KTO Rosomak: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Allah thumbright!)
Znacznik: przez API
M
Linia 6: Linia 6:
== Powstanie modelu ==
== Powstanie modelu ==
[[Plik:Czolg prl.jpeg|thumb|250px|Maluch bojowy został wyparty przez Rosomaka]]
[[Plik:Czolg prl.jpeg|thumb|250px|Maluch bojowy został wyparty przez Rosomaka]]
[[Wojsko Polskie]] musiało zalepić dziurę po [[BWP|bewupach]] i [[SKOT|skotach]] – [[Fiat 126p|maluchy]] w wersji bojowej nie sprawdziły się na wyposażeniu wojska, ponieważ w luku bagażowym znajdował się silnik, co przeszkadzało w szybkim desancie z wozu. Polacy mieli problem, ponieważ cokolwiek by nie stworzyli, zawsze wychodził im przystanek autobusowy. Ostatnią deską ratunku był wykup licencji od [[Finlandia|Finlandii]] w zamian za umowę o dostarczaniu [[Finlandia (wódka)|Finlandii]] do Sztabu Generalnego.
[[Wojsko Polskie]] musiało zalepić dziurę po [[Bojowy Wóz Piechoty|bewupach]] i [[SKOT|skotach]] – [[Fiat 126p|maluchy]] w wersji bojowej nie sprawdziły się na wyposażeniu wojska, ponieważ w luku bagażowym znajdował się silnik, co przeszkadzało w szybkim desancie z wozu. Polacy mieli problem, ponieważ cokolwiek by nie stworzyli, zawsze wychodził im przystanek autobusowy. Ostatnią deską ratunku był wykup licencji od [[Finlandia|Finlandii]] w zamian za umowę o dostarczaniu [[Finlandia (wódka)|Finlandii]] do Sztabu Generalnego.


== Konstrukcja ==
== Konstrukcja ==

Wersja z 21:17, 24 lis 2017

Miejsce ostatniej podróży żołnierzy
Zamykaj te drzwi i wyciągaj flachę

KTO Rosomak (Kołowa Trumna Opancerzona) – najnowszy nabytek polskiej armii. Służy do przewożenia przyszłych kalek i trupów na pole bitwy i z powrotem.

Powstanie modelu

Maluch bojowy został wyparty przez Rosomaka

Wojsko Polskie musiało zalepić dziurę po bewupach i skotachmaluchy w wersji bojowej nie sprawdziły się na wyposażeniu wojska, ponieważ w luku bagażowym znajdował się silnik, co przeszkadzało w szybkim desancie z wozu. Polacy mieli problem, ponieważ cokolwiek by nie stworzyli, zawsze wychodził im przystanek autobusowy. Ostatnią deską ratunku był wykup licencji od Finlandii w zamian za umowę o dostarczaniu Finlandii do Sztabu Generalnego.

Konstrukcja

  • Napęd – 8x8 (ośmiu żołnierzy pcha 8 kół);
  • Moc silnika – 490 KM (równowartość 1000 Murzynów);
  • Spalanie – 11 paczek na dobę (cała załoga);
  • Pojemność zbiornika paliwa – 30 połówek;
  • Długość – 7,77 m (dowództwo wierzy, że trzy siódemki ochronią pojazd od kul);
  • Prędkość maksymalna – 100 km/h (z górki); 10 km/h (gdy jedzie na wodę[1]);
  • Maksymalna głębokość przeszkody do pokonania – 2,1 m (przydatne, gdy kierowca jest zawiany);
  • Zasięg – na tyle, by nie wrócić do domu bez giepeesa;
  • Wartość bojowa = .
  • Odnosząc się do powyższego łatwo zauważyć, że najgroźniejszy byłby Rosomak wypełniony po dach wódką i z jedynie kierowcą na pokładzie.

Wyposażenie

  • Armatka Bushmajster kalibru 30mm z podówjnym zasilaniem (można w ułamku sekundy przełączyć z pocisków przeciwtalibowych na przeciwpancerne).
  • KM sprzężony kalibru 7,62 NATO.
  • Celownik dzienny.
  • Celownik termowizyjny (idealny do podglądania lasek).
  • System kierowania ogniem z dalmierzem laserowym.
  • Nadciśnieniowy system ochrony NBC (jak ktoś pierdnie na zewnątrz to filtry zatrzymują smród, pochłaniają też spaliny oraz gazy trujące).
  • W niektórych montowane jest radio z odtwarzaczem CD (ponoć nie obsługuje MP3).
  • Wszelkie bebechy jak radio do łączności, system Blue Force Tracker (naszej rodzimej produkcji).

Ciekawostki

  • Dostawcą kadłuba jest firma Złomrex, co pozytywnie świadczy o jakości transportera.
  • Pojazd jest przeznaczony do walki na misjach pokojowych.

Przypisy

  1. A może po wodzie?