Użytkownik:Ja8czy coś/Space Invaders: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M (riziv - czarniejsze nie bedzie)
 
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Space_Invaders.JPG|thumb|Ej no, chciałem pograć w piłkarzyki…]]
[[Plik:Space_Invaders.JPG|thumb|275px|Ej no, chciałem pograć w piłkarzyki…]]
[[Plik:Invaderswall.jpg|thumb|Uważajcie – inwazja może przenieść się na wasze ściany!]]
[[Plik:Invaderswall.jpg|thumb|Uważajcie – inwazja może przenieść się na wasze ściany!]]
'''Space Invaders''' – gra na automaty z 1978 roku. Jej fabuła rozgrywa się w kosmosie w czasach postapokaliptycznego świata [[III Rzesza|Ruchu Wesołości Równych i Równiejszych]], a sama rozgrywka dzieje się na bitwie [[Luftwaffe]] z obcymi. Według fanów najważniejsza gra video na świecie, w praktyce denny protoplasta [[Fortnite]] i niejako stwórca niezrozumiałego dla większości pojęcia znanego w nauce jako ''gry komputerowe niszczom psyche''.
'''Space Invaders''' – gra na automaty z 1978 roku. Jej fabuła rozgrywa się w kosmosie w czasach postapokaliptycznego świata [[III Rzesza|Ruchu Wesołości Równych i Równiejszych]], a sama rozgrywka dzieje się na bitwie [[Luftwaffe]] z obcymi. Według fanów najważniejsza gra video na świecie, w praktyce denny protoplasta [[Fortnite]] i niejako stwórca niezrozumiałego dla większości pojęcia znanego w nauce jako ''gry komputerowe niszczom psyche''.

== Historia ==
=== Przebieg tworzenia ===
Gdzieś w połowie lat 70' [[Tomohiro Nishikado]], weteran wojenny (co z tego, że była to wojna na śnieżki) i pracownik [[Taito Corporation|Broz T(a)ito Corporation]] znudzony patrzeniem w czarno-biały telewizor postanowił stworzyć grę nie czarno-białą, a czarno-zieloną. Zainspirowany inną grą swojego przedsiębiorstwa oraz snem o Świętym Mikołaju strzelającym w dzieci, postanowił stworzyć Space Invaders. Na początku gra miała zawierać czołgi, myśliwce i okręty wojenne, ale <del>Tomo był śmierdzącym [[leń|leniem]]</del> było to niemożliwe do zrobienia przez ograniczenia techniczne. Potem miała posiadać ludzi, ale jak to tak strzelać do ludzi? Dlatego finalnie w grze pojawili się [[kosmici]] z upośledzonymi nogami.

Koledzy z korporacji Nishikady byli za głupi, żeby wymyślić normalne procesory, więc Tomohiro przez rok męczył się tworząc procesor który pozwoli na jakiekolwiek działanie bardziej skomplikowane niż wyświetlenie czterech pikseli, jednocześnie walcząc z szefem o podwyżkę. A po roku powstała gra.

=== Nastała pora ===
Po roku męczenia się tworzeniem gry z budżetem do jej stworzenia wydanym przez korporację wynoszącym 2 jeny<ref>Czyli ok. 4 grosze</ref> powstała gra Space Invaders. Także w pewien poranek, podekscytowany Nishikado wykonał rozkaz 66 i wypuścił grę w świat (czytaj: wysłał automat do najbliższego [[monopolowy|monopolowego]]).

=== Po wydaniu ===
Gra sprzedawała się szybciej niż jakakolwiek inna gra w historii. Taito, widząc, jak mały budżet motywuje pracowników, chciał zmniejszyć go do jednego jena, ale Tomo szybko się przebudził, uciekł z firmy i oddał swój automat [[Warner Bros.|braciom Warmier]]. Gra była produkowana tak masowo, że powstawały specjalne salony z tylko tą grą (bo ludzie zakładający te salony nie mieli kasy na inne gry, a Broz Taito musiało się jakoś pozbyć zalegających kopii automatu zastawiających 3 magazyny i pół biura firmy). Gra spowodowała także niedobór monet 100-jenowych, których Tomohiro nie mógł jednak oddać, bo ludzie nie mieli jak mu rozmienić banknotów.

Dzisiaj Space Invaders jest… jest.


