Użytkownik:Serscull/22.06: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 4: Linia 4:
Czy tak długi czas trwania nie zadziała zniechęcająco? Jedni pomyślą ''ee, kupa czasu jeszcze jest'' i zapomną, inni coś zgłoszą i też zapomną… do przemyślenia.
Czy tak długi czas trwania nie zadziała zniechęcająco? Jedni pomyślą ''ee, kupa czasu jeszcze jest'' i zapomną, inni coś zgłoszą i też zapomną… do przemyślenia.


==Jak będzie w Kanciapie==
==Kanciapa i Pomoc==
Nie szkodzi, żeby do pewnych stron linkowała zarówno Kanciapa, jak i Pomoc. Kanciapa to pierwszy poziom wtajemniczenia, Pomoc to już zaawansowane rzeczy. Niektóre z nich są „pośrodku”, więc szkoda, żeby ktoś kluczył między jednym a drugim, szukając czegoś.
Nie szkodzi, żeby do pewnych stron linkowała zarówno Kanciapa, jak i Pomoc. Kanciapa to pierwszy poziom wtajemniczenia, Pomoc to już zaawansowane rzeczy. Niektóre z nich są „pośrodku”, więc szkoda, żeby ktoś kluczył między jednym a drugim, szukając czegoś.


Pomoc powinna odpowiadać na pytania „jak zrobić…” w dziedzinie technicznej, meta i niezwiązanej z treścią artykułów.
Ale tego proponuję się trzymać: Pomoc powinna odpowiadać na pytania „jak zrobić…” w dziedzinie technicznej, meta i niezwiązanej z treścią artykułów (czyli do opanowania ''na później''), a Kanciapa powinna skupiać rzeczy związane ze społecznością oraz odpowiadać na pytania związane z kształtem, jakością i treścią artykułów.


(Gdyby ktoś miał pomysł ''a może właśnie wszystkie zalecenia edycyjne – formatowanie, redakcja, jak napisać dobry artykuł i inne tego typu michałki przenieść/skopiować do Pomocy?'' – owszem, to są pytania, ale znajomość zasad funkcjonowania przestrzeni głównej jest obowiązkowa.)
Kanciapa powinna:
* skupiać rzeczy związane ze społecznością
* odpowiadać na pytania związane z kształtem, jakością i treścią artykułów.


Tak naprawdę przyporządkowanie do kanciapy/pomocy w 90% jest dobre. Co nieco można jednak poprawić, w związku z powyższymi:
Tak naprawdę przyporządkowanie do kanciapy/pomocy w 90% jest dobre. Co nieco można jednak poprawić, w związku z powyższymi:
* Wyróżnić rzeczy do przeczytania „od razu”. Zachęcając kogoś do zapoznania się z Kanciapą nie będziemy go zmuszać do nużącej lektury o przekierowaniach, roli bałwanków i kategoryzacji – trzeba wybrać kilka stron, których łączne przeczytanie zajmie 5 minut, a po których zapoznaniu się człowiek będzie w stanie powiedzieć ''coś już wiem''. Zaraz… [[Nonsensopedia:Powitanie nowicjuszy]] – odchudzić i voila.
* Wyróżnić rzeczy do przeczytania „od razu”. Zachęcając kogoś do zapoznania się z Kanciapą nie będziemy go zmuszać do nużącej lektury o przekierowaniach, roli bałwanków i kategoryzacji – trzeba wybrać kilka stron, których łączne przeczytanie zajmie 5 minut, a po których zapoznaniu się człowiek będzie w stanie powiedzieć ''coś już wiem''. Zaraz… Przecież mamy [[Nonsensopedia:Powitanie nowicjuszy|Powitanie nowicjuszy]] – odchudzić, wstawić do Kanciapy i ''voila''<ref>Przepraszam Runcię za pisownię</ref>!
* Z Pomocy powinno wylecieć to o specjalistach i znaleźć swoje miejsce w Kanciapie.
* Z Pomocy powinno wylecieć to o specjalistach i znaleźć swoje miejsce w Kanciapie.
* [[Nonsensopedia:Kategoryzacja|Kategoryzacja]] i [[Nonsensopedia:Obsługa kategorii|Obsługa kategorii]] – scalić?
* A może właśnie wszystkie zalecenia edycyjne – formatowanie, redakcja, jak napisać dobry artykuł i inne tego typu michałki przenieść/skopiować do Pomocy? Znajomość zasad funkcjonowania przestrzeni głównej jest obowiązkowa, ale są to również pytania.
* Utworzyć sekcję ''głosowania'' w Kanciapie zamiast rozwlekania tej ze społecznością?
* Swoją drogą: [[Nonsensopedia:Kategoryzacja|Kategoryzacja]] i [[Nonsensopedia:Obsługa kategorii|Obsługa kategorii]] – scalić?
* Link do SG Pomocy w boldzie? Jako <nowiki>[[Pomoc:Strona główna|Pomoc zaawansowane]]</nowiki> lub coś w ten deseń??
* Sekcja ''głosowania'' w Kanciapie zamiast rozwlekania tej ze społecznością?
* Link do SG Pomocy w boldzie? Jako <nowiki>[[Pomoc:Strona główna|Zaawansowane strony pomocy]]</nowiki>?
* Sekcja ''poza nonsensopedią'' – albo zrobić stronę zbiorczą dla socmediów, albo dopisać brakujące.
* Sekcja ''poza nonsensopedią'' – albo zrobić stronę zbiorczą dla socmediów, albo dopisać brakujące.
* Link do [[Nonsensopedia:Archiwum|archiwum]] powinien być na samym końcu swojej sekcji.
* Link do [[Nonsensopedia:Archiwum|archiwum]] powinien być na samym końcu swojej sekcji.
* [[Pomoc:Podpis użytkownika]] pojawia się na SG Pomocy aż dwa razy. Jestem za usunięciem w sekcji ''Jak…''


