Civilization: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 83.5.201.251. Autor wycofanej wersji to 87.205.135.132.) |
M (poprawki) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Civilization''' |
'''Civilization''' – popularna turowa [[gra komputerowa]] zrodzona u schyłku [[XX wiek|XX wieku]] ([[1991]]) w głowie komputerowego heretyka [[Sid Meier|Sid Meier'a]]. Początkowa planowana dla agentów [[CIA]] jako symulator obrony przed [[ZSRR|sowieckimi]] technikami [[globalizacja|globalizacji]] [[świat]]a. Przejęta przez [[hacker|hackerską]] grupę o kryptonimie [[Microprose]] została upubliczniona i rozpowszechniona, co spowodowało ochłodzenie stosunków [[Rosja|rosyjsko]]-[[Stany Zjednoczone Ameryki Północnej|amerykańskich]] znanych w historii jako [[żelazna kurtyna]]. |
||
== |
== Błędy w grze == |
||
* Wpisanie tajnego kodu Shift+56 lub Shift+12345678 powoduje uruchomienie tajnego trybu CIA, który umożliwia przyjrzenie się całej mapie rozgrywki przy pomocy [[satelita szpiegowski|satelitów szpiegowskich]]. |
* Wpisanie tajnego kodu Shift+56 lub Shift+12345678 powoduje uruchomienie tajnego trybu CIA, który umożliwia przyjrzenie się całej mapie rozgrywki przy pomocy [[satelita szpiegowski|satelitów szpiegowskich]]. |
||
* Posiadając dwa statki jesteśmy w stanie opłynąć cały świat w ciągu jednej tury! Wystarczy, że na zmianę będziemy ładowali jeden statek na drugi - istna [[perpetuum mobile]] (ciekawe, kiedy projekt ten zostanie użyty w amerykańskich bazach [[Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych|Marines]]). |
* Posiadając dwa statki jesteśmy w stanie opłynąć cały świat w ciągu jednej tury! Wystarczy, że na zmianę będziemy ładowali jeden statek na drugi - istna [[perpetuum mobile]] (ciekawe, kiedy projekt ten zostanie użyty w amerykańskich bazach [[Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych|Marines]]). |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
* Gra uległa wpływom [[socjalizm|socjalistycznej]] [[propaganda|propagandy]] i [[komunizm]] jest najlepszym ustrojem, w którym ludzie są [[szczęście|szczęśliwi]], [[naukowiec|naukowcy]] pracują trzy razy lepiej, a wszędzie jest pełno [[wojsko|wojska]], które grabi i łupi. |
* Gra uległa wpływom [[socjalizm|socjalistycznej]] [[propaganda|propagandy]] i [[komunizm]] jest najlepszym ustrojem, w którym ludzie są [[szczęście|szczęśliwi]], [[naukowiec|naukowcy]] pracują trzy razy lepiej, a wszędzie jest pełno [[wojsko|wojska]], które grabi i łupi. |
||
* Powszechne są niezgodności historyczne. Poczynając od drobnych (wbrew temu co sugeruje gra, Ramzes III nie żył ponad 4000 lat), poprzez nieco poważniejsze (USA wcale nie istnieje od 3000 roku przed narodzeniem Chrystusa), skończywszy na ekstremalnych (do tej pory badacze nie odnaleźli śladów ataku Zulusów na Europę za pomocą czołgów i bomb nuklearnych w roku 1350). |
* Powszechne są niezgodności historyczne. Poczynając od drobnych (wbrew temu co sugeruje gra, Ramzes III nie żył ponad 4000 lat), poprzez nieco poważniejsze (USA wcale nie istnieje od 3000 roku przed narodzeniem Chrystusa), skończywszy na ekstremalnych (do tej pory badacze nie odnaleźli śladów ataku Zulusów na Europę za pomocą czołgów i bomb nuklearnych w roku 1350). |
||
{{stubgry}} |
|||
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
Wersja z 14:30, 10 maj 2008
Civilization – popularna turowa gra komputerowa zrodzona u schyłku XX wieku (1991) w głowie komputerowego heretyka Sid Meier'a. Początkowa planowana dla agentów CIA jako symulator obrony przed sowieckimi technikami globalizacji świata. Przejęta przez hackerską grupę o kryptonimie Microprose została upubliczniona i rozpowszechniona, co spowodowało ochłodzenie stosunków rosyjsko-amerykańskich znanych w historii jako żelazna kurtyna.
Błędy w grze
- Wpisanie tajnego kodu Shift+56 lub Shift+12345678 powoduje uruchomienie tajnego trybu CIA, który umożliwia przyjrzenie się całej mapie rozgrywki przy pomocy satelitów szpiegowskich.
- Posiadając dwa statki jesteśmy w stanie opłynąć cały świat w ciągu jednej tury! Wystarczy, że na zmianę będziemy ładowali jeden statek na drugi - istna perpetuum mobile (ciekawe, kiedy projekt ten zostanie użyty w amerykańskich bazach Marines).
- Podczas napadania na wrogą jednostkę typu Militia przy pomocy najnowocześniejszego bombowca B24 okazuje się, że spokojni wieśniacy zastosowali znany manewr z czasów wojny afgańsko-amerykańskiej i przy pomocy dzid i włóczni zestrzelili latający wehikuł.
- Gra uległa wpływom socjalistycznej propagandy i komunizm jest najlepszym ustrojem, w którym ludzie są szczęśliwi, naukowcy pracują trzy razy lepiej, a wszędzie jest pełno wojska, które grabi i łupi.
- Powszechne są niezgodności historyczne. Poczynając od drobnych (wbrew temu co sugeruje gra, Ramzes III nie żył ponad 4000 lat), poprzez nieco poważniejsze (USA wcale nie istnieje od 3000 roku przed narodzeniem Chrystusa), skończywszy na ekstremalnych (do tej pory badacze nie odnaleźli śladów ataku Zulusów na Europę za pomocą czołgów i bomb nuklearnych w roku 1350).