== Rozgrywka ==
== Rozgrywka ==
Rozgrywka polega na dezintegrowaniu przeciwników strzałami wielkości ⅛ całego swojego statku i chowaniu się za magicznie stojącymi w przestrzeni kosmicznej bunkrami.
Główne mechaniki gry to poruszanie się i strzelanie. Gracz może też chować się za bunkrami, które z niewyjaśnionych powodów nie latają swobodnie po przestrzeni kosmicznej a jedna strzała jest w stanie zdezintegrować ich sporą część. Można też zbijać strzały przeciwników czy, niczym [[yandere]], rozwalać własny bunkier, co może być częścią [[debil|bardzo zaawansowanych taktyk]].

=== Podstawowe prawa rządzące wszechświatem ===
[[Plik:Strohballen.gif]]


== Odbiór gry ==
== Opinie o grze ==
Gra uzyskała różne opinie. Jacyś Japońcy czy tam magazyny gadają, że to zrewolucjonizowało przemysł gier wideo, telesrele rampampam i w ogóle jest supcio, ale oczywiście nikogo normalnego żadna z tych rzeczy nie obchodzi, bo to były opinie pisane ukrywając się przed dinozaurami w jaskini. Postanowiliśmy więc zapytać [[łapówka|bardzo przypadkowych]] oraz [[debil|kompetentnych]] przechodniów o opinie o grze. Oto co usłyszeliśmy:
Gra uzyskała różne opinie. Jacyś Japońcy czy tam magazyny gadają, że to zrewolucjonizowało przemysł gier wideo, telesrele rampampam i w ogóle jest supcio, ale oczywiście nikogo normalnego żadna z tych rzeczy nie obchodzi, bo to były opinie pisane jeszcze w [[plejstocen]]ie. Postanowiliśmy więc zapytać [[łapówka|bardzo przypadkowych]] przechodniów o opinie o grze. Oto co usłyszeliśmy:


* ''Strzały wyglądają jak odwrócone krzyże co jest obraźliwe *pacierz w niezidentyfikowanym języku, prawdopodobnie w mało znanej odmianie łaciny lub starożytnej greki*''
* ''Strzały wyglądają jak odwrócone krzyże co jest obraźliwe *pacierz w niezidentyfikowanym języku, prawdopodobnie w mało znanej odmianie łaciny*''
* ''2/10, nie ma Subway Surfers po drugiej stronie ekranu.''
* ''2/10, nie ma Subway Surfers po drugiej stronie ekranu.''
* ''eee… spejs inwadersi? Że cuo??? ymmmmmm… że..ymmmmmmm''
* ''eee… spejs inwadersi? Że cuo??? ymmmmmm… że..ymmmmmmm''
Linia 17: Linia 34:
* ''PRZEMOOOOOOOOOOOOOOC ZŁO STRZAŁY KOSMICZNY BEZDECH ZABÓJSTWO NISZCZENIE ŚMIERĆ SZATAN ŚMIERĆ ZŁO MASOWY MORD AUSCHWITZ UAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA''
* ''PRZEMOOOOOOOOOOOOOOC ZŁO STRZAŁY KOSMICZNY BEZDECH ZABÓJSTWO NISZCZENIE ŚMIERĆ SZATAN ŚMIERĆ ZŁO MASOWY MORD AUSCHWITZ UAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA''
* ''To jest takie… przemocowe :((((((((((((((( łeeee idę się pociąć!!!!!!!!!!!''
* ''To jest takie… przemocowe :((((((((((((((( łeeee idę się pociąć!!!!!!!!!!!''
* ''Rozwaliłem zabytkowy automat do gier, ale herbatka dobra!''


{{Przypisy}}
Można z tego wywnioskować, że gra ta jest słaba, a Nonsensopedia kolejny raz nie zawiodła w zadaniu niszczenia reputacji wszystkiego i wszystkich.

Aktualna wersja na dzień 13:39, 25 maj 2024

Ej no, chciałem pograć w piłkarzyki…
Uważajcie – inwazja może przenieść się na wasze ściany!

Space Invaders – gra na automaty z 1978 roku. Jej fabuła rozgrywa się w kosmosie w czasach postapokaliptycznego świata Ruchu Wesołości Równych i Równiejszych, a sama rozgrywka dzieje się na bitwie Luftwaffe z obcymi. Według fanów najważniejsza gra video na świecie, w praktyce denny protoplasta Fortnite i niejako stwórca niezrozumiałego dla większości pojęcia znanego w nauce jako gry komputerowe niszczom psyche.

