Fiat 126p: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Misiek95. Autor wycofanej wersji to 83.8.45.169.) |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[Grafika:126df.JPG|thumb|right|200px|Projekt Fiata 126p]] |
[[Grafika:126df.JPG|thumb|right|200px|Projekt Fiata 126p]] |
||
<div class="thumb tright" style="width:200px;">{{youtube|<youtube width="200" height="200">-6o1QmGQs5Y</youtube>|right|Recenzja Fiata 126p''}}</div> |
<div class="thumb tright" style="width:200px;">{{youtube|<youtube width="200" height="200">-6o1QmGQs5Y</youtube>|right|Recenzja Fiata 126p''}}</div> |
||
'''Fiat 126p''' (''Fatalna Imitacja Auta Terenowego, 1-osobowego, 2-biegowego, 6-krotnie przepłacanego; pot. nazywany "kaszlem"'') – polski samochód na licencji [[Fiat]]a, produkowany przez [[Fabryka Samochodów Małolitrażowych|FSM]]. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką |
'''Fiat 126p''' (''Fatalna Imitacja Auta Terenowego, 1-osobowego, 2-biegowego, 6-krotnie przepłacanego; pot. nazywany "kaszlem"'') – polski samochód na licencji [[Fiat]]a, produkowany przez [[Fabryka Samochodów Małolitrażowych|FSM]]. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką [[Volvo]]: w obydwu przypadkach [[strefa zgniotu]] kończy się na silniku. |
||
== Zalety == |
== Zalety == |
Wersja z 20:50, 31 paź 2008
Provided ID could not be validated.
Fiat 126p (Fatalna Imitacja Auta Terenowego, 1-osobowego, 2-biegowego, 6-krotnie przepłacanego; pot. nazywany "kaszlem") – polski samochód na licencji Fiata, produkowany przez FSM. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką Volvo: w obydwu przypadkach strefa zgniotu kończy się na silniku.
Zalety
- Bagażnik z przodu chroniący bagaże przed zderzeniem tylnym.
- Silnik z tyłu - chroniony przed zderzeniem przednim.
- W luksusowych wersjach ogrzewanie tylnej szyby, które w zimie zapobiegało zamarzaniu rąk pchających go osób.
- Bogate wyposażenie, obejmujące między innymi kierownicę (bez możliwości skręcania), przednią szybę i powietrze w kabinie.
- Maluch miał automatycznie otwierane szyby, gdy trzasnęło się drzwiami.
- Rejestrowany na siedem osób, a przy odrobinie szczęścia uda się zapakować teściową do bagażnika.
- Idealny dla zioma z boiska – szpanerski, sportowy, laski na niego lecą. Po prostu fajnie się siedzi na tylnej kanapie.
- Strefy zgniotu, jak w każdym normalnym samochodzie, kończą się na silniku.
- Do zakupienia w cenie dosyć przystępnej, przeciętnie 50 złotych.
- Uczy dobrych manier – zanim się wsiądzie trzeba zdjąć czapkę.
- Jak się zepsuje, to można go wziąć pod pachę i zanieść do najbliższego kowala.
- Można ewentualnie użyć go jako kurnik lub budę dla psa.
- Napęd hybrydowy – zwykły i jak się go pcha
- Kierowca nie słyszy hałasu silnika bo ma kolana na uszach.
- Aby podwoić jego wartość wystarczy zatankować do pełna.
- Amerykańscy gangsta często lansują się malaczami. Możesz poczuć się jak oni!
- Jeżeli ktoś łapie "stopa" masz pewność że to właśnie przy nim klient opuści rękę.
- Przy 100km/h włącza się melodyjka "Pan Jezus już się zbliża"
- Przy 120km/h samochód częściowo zmienia geometrię (lekko się uginając tam i tu), co czyni go bardziej aerodynamicznym.
- Przy 130km/h św. Piotr szykuje klucze.
- Przy 140km/h zamykasz licznik, co oznacza, że zaraz odpadną ci koła.
- Przy 200km/h samochód szybuje i przód zgniata się imitując zderzenie czołowe.
- Dowolna kobieta prowadząca czerwonego malucha potrafi wyhamować swój pojazd z każdej prędkości do zera w czasie jednej sekundy.
Wady
- Tylna kanapa pozwalającą symulować pojazd rodzinny z mizernym skutkiem.
- Cztery koła, co jest niezmiernie ważne przy pchaniu pojazdu w zimie.
- Układ elektryczny samodecydujący, czy danego dnia kierowca użyje swojego Fiata, czy nie.
- Hamulec działa tylko na jedno koło, więc podczas hamowania Maluch często wywraca się do góry dnem (podłogą).
- Często rdzewieją szyby z przodu.
- Doskonały układ kierowniczy – wibracje z jezdni przenoszone są na kierowcę.
- Czasem klima się zacina (okłodzenie działa tylko zimą).
- Maluch największą prędkość osiąga podczas holowania go.
- Jeżeli nawali układ hamulcowy (co się często zdarza) trzeba hamować nogami.
- Przy prędkości 20 km/h maska się odgina oraz po bokach złuszcza się lakier.
- Powyżej 70 km/h zamienia się w samolot.
- Powyżej 80 km/h należy przytrzymać przednią szybę, aby nie wpadła do środka.
- Przy drifcie na polach można dachować.
- Jeżeli wsiądzie 5 osób zmienia się w U-bota i ryje tablicą rejestracyjną o asfalt pod pretekstem zanurzenia
Galeria
- Aston martin 126p.jpg
Wersja WRC
- Mercedes126p.JPG
Niemiecki 126p