Inżynieria oprogramowania: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Spurt. Autor wycofanej wersji to 83.12.218.22.)
Linia 1: Linia 1:
'''Inżynieria oprogramowania''' – ściśle teoretyczna gałąź [[informatyka|informatyki]] zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania [[oprogramowanie|oprogramowania]], opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w [[Utopia|utopijnym]] świecie.
'''Inżynieria oprogramowania''' – ściśle teoretyczna gałąź [[informatyka|informatyki]] zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania [[oprogramowanie|oprogramowania]], opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w [[Utopia|utopijnym]] świecie.

Absolutnie się nie zgadzam z definicją powyżej:

- "Tworzeniem wyidelizowanych" proponuję zamienić na "tworzeniem właściwych".
- "Opartych na optymistycznych założeniach" zamienić na "opartych na praktyce i wnioskach"



== Wyzwania dla inżynierii oprogramowania ==
== Wyzwania dla inżynierii oprogramowania ==

Wersja z 21:29, 29 paź 2008

Inżynieria oprogramowania – ściśle teoretyczna gałąź informatyki zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania oprogramowania, opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w utopijnym świecie.

Wyzwania dla inżynierii oprogramowania

  • systemy spadkowe - jak nieprzerwanie czerpać zyski z oprogramowania, które powstało wiele lat temu i ciągle jest w użyciu
  • systemy heterogeniczne - problem obniżenia kosztów integracji systemów zbudowanych z użyciem różnych języków i technologii
  • sprawna produkcja systemów - umożliwienie produkcji oprogramowania na czas bez uszczerbku dla sumy wpływów z jego sprzedaży

Etapy życia oprogramowania

Fantazje na temat wytwarzania oprogramowania