Titanfall: Różnice pomiędzy wersjami
Martin5038 (dyskusja • edycje) (Seria Titanfall - mówi wam to coś?) Znacznik: edytor źródłowy |
Martin5038 (dyskusja • edycje) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Bezgrafik}} |
|||
'''Titanfall''' – drużynowy [[FPS]]<ref>Choć nie aż taki jak [[Team Fortress 2]]</ref> w realiach Science-fiction debiutującego Respawn Entertainment oraz wydany przez [[Electronic Arts]] będący klonem kultowego i cholernie uwielbianego [[Call of Duty|CoDa]]<ref>W Respawn Entertainment siedzą jego byli twórcy, więc idzie wybaczyć</ref>, ale od tej serii wyróżnia się tym, że jest osadzona w wspomnianych realiach Science-fiction, mamy większą mobilność postaci oraz obecnością mechów zwanych tutaj Tytanami, które niczym [[Transformers|transformersy]] potrafią zrobić totalny roz{{cenzura3}} na mapie. Została wydana 11 lipca 2014 na Pecety i konsole [[Microsoft|Micro$oftu]]. Obecnie gra zapomniana przez graczy i media z powodu silniejszej, późniejszej konkurencji i przeklętych DLC, które wbrew oczekiwaniom autorów nie poprawiły sytuacji na tutejszych serwerach. Poza tym jego [[Titanfall 2|kontynuacja]] jest znacznie od niego lepsza. |
'''Titanfall''' – drużynowy [[FPS]]<ref>Choć nie aż taki jak [[Team Fortress 2]]</ref> w realiach Science-fiction debiutującego Respawn Entertainment oraz wydany przez [[Electronic Arts]] będący klonem kultowego i cholernie uwielbianego [[Call of Duty|CoDa]]<ref>W Respawn Entertainment siedzą jego byli twórcy, więc idzie wybaczyć</ref>, ale od tej serii wyróżnia się tym, że jest osadzona w wspomnianych realiach Science-fiction, mamy większą mobilność postaci oraz obecnością mechów zwanych tutaj Tytanami, które niczym [[Transformers|transformersy]] potrafią zrobić totalny roz{{cenzura3}} na mapie. Została wydana 11 lipca 2014 na Pecety i konsole [[Microsoft|Micro$oftu]]. Obecnie gra zapomniana przez graczy i media z powodu silniejszej, późniejszej konkurencji i przeklętych DLC, które wbrew oczekiwaniom autorów nie poprawiły sytuacji na tutejszych serwerach. Poza tym jego [[Titanfall 2|kontynuacja]] jest znacznie od niego lepsza. |
||
Linia 31: | Linia 33: | ||
*'''Grzechotnik''' – po jaką cholerę do tej klasy ta broń? Nie wiem, jednak niczym nie różni się ona od wersji dla CQB. Jest więc równie zabójcza, ale tylko dla Tytanów, więc cała reszta nie jest warta ponownego opisania. |
*'''Grzechotnik''' – po jaką cholerę do tej klasy ta broń? Nie wiem, jednak niczym nie różni się ona od wersji dla CQB. Jest więc równie zabójcza, ale tylko dla Tytanów, więc cała reszta nie jest warta ponownego opisania. |
||
*'''Pistolet Automatyczny RE-45''' – pistolet automatyczny o kalibrze .45 z większym magazynkiem. Jest równie zabójczy, co Hammond P2011, ale tylko na bliski dystans - w dalekich staje się wręcz gówniana, a zresztą lepiej zaliczyć strzał w łeb cyberpistoletem MK5, który - choć mierny - jego obrażenia nie zmieniają się w zależności od dystansu. |
*'''Pistolet Automatyczny RE-45''' – pistolet automatyczny o kalibrze .45 z większym magazynkiem. Jest równie zabójczy, co Hammond P2011, ale tylko na bliski dystans - w dalekich staje się wręcz gówniana, a zresztą lepiej zaliczyć strzał w łeb cyberpistoletem MK5, który - choć mierny - jego obrażenia nie zmieniają się w zależności od dystansu. |
||
*'''Granat odłamkowy''' – ten sam granat, co w poprzednich klasach i sprzeczny ze stylem tej klasy. Przydaje się jednak, kiedy cię zauważyli i chcesz szybko zakończyć pościg. |
|||
=== Tytany === |
=== Tytany === |
Wersja z 16:07, 5 sie 2017
Ten artykuł można by wysłać telegramem. A mamy już XXI wiek.