==Fail miesiąca==
==Fail miesiąca==
Linia 29: Linia 27:
==Sidebar==
==Sidebar==
Popieram w 100%.
Popieram w 100%.

<references>

Wersja z 14:51, 21 cze 2019

Fotołowca

Proponuję zawrzeć następujące sformułowanie w punkcie 5: zdjęcie może być poddane nieznacznemu retuszowi, niewpływającemu na przekaz zdjęcia.

Czy tak długi czas trwania nie zadziała zniechęcająco? Jedni pomyślą ee, kupa czasu jeszcze jest i zapomną, inni coś zgłoszą i też zapomną… do przemyślenia.

Jak będzie w Kanciapie

Nie szkodzi, żeby do pewnych stron linkowała zarówno Kanciapa, jak i Pomoc. Kanciapa to pierwszy poziom wtajemniczenia, Pomoc to już zaawansowane rzeczy. Niektóre z nich są „pośrodku”, więc szkoda, żeby ktoś kluczył między jednym a drugim, szukając czegoś.

Ale tego proponuję się trzymać: Pomoc powinna odpowiadać na pytania „jak zrobić…” w dziedzinie technicznej, meta i niezwiązanej z treścią artykułów (czyli do opanowania na później), a Kanciapa powinna skupiać rzeczy związane ze społecznością oraz odpowiadać na pytania związane z kształtem, jakością i treścią artykułów.

(Gdyby ktoś miał pomysł a może właśnie wszystkie zalecenia edycyjne – formatowanie, redakcja, jak napisać dobry artykuł i inne tego typu michałki przenieść/skopiować do Pomocy? – owszem, to są pytania, ale znajomość zasad funkcjonowania przestrzeni głównej jest obowiązkowa.)

Tak naprawdę przyporządkowanie do kanciapy/pomocy w 90% jest dobre. Co nieco można jednak poprawić, w związku z powyższymi:

  • Wyróżnić rzeczy do przeczytania „od razu”. Zachęcając kogoś do zapoznania się z Kanciapą nie będziemy go zmuszać do nużącej lektury o przekierowaniach, roli bałwanków i kategoryzacji – trzeba wybrać kilka stron, których łączne przeczytanie zajmie 5 minut, a po których zapoznaniu się człowiek będzie w stanie powiedzieć coś już wiem. Zaraz… Przecież mamy Powitanie nowicjuszy – odchudzić, wstawić do Kanciapy i voila[1]!
  • Z Pomocy powinno wylecieć to o specjalistach i znaleźć swoje miejsce w Kanciapie.
  • Kategoryzacja i Obsługa kategorii – scalić?
  • Utworzyć sekcję głosowania w Kanciapie zamiast rozwlekania tej ze społecznością?
  • Link do SG Pomocy w boldzie? Jako [[Pomoc:Strona główna|Pomoc – zaawansowane]] lub coś w ten deseń??
  • Sekcja poza nonsensopedią – albo zrobić stronę zbiorczą dla socmediów, albo dopisać brakujące.
  • Link do archiwum powinien być na samym końcu swojej sekcji.
  • Pomoc:Podpis użytkownika pojawia się na SG Pomocy aż dwa razy. Jestem za usunięciem w sekcji Jak…

Fail miesiąca

Popieram w 100%. Nawet w pedagogice się o tym mówi, żeby karać/potępiać/wyśmiewać czyn, a nie osobę. A pedagogiką należy się kierować, aby unikać dram. W przypadku faili zbiorowych oczywiście każdy user ma prawo wkleić sobie szablon.

Sidebar

Popieram w 100%.

<references>

  1. Przepraszam Runcię za pisownię