TEM2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Magwac przeniósł stronę Nonsensopedia:Inkubator/TEM2 na TEM2, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem)
Linia 16: Linia 16:
== Moderny ==
== Moderny ==
[[Plik:16D-002.jpg|thumb|200px|''Tamara'' w wersji ''<del>Trupo</del> Turbo'']]
[[Plik:16D-002.jpg|thumb|200px|''Tamara'' w wersji ''<del>Trupo</del> Turbo'']]
* '''ST48''' – tzw. ''Tamara Turbo'', dzieło dumnych modernizatorów z [[Newag]]u. Wskutek wymiany całego pudła oraz wywalenia ruskiego czterosuwa i zastąpienia go [[Stany Zjednoczone Ameryki|hamburgerowym]] zamiennikiem straciła zdolności manewrowe<ref>Przy próbie przestawienia wagonu zapierdala niczym [[Szatan|bies]], a zatrzymuje się dopiero w połowie drogi między jedną stacją a drugą</ref>. Ma dokładnie takie same pudło jak Kiosk<ref>Z taką samą chujową widocznością</ref> i może się pochwalić systemem sterowania [[Nintendo Entertainment System|NES]]<ref>A - przyspieszasz, B - zwalniasz, Start - załączasz silnik, a Selectem włączasz inne opcje, które wybierasz wciskając krzyżaka</ref>, przez co dostaje świra, jak maszynista z nudów odpali [[Super Mario Bros.|Mariana]].
* '''15D/16D, na PKP ST48''' – tzw. ''Tamara Turbo'', dzieło dumnych modernizatorów z [[Newag]]u. Wskutek wymiany całego pudła oraz wywalenia ruskiego czterosuwa i zastąpienia go [[Stany Zjednoczone Ameryki|hamburgerowym]] zamiennikiem straciła zdolności manewrowe<ref>Przy próbie przestawienia wagonu zapierdala niczym [[Szatan|bies]], a zatrzymuje się dopiero w połowie drogi między jedną stacją a drugą</ref>. Ma dokładnie takie same pudło jak Kiosk<ref>Z taką samą chujową widocznością</ref> i może się pochwalić systemem sterowania [[Nintendo Entertainment System|NES]]<ref>A - przyspieszasz, B - zwalniasz, Start - załączasz silnik, a Selectem włączasz inne opcje, które wybierasz wciskając krzyżaka</ref>, przez co dostaje świra, jak maszynista z nudów odpali [[Super Mario Bros.|Mariana]].
* '''19D''' - sztuk 1, z rodziny ''Trupo Tamara''', dzieło dumnych konstruktorów z firmy [[PESA|Pojazdy eksperymentalne szczególnie awaryjne]]. Wymieniono wszystko poza wózkami i prądnicami i wstawiono "engin" rodem z Gamy, spełniając normy Euro IIIB. Mimo ogromnego dofinansowania projektu dotąd nie znalazł się na nią chętny.


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}

Wersja z 20:10, 4 mar 2018

Tamara w malowaniu Karguli
U Ruskich

TEM2 (pot. Tamara, na PKP SM48) – sawieckaja lokomotywa spalinowa, odpowiedź Wielkiego Brata na chrzanowską stonkę[1].

Historia

Właśnie dlatego Nikita przyklepał projekt TEM2

Sama lokomotywa to dosyć długi efekt procesu zrzynkowego, bowiem jest dokładną kopią loka TEM1[2], która z kolei zrzyna z charkowskiej TE1, która to z kolei jest bezczelną kopią hamburgerowej RSD-1, którą Franklin podarował Józiowi dla poratowania Sajuza przed pewnym akwarelistą z Austrii. Ponieważ coraz więcej trzeba było przewozić, stare TEM1 już im nie wystarczały. Wskutek tego konstruktorzy z Briańska po długim procesie projektowym wspomaganym napojem na rozluźnienie poszli do Nikity z rysunkami "nowej" maszyny. Gdy tylko zobaczył co potrafi uciągnąć, przyklepał projekt i tak w 1960 r. Tamara zawojowała w Kraju Rad.

W Polsce

Ponieważ buraki z Fabloku nie chciały produkować stonek na ruski rozstaw, tow. Edward dostał obiecującą ofertę od tow. Leonida Kup 17 Gagarinów, a 6 Walentyn[3] dostaniesz gratis. Nie dość, że jeszcze się zgodził na 4-krotność tej oferty, to poprosił jeszcze o 416 sztuk na tor normalny, bo tak. Z taką ilością zamówień zakład w Briańsku nie wyrabiał, więc uruchomili drugą linię w Ługańsku, gdzie dokładali jeszcze część podzespołów od Gagara. I tak w latach 1974 - 1980 do Polski Ludowej zajechało 430 Tamar.

Występowanie

W przypadku Tamar reklamujących PKP, spotykane są głównie na Linii Hutniczej Szerokotorowej, gdzie przetaczają wagony od Gagarinów, oraz u Karguli, gdzie jeżdżą tam, gdzie stonka wysiada. Parę prywaciarzy też je posiada, wykorzystywane są głównie do wyciągania węglarek do elektrociepłowni[4] czy wagonów z materiałem sypkim do punktu zrzutu.

Moderny

Tamara w wersji Trupo Turbo
  • 15D/16D, na PKP ST48 – tzw. Tamara Turbo, dzieło dumnych modernizatorów z Newagu. Wskutek wymiany całego pudła oraz wywalenia ruskiego czterosuwa i zastąpienia go hamburgerowym zamiennikiem straciła zdolności manewrowe[5]. Ma dokładnie takie same pudło jak Kiosk[6] i może się pochwalić systemem sterowania NES[7], przez co dostaje świra, jak maszynista z nudów odpali Mariana.
  • 19D' - sztuk 1, z rodziny Trupo Tamara, dzieło dumnych konstruktorów z firmy Pojazdy eksperymentalne szczególnie awaryjne. Wymieniono wszystko poza wózkami i prądnicami i wstawiono "engin" rodem z Gamy, spełniając normy Euro IIIB. Mimo ogromnego dofinansowania projektu dotąd nie znalazł się na nią chętny.

Przypisy

  1. Mimo, iż tłuczona nieco dłużej, bo od 1960 r.
  2. Z wyłączeniem agregatu i silnika
  3. Ksywa lokomotywy nadana przez ruskich mikoli
  4. Patrz EC-4 na Widzewie
  5. Przy próbie przestawienia wagonu zapierdala niczym bies, a zatrzymuje się dopiero w połowie drogi między jedną stacją a drugą
  6. Z taką samą chujową widocznością
  7. A - przyspieszasz, B - zwalniasz, Start - załączasz silnik, a Selectem włączasz inne opcje, które wybierasz wciskając krzyżaka