Dodaj do niego jakieś grafiki, bo Tesla się w grobie przewraca. |
Titanfall – drużynowy FPS[1] w realiach Science-fiction debiutującego Respawn Entertainment oraz wydany przez Electronic Arts będący klonem kultowego i cholernie uwielbianego CoDa[2], ale od tej serii wyróżnia się tym, że jest osadzona w wspomnianych realiach Science-fiction, mamy większą mobilność postaci oraz obecnością mechów zwanych tutaj Tytanami, które niczym transformersy potrafią zrobić totalny roz na mapie. Została wydana 11 lipca 2014 na Pecety i konsole Micro$oftu. Obecnie gra zapomniana przez graczy i media z powodu silniejszej, późniejszej konkurencji i przeklętych DLC, które wbrew oczekiwaniom autorów nie poprawiły sytuacji na tutejszych serwerach. Poza tym jego kontynuacja jest znacznie od niego lepsza.
Historia stworzenia
Jason West oraz Vince Zempella w Infinity Ward w pewnym momencie chcieli odpocząć od CoDa i mieli koncepcję stworzenia jego duchowego następcy, który w swoich założeniach miał stanowić nową marką osadzoną w realiach Science-fiction, jednak ponieważ Activision za dużo zarabiało na swojej flagowej marce, szefowie pokłócili się, co dalej robić, a na jaw wyszły warunki, jakie tam panują. Oczywiście zaczęły się procesy sądowe o odszkodowanie, co skończyło się ugodą dla obu stron, a zdobyte wówczas pieniądze zostały przeznaczone na założenie nowego studia - Respawn Entertainment. W końcu nawiązali współpracę z I-Ej, który pozwolił im na wykorzystanie starej koncepcji niewykorzystanej w poprzednim studiu.
Fabuła
Akcja została osadzona kilka wieków naprzód, kiedy to ludzkość wyniosła się z zapyziałej Ziemii i osiadła się na odległym obszarze Drogi Mlecznej zwanej Kresami. Z początku były to zwykłe kolonie przemysłowe należące do Międzygwiezdnej Kompani Przemysłowej będącym tutejszym odpowiednikiem korporacji Buy'N'Large z kreskówki WALL-E. Stopniowo ich mieszkańcy zaczęli odczuwać jednak chęć niezależności niczym Amerykanie z XVIII wieku i założyły Ruch Oporu[3], dając tym samym sygnał do rozpoczęcia buntu. MKP oczywiście nie pozostało na to obojętne i wysłało swoich żołnierzy do jego stłumienia, choć ci są zaskakująco silni oraz zorganizowani i ani myślą skapitulować.
Przebieg wojny został opisany w kampanii fabularnej, ale to zlepek meczy sieciowych z dodaną fabułą, więc nie jest ona godna opisania.
Rozrywka
Właściwie gra nie jest zbyt skomplikowana w swojej strukturze - wcielasz się w pilotów jednej ze stron wojny (MKP lub Ruch Oporu) i masz za zadanie pokazać wrogom, kto tu rządzi. Wszystko poprzez wykonywanie określanych zadań i zabijanie żołnierzy wrogiej drużyny. Ci, którzy spier zadanie, nie przegrywają jednak od razu, a otrzymają rozkaz spier stąd specjalnym helikopterem kosmicznym. W tej sytuacji przegranym nie pozostaje nic innego, jak modlić się o dotarcie do niego bądź - gdy już się tam znajduje - o to, by wrogowie nie zniszczyli tego helikoptera.
