Mazda: Różnice pomiędzy wersjami
M (→Opinie) |
M |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
==Historia== |
==Historia== |
||
⚫ | Jak wiele znanych firm produkujących dziś samochody, także i Mazda zaczynała od innej dziedziny przemysłu. Założona w roku 1920 firma [[Toyo Cork Kogyo]] produkowała nowoczesne, opływowe, ergonomiczne i pięknie zaprojektowane... obrabiarki i inne tam [[szlifierka|szlifierki]]. Od 1931 roku zaczęto produkować coś, co miało już trochę współnego z samochodami. Były to takie pokraczne trójkołowce służace do transportu. Takie cuda, jak to u nas te zielone węglowozy, tylko bez jednego koła, bo – jak to Japończycy – musieli coś udziwnić. |
||
⚫ | Samochodami na serio zajęli się od 1959 roku. Niedługo później kupili licencję na [[silnik Wankla]]. Do dziś używają go w niektórych swoich samochodach i do dziś ludzie się dziwią, po co. Właściwie robią to jako jedyna firma na świecie, no ale co poradzić, w końcu to Japońce, równie dobrze samochody mogłyby zamieniać się w wielkie mechy. |
||
⚫ | Jak wiele znanych firm produkujących dziś samochody, także i Mazda zaczynała od innej dziedziny przemysłu. Założona w roku 1920 firma Toyo Cork Kogyo produkowała nowoczesne, opływowe, ergonomiczne i pięknie zaprojektowane... obrabiarki i inne tam szlifierki. Od 1931 roku zaczęto produkować coś co miało już trochę współnego z samochodami. Były to takie pokraczne trójkołowce służace do transportu. Takie cuda jak to u nas te zielone węglowozy |
||
⚫ | Samochodami na serio zajęli się od 1959 roku. Niedługo później kupili licencję na [[silnik Wankla]]. Do dziś używają go w niektórych swoich samochodach i do dziś ludzie się dziwią po co. Właściwie robią to jako jedyna firma na świecie, no ale co poradzić, w końcu to Japońce, równie dobrze samochody mogłyby zamieniać się w wielkie mechy. |
||
==Opinie== |
==Opinie== |
||
W Polsce zawsze była marką widmo, nie miała praktycznie żadnych przedstawicieli, a ilość sprzedawanych rocznie aut oscylowała w granicach 8000. Ostatnio na ulicach można spotkać ich więcej z racji wywożenia używanych Mazd od szwabów. Auta mają wzięcie gdyż Mazda, jak i inne japońce, uważana jest za symbol niezawodności. |
W Polsce zawsze była marką widmo, nie miała praktycznie żadnych przedstawicieli, a ilość sprzedawanych rocznie aut oscylowała w granicach 8000. Ostatnio na ulicach można spotkać ich więcej z racji wywożenia używanych Mazd od szwabów. Auta mają wzięcie, gdyż Mazda, jak i inne japońce, uważana jest za symbol niezawodności. |
||
Model 323F z lat 89-94 z powodu występowania w nim „wychodzących świateł”, jest marzeniem niejednego kierowcy, który był zapatrzony w Ferrari Testarossa czy starsze modele Corvetty, ale ma mocno ograniczone fundzusze i nie posaida prywatnej rafinerii, aby móc zaspokajać apetyt na paliwo superaut lat 80. |
Model 323F z lat 89-94 z powodu występowania w nim „wychodzących świateł”, jest marzeniem niejednego kierowcy, który był zapatrzony w [[Ferrari Testarossa]] czy starsze modele Corvetty, ale ma mocno ograniczone fundzusze i nie posaida prywatnej rafinerii, aby móc zaspokajać apetyt na paliwo superaut lat 80. |
||
<gallery> |
<gallery> |
||
Linia 19: | Linia 18: | ||
===Zoom-zoom=== |
===Zoom-zoom=== |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
{{ok}} |
|||
⚫ |
Wersja z 15:10, 7 cze 2008
Mazda (pieszczotliwie: Madzia) – producent samochodów mający swą siedzibę w Hiroszimie w Japonii. Promieniowanie po bombie tłumaczyłoby niektóre posunięcia tej firmy.
Historia
Jak wiele znanych firm produkujących dziś samochody, także i Mazda zaczynała od innej dziedziny przemysłu. Założona w roku 1920 firma Toyo Cork Kogyo produkowała nowoczesne, opływowe, ergonomiczne i pięknie zaprojektowane... obrabiarki i inne tam szlifierki. Od 1931 roku zaczęto produkować coś, co miało już trochę współnego z samochodami. Były to takie pokraczne trójkołowce służace do transportu. Takie cuda, jak to u nas te zielone węglowozy, tylko bez jednego koła, bo – jak to Japończycy – musieli coś udziwnić.
Samochodami na serio zajęli się od 1959 roku. Niedługo później kupili licencję na silnik Wankla. Do dziś używają go w niektórych swoich samochodach i do dziś ludzie się dziwią, po co. Właściwie robią to jako jedyna firma na świecie, no ale co poradzić, w końcu to Japońce, równie dobrze samochody mogłyby zamieniać się w wielkie mechy.
Opinie
W Polsce zawsze była marką widmo, nie miała praktycznie żadnych przedstawicieli, a ilość sprzedawanych rocznie aut oscylowała w granicach 8000. Ostatnio na ulicach można spotkać ich więcej z racji wywożenia używanych Mazd od szwabów. Auta mają wzięcie, gdyż Mazda, jak i inne japońce, uważana jest za symbol niezawodności.
Model 323F z lat 89-94 z powodu występowania w nim „wychodzących świateł”, jest marzeniem niejednego kierowcy, który był zapatrzony w Ferrari Testarossa czy starsze modele Corvetty, ale ma mocno ograniczone fundzusze i nie posaida prywatnej rafinerii, aby móc zaspokajać apetyt na paliwo superaut lat 80.
- Mazda323f.jpg
Jak przymrużyć oczy to nawet podobna...
Zoom-zoom
Te dwa nic nie znaczące słowa, to najnowsza polityka firmy. Nie, nie pytajcie się mnie, o co w tym chodzi. Nawa jest komiczna sama w sobie, więc witamy na Nonsensopedii.