Prawdopodobnie chloroform lub inny środek odurzający.
Prawdopodobnie chloroform lub inny środek odurzający.<br/><br/><br/><br/>

Nawiązanie do „kłamstwo szybko staje się prawdą” – podmiot liryczny powtarza tę kwestię wielokrotnie w ostatniej części piosenki.
}}
}}

=== Interpretacja ===
[[Plik:Michael Jackson kroczołap.png|thumb|250px|Każdemu zdarza się w końcu nie wytrzymać, jednakże słono nas to może kosztować, jeśli komuś uda się całą sytuację udokumentować.]]
Aby historia stała się logiczną całością, należy podsumować wyróżnione w analizie elementy utworu.

Podmiot liryczny, przechadzając się ulicą, doznał potężnego swądu w [[penis|kroczu]]. Początkowo wykazywał się silną wolą, co w piosence przejawia się jękami pomiędzy zwrotkami. Potrzeba podrapania się jednak zwyciężyła i bohater, mimo woli, poskrobał się we wstydliwe miejsce.

Nie zdawał sobie sprawy, że jest obserwowany i czyjś palec tylko czekał na przycisku migawki aparatu, aby zrobić stosowne zdjęcie. Zdjęcie, którym potem był szantażowany.


{{przypisy}}
{{przypisy}}

Wersja z 16:54, 10 wrz 2016

Szablon:Twydany w 1983 roku singiel-wizytówka Michaela „Białego Murzyna” Jacksona i już od tego czasu prawdopodobnie najpopularniejszy utwór Wszechświata, a także niewątpliwie jedyny światowy przebój o alimenciarach.

Historia powstania utworu

New-Bouncywikilogo.gif Dla tych bez poczucia humoru, eksperci z Wikipedii posiadają nudniejszy powiązany artykuł.
Zobacz: Billie Jean

Utwór, który ma królować na parkietach do końca świata, nie może powstać od ręki (nawet, jeśli polega na graniu w kółko tego samego), o czym Jackson doskonale wiedział. Dlatego świadomie wyciął rok z własnego życiorysu i jesienią 1981 zaczął swoją pracę intelektualną. Rok był potrzebny na:

  • wykłócenie się z producentem na temat długości intra;
  • przekonanie producenta, że tekst nie dotyczy ówczesnej gwiazdy tenisa;
  • skomponowanie „idealnej linii basu” (Wikipedia określa to jako największe dokonanie muzyczne Jacksona, mimo że to są trzy dźwięki na krzyż);
  • skomponowanie partii smyczkowych (w tym momencie już można zakwestionować sens obecności jakiegokolwiek producenta);
  • oczekiwanie na ustanie chronicznej czkawki, która jednak do końca roku nie przeszła i ją zignorowano[1].

Ponadto w wolnych chwilach Jackson zajmował się także byciem sławnym, pisaniem innych piosenek, zwiedzaniem murzyńskich dzielnic biedy celem nauczenia się moonwalku i szukaniem zgubionej rękawiczki z cekinami do pary.

Analiza tekstu

Szablon:Lista3

Interpretacja

Każdemu zdarza się w końcu nie wytrzymać, jednakże słono nas to może kosztować, jeśli komuś uda się całą sytuację udokumentować.

Aby historia stała się logiczną całością, należy podsumować wyróżnione w analizie elementy utworu.

Podmiot liryczny, przechadzając się ulicą, doznał potężnego swądu w kroczu. Początkowo wykazywał się silną wolą, co w piosence przejawia się jękami pomiędzy zwrotkami. Potrzeba podrapania się jednak zwyciężyła i bohater, mimo woli, poskrobał się we wstydliwe miejsce.

Nie zdawał sobie sprawy, że jest obserwowany i czyjś palec tylko czekał na przycisku migawki aparatu, aby zrobić stosowne zdjęcie. Zdjęcie, którym potem był szantażowany.

Przypisy

  1. Lekarstwo na czkawkę wynaleziono dopiero w roku 2009. Niestety Jackson uradowany możliwością nieczkania je przedawkował