Géant: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znaczniki: edytor wizualny zrewertowane
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 88.155.96.100, powód: nic niewnosząca edycja)
Znacznik: rewert
Linia 27: Linia 27:
* ekskluzywny papier toaletowy w dwóch wersjach: Velvet Revolver i Velvet Underground;
* ekskluzywny papier toaletowy w dwóch wersjach: Velvet Revolver i Velvet Underground;
* dostępne były również [[Wódka|wódki]] odwołujące się do polskiej kultury. Bogatsi kupowali wódkę z banderolą ''Pan Tadeusz'', biedniejsi wódkę bez akcyzy ''Dziady''.
* dostępne były również [[Wódka|wódki]] odwołujące się do polskiej kultury. Bogatsi kupowali wódkę z banderolą ''Pan Tadeusz'', biedniejsi wódkę bez akcyzy ''Dziady''.
*totalny [[Brzytwa|noname]] za 2 złote<ref>Obecnie kosztuje 3 zł. + VAT gratis</ref>
{{stub|lista}}
{{stub|lista}}


Linia 36: Linia 35:
* [[Tesco]]
* [[Tesco]]


{{Przypisy}}
{{Sieci handlowe}}
{{Sieci handlowe}}



Wersja z 13:22, 20 lip 2022

Ostatnie podrygi Géantu w Polsce. Chodzą słuchy, że właściciele mieli dosyć loga, kojarzącego się z sedesem

Géant – jeden z pierwszych hipermarketów w Polsce. Obiekt kultu dla wielu Polaków, którzy mogli po raz pierwszy w życiu pójść w niedzielę do innego kościoła. Sklep do dzisiaj jest mile wspominany przez rodziców, kupujących pod koniec sierpnia potrzebne przybory szkolne i porzucających dzieci w dziale z zabawkami. Pierwszy sklep otworzono w 1996 roku na warszawskiej Pradze. Decyzja była podyktowana wyłącznie tym, że Francuzom Praga kojarzyła się z Europą Zachodnią i miała stanowić symbol na tle wschodnioeuropejskiego postkomunistycznego państwa.

Wymowa nazwy sklepu

Poprawnie nazwę wymawiało się jako Żea, ale Polacy po nauczeniu Francuzów jedzenia widelcem przekonali właścicieli, że nazwę czyta się jako Żan. Żan kojarzył się bardziej światowo, niczym Jean-Claude Van Damme, a żea zbytnio przypominała żeton bądź żenadę. Ta argumentacja przekonała Francuzów. Nazwa przyjęła się na tyle, że po sprzedaży sklepów Realowi Polacy nadal mówili Jedziemy do Żana, a po sprzedaży Reali Auchanowi Polakom nagle zaczęło się wszystko mylić i z dezorientacji zmienili sklepy na pobliskie dyskonty i zaczęli coś mówić o wyprzedaży polskiego majątku Francuzom i Niemcom.

Logo sklepu to facet trzymający pochodnię. Światło z pochodni oświetlało biednym Polakom drogę, jaką musieli pokonać, by wyrwać się z komunistycznej biedy i dostać się do upragnionego dobrobytu. Po nagłośnieniu w 2001 roku afery mięsnej, gdzie pracownicy Géanta w Toruniu sprzedawali towar z przemetkowanymi datami, okazało się, że logo faktycznie przedstawia sedes, a czerwona kropka to wyrzucany towar bądź wymioty. Pochodnia zaś stała się ręką z wyprostowanym kciukiem, wskazującym na frajera kupującego przeterminowaną żywność.

Wybrane towary dostępne w Géancie

  • biodegradowalne towary marki Leader Price, psujące się dwanaście godzin po ich spożyciu;
  • lewe pozwolenia na budowę (towar szczególnie popularny w toruńskim hipermarkecie);
  • wibrator odbytniczy, polecany w Klanie;
  • mrożonka marki Mrzonka;
  • sprzęt muzyczny Panoramix;
  • magnetowid Sonic;
  • herbata Lipa;
  • importowane z Niemiec buty Das Adi;
  • pierniki bydgoskie;
  • papierosy East;
  • kawę Smirnoff;
  • garnitur Hugo Kopter;
  • keyboard Jomaha Jomaso;
  • Gorący Kubek Knur;
  • buty marki Carlo Rossi;
  • przyprawa uniwersalna Vendetta;
  • ekskluzywny papier toaletowy w dwóch wersjach: Velvet Revolver i Velvet Underground;
  • dostępne były również wódki odwołujące się do polskiej kultury. Bogatsi kupowali wódkę z banderolą Pan Tadeusz, biedniejsi wódkę bez akcyzy Dziady.

Notebook blue.png Masz pomysł na kolejny punkt? Dodaj go!

Zobacz też