Klasy
Choć Titanfall dużo czerpie z serii Call of Duty, nie brakuje cech bezpośrednio zerżniętych z serii Battlefield. Szczególnie widać to po klasach, których jest tam trzech. Co ciekawe, mają takie same uzbrojenie niezależnie od danej frakcji, którą reprezentują. Są to:
CQB – coś dla fanów Rambo. Specjalizuje się bowiem w totalnej rozwałce, aczkolwiek równie ważne jest wtedy obserwowanie otoczenia, w którym walczysz, bo w przeciwnym razie wiadomo co. Najpopularniejsza klasa wśród noobów. Jego głównie wyposażony w:
- Strzelba EVA-8 – Najsilniejsza broń w grze. Strzelasz z niego w dowolne miejsce ciała - najlepiej w głowę - i po przeciwniku. Chyba, że to robisz z daleka, bo w tym wypadku prędzej skończy się twój magazynek niż kogokolwiek nim zabijesz.
- Grzechotnik – mini-bazooka z kilkoma rakietami w środku. Teoretycznie jest równie efektowna, co strzelba EVA-8, ale przez cholernie duży rozrzut nie zabiłbyś nawet muchy. Dużo lepszym zastosowaniem jest odpalenie rakiet w stronę najbardziej wkurzającego cię Tytana. Gwarancja zniszczenia Tytana albo zwrot pieniędzy.
- Hammond P2011 – futurystyczny wersja Colta z CSa, ale strzela od niego szybciej oraz jest bardziej zabójczy, tym samym szybko kończąc żywot wrogiego pilota. Przydatna na dalekie dystanse lub gdy zużyłeś wszystkie magazynki w swojej strzelbie.
- Granat odłamkowy – granat jak granat. Rzucony w grupkę wrogów zabija ich wszystkich za jednym zamachem, ale im później go rzucisz, tym więcej masz z niego zastosowań.
Strzelec – mobilna żołnierz o sile tanka przypominająca swoim wyglądem bohaterów z ostatnich części CoDa. Teoretycznie ma on za zadanie wspomagać swoich kompanów. A gówno prawda. Właściwie musi on cały czas napierniczać ze swojego karabinu, a osłabionego Tytana obrócić w proch jednym strzałem z niego. Jego standardowe uzbrojenie to:
- Karabinek R-101C – coś dla newbie oraz fanów CoDa. Jest bowiem szybkostrzelny, celny i ma tak znikomy rozrzut, że gdy go masz, wystarczy pobiec do najbliższego wroga bez obawy, czy trafisz. Zabójstwo gwarantowane.
- Ciężka wyrzutnia Łucznik – postrach Tytanów, wyrzutnia rakiet samonaprowadzających. Tuż po celowaniu trzeba namierzyć cel poprzez wypełnienie specjalnego wskaźnika. Jeśli będziesz cierpliwy, rozwalisz tego mecha jednym strzałem, w przeciwnym razie zmów paciorek.
- Hammond P2011 – ten sam pistolet, jaki ma CQB, jest więc równie zabójczy i szybkostrzelny, co poprzednik.
- Granat odłamkowy – również ten sam granat, jaki posiada CQB, więc nie warto go opisać jeszcze raz.
Zabójca – jeśli grałeś w choć jedną część Assassin's Creed bądź Splinter Cella, to bez trudu powinieneś ogarnąć tą klasę. Niczym Szpieg z TF2 jest bowiem najlepsza w skradaniu się bądź dla graczy chcących pozostać w ciągłym ruchu. Szczególnie lubiana przez graczy pro, flankerów bądź camperów. Jako jedyna z klas w grze jest kobietą. Zazwyczaj posiada:
- Cyberpistolet MK5 – najciekawsza broń w grze. Wygląda dziwacznie, jednak posiada on bowiem wbudowany wallhack umożliwiający wykrywanie wrogów z małej odległości. Poza tym jeśli kogoś nim trafisz, będziesz mógł go znaleźć i później dobić. Niestety, jest mniej śmiercionośna od Hammond P2011, przez co na dłuższą metę jest fatalna.
- Grzechotnik – po jaką cholerę do tej klasy ta broń? Nie wiem, jednak niczym nie różni się ona od wersji dla CQB. Jest więc równie zabójcza, ale tylko dla Tytanów, więc cała reszta nie jest warta ponownego opisania.
