Jagodno (Wrocław): Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: przez API |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 2A00:F41:38E5:E7CD:5105:46B2:5DBC:A959; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Magwac.) |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
* '''Jagodno II''' – paradoksalnie, ta stara część, zabudowana w większości w latach '80 XX w. Kiedyś miała tam być [[Biedronka]], skończyło się na monopolowym u jednego z mieszkańców. |
* '''Jagodno II''' – paradoksalnie, ta stara część, zabudowana w większości w latach '80 XX w. Kiedyś miała tam być [[Biedronka]], skończyło się na monopolowym u jednego z mieszkańców. |
||
* '''Jagodno I''' – paradoksalnie, ta nowa część. Punktem centralnym jest mała budka przy wjeździe na osiedle – zasiedlona, ale bez adresu. Podobno |
* '''Jagodno I''' – paradoksalnie, ta nowa część. Punktem centralnym jest mała budka przy wjeździe na osiedle – zasiedlona, ale bez adresu. Podobno w środku zamontowany jest ochroniarz. Po obu stronach ulicy wyrastają obklejone plastikiem domki, w których mieszkają profesorowie pobliskiego Uniwersytetu, sędziowie, przedsiębiorcy, ludzie odznaczeni Orderem Orła Białego i cała reszta plebsu. Jest jeszcze pole, na którym miał być park, ale wszystko pieprzło, kiedy jakiś idiota zbudował tam dom. |
||
Jagodno słynie w całym Wrocławiu z gładkich, nieskalanych nierównościami dróg. Od czasu do czasu jakiś samochód zakopie się na środku osiedla, ale wynika to tylko z jego nieuwagi, a nie z jakości <del>błota</del> asfaltu. |
Jagodno słynie w całym Wrocławiu z gładkich, nieskalanych nierównościami dróg. Od czasu do czasu jakiś samochód zakopie się na środku osiedla, ale wynika to tylko z jego nieuwagi, a nie z jakości <del>błota</del> asfaltu. |
Wersja z 12:44, 8 lip 2017
Jagodno – wrocławskie osiedle, większe od dzielnicy Krzyki, choć niektórzy twierdzą inaczej. Zbudowane jeszcze przed wojną, z tamtych czasów przetrwało jednak tylko kilka domów i zbudowany dwadzieścia lat temu kościół parafialny.
Charakterystyka Jagodna
Tak naprawdę Jagodna są dwa:
- Jagodno II – paradoksalnie, ta stara część, zabudowana w większości w latach '80 XX w. Kiedyś miała tam być Biedronka, skończyło się na monopolowym u jednego z mieszkańców.
- Jagodno I – paradoksalnie, ta nowa część. Punktem centralnym jest mała budka przy wjeździe na osiedle – zasiedlona, ale bez adresu. Podobno w środku zamontowany jest ochroniarz. Po obu stronach ulicy wyrastają obklejone plastikiem domki, w których mieszkają profesorowie pobliskiego Uniwersytetu, sędziowie, przedsiębiorcy, ludzie odznaczeni Orderem Orła Białego i cała reszta plebsu. Jest jeszcze pole, na którym miał być park, ale wszystko pieprzło, kiedy jakiś idiota zbudował tam dom.
Jagodno słynie w całym Wrocławiu z gładkich, nieskalanych nierównościami dróg. Od czasu do czasu jakiś samochód zakopie się na środku osiedla, ale wynika to tylko z jego nieuwagi, a nie z jakości błota asfaltu.
Bardzo bogate są jagodzieńska fauna i flora. Gdzie okiem sięgnąć – mimoza. A mimozami jesień się zaczyna. Z mieszkańcami zgodnie współżyją lokalne bażanty i sarny. Z tego powodu nikt na nie nie poluje, choć może byłby to lepszy sposób na zdobycie pożywienia niż piesze wycieczki na Gaj.
Jagodno jest również jednym z ulubionych miejsc schadzek młodzieży z pobliskiego Brochowa, zwłaszcza odkąd kursuje tam 133.
Komunikacja miejska
Komunikacja miejska na Jagodnie jest najbardziej upośledzona w całym cesarstwie. Przez Jagodno do niedalekich Iwin kursuje autobus linii 110, który rozpoczyna swoją trasę przy Dworcu Głównym. Takt tej linii w porannych godzinach szczytu osiąga rekordowe 7 minut (takiej ilości autobusów jak tam może pozazdrościć Jagodnie cały Wrocław), w szczycie także co 15. Natomiast w weekendy – takiego wuja, 110 jeździ raz na godzinę! Ostatnio dorobiono tam 2 nowe przystanki – Konduktorska (znajdująca się 200 metrów od właściwej Konduktorskiej, przez którą i tak jeździ tylko 133) oraz Kajdasza – przystanek nazwany od ulicy, która formalnie nie istnieje.
Od 2009 roku mieszkańcy Jagodna proszą Dudusia aby wreszcie zbudował tam tramwaj, gdyż osiedle rozbudowuje się w zastraszającym tempie (prawdopodobnie w 2019 roku Jagodno będzie stanowić 1/4 powierzchni miasta). Ale oczywiście nie ma tak pięknie – Rafał powiedział jagodzianom, że jeśli osiedle rozbuduje się do 20 tysięcy mieszkańców i jeżeli mieszkańcy dołożą się do budowy, to pomyśli o tramwaju.