Historia[edytuj • edytuj kod]

Przebieg tworzenia[edytuj • edytuj kod]

Gdzieś w połowie lat 70' Tomohiro Nishikado, weteran wojenny (co z tego, że była to wojna na śnieżki) i pracownik Broz T(a)ito Corporation znudzony patrzeniem w czarno-biały telewizor postanowił stworzyć grę nie czarno-białą, a czarno-zieloną. Zainspirowany inną grą swojego przedsiębiorstwa oraz snem o Świętym Mikołaju strzelającym w dzieci, postanowił stworzyć Space Invaders. Na początku gra miała zawierać czołgi, myśliwce i okręty wojenne, ale Tomo był śmierdzącym leniem było to niemożliwe do zrobienia przez ograniczenia techniczne. Potem miała posiadać ludzi, ale jak to tak strzelać do ludzi? Dlatego finalnie w grze pojawili się kosmici z upośledzonymi nogami.

Koledzy z korporacji Nishikady byli za głupi, żeby wymyślić normalne procesory, więc Tomohiro przez rok męczył się tworząc procesor który pozwoli na jakiekolwiek działanie bardziej skomplikowane niż wyświetlenie czterech pikseli, jednocześnie walcząc z szefem o podwyżkę. A po roku powstała gra.

Nastała pora[edytuj • edytuj kod]

Po roku męczenia się tworzeniem gry z budżetem do jej stworzenia wydanym przez korporację wynoszącym 2 jeny[1] powstała gra Space Invaders. Także w pewien poranek, podekscytowany Nishikado wykonał rozkaz 66 i wypuścił grę w świat (czytaj: wysłał automat do najbliższego monopolowego).

Po wydaniu[edytuj • edytuj kod]

Gra sprzedawała się szybciej niż jakakolwiek inna gra w historii. Taito, widząc, jak mały budżet motywuje pracowników, chciał zmniejszyć go do jednego jena, ale Tomo szybko się przebudził, uciekł z firmy i oddał swój automat braciom Warmier. Gra była produkowana tak masowo, że powstawały specjalne salony z tylko tą grą (bo ludzie zakładający te salony nie mieli kasy na inne gry, a Broz Taito musiało się jakoś pozbyć zalegających kopii automatu zastawiających 3 magazyny i pół biura firmy). Gra spowodowała także niedobór monet 100-jenowych, których Tomohiro nie mógł jednak oddać, bo ludzie nie mieli jak mu rozmienić banknotów.

Dzisiaj Space Invaders jest… jest.

Rozgrywka[edytuj • edytuj kod]

Rozgrywka polega na dezintegrowaniu przeciwników strzałami wielkości ⅛ całego swojego statku i chowaniu się za magicznie stojącymi w przestrzeni kosmicznej bunkrami.

Podstawowe prawa rządzące wszechświatem[edytuj • edytuj kod]

Strohballen.gif

Opinie o grze[edytuj • edytuj kod]

Gra uzyskała różne opinie. Jacyś Japońcy czy tam magazyny gadają, że to zrewolucjonizowało przemysł gier wideo, telesrele rampampam i w ogóle jest supcio, ale oczywiście nikogo normalnego żadna z tych rzeczy nie obchodzi, bo to były opinie pisane jeszcze w plejstocenie. Postanowiliśmy więc zapytać bardzo przypadkowych przechodniów o opinie o grze. Oto co usłyszeliśmy:

  • Strzały wyglądają jak odwrócone krzyże co jest obraźliwe *pacierz w niezidentyfikowanym języku, prawdopodobnie w mało znanej odmianie łaciny*
  • 2/10, nie ma Subway Surfers po drugiej stronie ekranu.
  • eee… spejs inwadersi? Że cuo??? ymmmmmm… że..ymmmmmmm
  • Gra fajna, ale na tym automacie się nie da kupić kokokoli.
  • OMG co za staruch się o jakąś grę na automaty pyta XD LOL
  • Już ja lepiej rysuję a ostatnio kiblowałem w klasie przez plastykę.
  • PRZEMOOOOOOOOOOOOOOC ZŁO STRZAŁY KOSMICZNY BEZDECH ZABÓJSTWO NISZCZENIE ŚMIERĆ SZATAN ŚMIERĆ ZŁO MASOWY MORD AUSCHWITZ UAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
  • To jest takie… przemocowe :((((((((((((((( łeeee idę się pociąć!!!!!!!!!!!

Przypisy

  1. Czyli ok. 4 grosze