FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 217.98.75.158. Autor wycofanej wersji to 78.159.88.183.) |
|||
Linia 7: | Linia 7: | ||
== Dane techniczne == |
== Dane techniczne == |
||
* liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową; |
* liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową; |
||
* prędkość maksymalna: |
* prędkość maksymalna: 250 km/h |
||
* przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w |
* przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 8s |
||
* maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów; |
|||
⚫ | |||
* pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki; |
|||
⚫ | |||
* segment: Premium |
|||
* w standardzie:0 |
|||
** kieliszek benzyny do wyjechania za bramę salonu, |
|||
** poduszka powietrzna dla kota, |
|||
** kołdra powietrzna dla psa, |
|||
** pół litra, |
|||
** piec kaflowy na węgiel do ogrzewania, |
|||
** komplet opon dla jazdy po tundrze, |
|||
** samochód, |
|||
** kluczyki, |
|||
** książkę, gdzie będzie napisane, że to duży i bezpieczny samochód |
** książkę, gdzie będzie napisane, że to duży i bezpieczny samochód |
||
* po dopłacie można otrzymać: |
|||
** sokowirówkę, |
|||
** przednią szybę, |
|||
** wycieraczki (ręczne), |
|||
** felgi z ornamentem w kształcie Sfinksa, |
|||
** karnet do klubu Go-Go, |
|||
** kolejne pół litra, |
|||
** kierownicę obszytą skórą z królika, |
|||
** respirator pokładowy, |
|||
** prostytutkę do jazdy dziennej lub nocnej, |
|||
** szpachlówkę, |
|||
** farbę podkładową, |
|||
** pól litra likieru/lakieru w kolorze nadwozia, |
|||
** silnik (o ile nie skołujesz jakiegoś), |
|||
** komputer pokładowy z monitorem, |
|||
** radio lampowe Unitra, |
|||
** worek węgla do pieca kaflowego, |
|||
** rękawice ze świńskiej skóry, |
|||
** szpachelkę do zeskrobywania ptasich odchodów |
|||
== Zalety == |
== Zalety == |
Wersja z 14:33, 27 lis 2008
Ten artykuł dotyczy 'samochodu'. Zobacz też polonez (taniec) i polonez (wódka). |
Polonez (właśc. Pomylonez) – coś, co powstało w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak Fiat 126p – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego. W latach 90. Polonezy z odzysku zostały wykorzystane do teleturnieju Koło Fortuny.
Dane techniczne
- liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową;
- prędkość maksymalna: 250 km/h
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 8s
- pojemność bagażnika: 300 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 800 litrów, po otworzeniu klapy bagażnika mamy nieskończenie dużą pojemność (co jest jedną z wielu,zalet tego wozu,
- książkę, gdzie będzie napisane, że to duży i bezpieczny samochód
Zalety
- Niska cena (350 tys. w wersji podstawowej, 1 400 000 miesięcznie w wersji podrasowanej).
- Masz go wtedy, kiedy chcesz ale musisz wystać swoje.
- W końcu to polski samochód.
- Zawieszenie na resorach dobrze znanych z fiatów 125p, parowozów i furmanek - twój kowal je polubi.
- Skonstruowany z myślą o polskich drogach, szczególnie autostradach.
- Brak przedniej klapy od komory silnikowej co zapewniało dobre chłodzenie silnika.
- Sprzęgło z genialnej konstrukcji, czyli Żuka
- Jak większość właścicieli Poldków mówi: Ach te ŚLICZNE Oczka!!
Wady
- Spala 40 litrów wysokooktanowej benzyny i 5 oleju (silnikowego) / 100 km w cyklu wiejskim, połowę mniej na trasie i około 3 litów etyliny na godzine podczas postoju.
- Wypoczynkowe hamowanie
- Przy prędkości 40 km/h Polonez wypadał z zakrętu i dachował.
- Podsterowny jak sie zap*** autostradą (droga tylko dla nas)
- Zewnętrzna toaleta (zimno jak w dupie).
- Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów.
- Zbudowano go na płycie podłogowej Żuka
Ciekawostki
- Polonez zrobił furorę podczas zamieszek ulicznych, gdyż przy rozjeżdżaniu demonstrantów wcale się nie niszczył.
- Jego karoseria była silna ponieważ wykonana była z mieszanki brązowego kartonu z szarym papierem toaletowym, a jej spoiwo stanowiła mąka ziemniaczana z pastą do butów KIWI.
Zaprzestanie produkcji
W 2002 roku zaprzestano produkcji z powodu:
- Wybuchów silnika.
- Awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu.
- Częstych uduszeń się załogi pojazdu dymem wydobywającym się z pieca, gdyż załoga zapominała otwierać okien.
- Zakończenia emisji Koła Fortuny.
- Częstych wypadków ponieważ kierowca często był zbyt zajęty prostytutką by prowadzić