- Pistolet Automatyczny RE-45 – pistolet automatyczny o kalibrze .45 z większym magazynkiem. Jest równie zabójczy, co Hammond P2011, ale tylko na bliski dystans - w dalekich staje się wręcz gówniana, a zresztą lepiej zaliczyć strzał w łeb cyberpistoletem MK5, który - choć mierny - jego obrażenia nie zmieniają się w zależności od dystansu.
- Granat odłamkowy – ten sam granat, co w poprzednich klasach i sprzeczny ze stylem tej klasy. Przydaje się jednak, kiedy cię zauważyli i chcesz szybko zakończyć pościg.
Tytany
Coś dla fanów Transformers i Pacific Rim. Są aktywowane co dwie minuty i nawet zabicie wrogiego pilota bądź realizacja celów tego nie zmienia. Gdy go otrzymamy nie pozostaje już nic innego, jak zasiąść za jego sterami i przerobić przyciwników na krwawą papkę. No chyba, że umiesz nim sterować, bo inaczej prędzej cię zniszczą niż ty ich. Co ciekawe, można wskoczyć na jednego z nich i spróbować go zniszczyć poprzez strzelanie w jego centrum zasilania. Tak czy siak, jest ich około trzech, co nie powinno stanowić problemu w ich ogarnięciu.
Atlas – wygląda jak stalowy potwór z koszmarów. Nic dziwnego - jest bowiem uniwersalny, zwinniejszy i świetnie nadaje się zarówno na sprawdzenie mapę, rushować na wrogów, pomagać kompanom, jak i łączyć wszystkie te funkcje, kiedy nastąpi taka sytuacja. Strzela z rusznicy XO-16, używając go jak ludzki żołnierz. Idealny Tytan dla początkujących w grze.
Ogre[4] – dopakowana wersja Atlasa, jest więc znacznie lepiej opancerzony i za sprawą działa 40 MM zadaje Bóg wie ile dużo obrażeń od swoich ciosów, szczególnie tych wręcz. Porusza się jednak równie topornie, co Amerykanin z nadwagą. Najczęściej wybierany Tytan przez n00bów, bowiem myślą, że gdy go wybiorą, staną się nie do zabicia.
Łowca – Usian Bolt w metalowej skórze. Specjalizuje się więc w zapierniczaniu przez pole bitwy. Potrafi także wykonać parkour znacznie lepiej niż pozostałe Tytany. Nieużywana przez noobów, bowiem narzekają na jego najmniejszą wytrzymałość, ale odpowiednio użyty potrafi mocno namieszać w grze. Używany głównie przez pr0, którzy wiedzą, jak go wykorzystać.
Tryby gry
Wyniszczenie – zwykły deathmatch drużynowy. Mianowicie musimy zebrać jako pierwsi określoną ilość punktów wyniszczenia bądź uzyskać ich ilość przed upływem czasu.
Do ostatniego Tytana – to samo, co wyżej, tyle, że rozpoczynamy w Tytanach, nie mamy możliwości ich ponownego wezwania i musimy ich wszystkich zniszczyć oraz zabić ich pilotów. Jak zginiesz, to wrócisz w następnej rundzie, a tych jest pięć. Wygrywa ta drużyna, która wygra ich trzy z nich. Jeśli tam grasz, spodziewaj się kamperów, których jest tutaj pod dostatkiem.
Kontrola umocnień – tryb dominacji. Na mapie są trzy punkty, a twoja drużyna ma zająć je i utrzymać, a im więcej ich mamy, tym szybciej lecą punkty. Z debilnym teamem, który myśli, że to Wyniszczenie, wygrana jest praktycznie niemożliwa.
Walka o Flagę – co tam tłumaczyć? Masz zabrać flagę z bazy wroga i zapier z nią do swojej bazy. Proste, nie?
Łowca Pilotów – również to samo, co w Wyniszczeniu, tyle, że punkty są zbierane jedynie poprzez zabijanie pilotów. Najlepsza taktyka to branie granatów oraz używanie swojego Tytana.
Przypisy
- ↑ Choć nie aż taki jak Team Fortress 2
- ↑ W Respawn Entertainment siedzą jego byli twórcy, więc idzie wybaczyć
- ↑ Co za oryginalna nazwa!
- ↑ Brzmi jak Ork, co nie?