Disco polo: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Hani.md. Autor wycofanej wersji to 83.26.255.90.) |
(Anulowano wersję użytkownika Misiek95 ty szmato) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
chciałbym cię mydlić mydełkiem fa, byłoby fajnie szabadabada dopiszcie to i jeszcze to dopiszcie |
|||
pszczółka maja sobie lata ooo a tam gucio w tulipanie czeka sobie na śniadanie |
|||
'''Disco polo''' – podgatunek muzyki, nurt [[muzyka rozrywkowa|muzyki rozrywkowej]] wywodzący się z przaśnych przyśpiewek ludowych, często posądzany o powiązania z satanizmem. Jeden z najmocniej odciśniętych śladów polskiej kultury masowej przede wszystkim lat 90. Dziś przy disco polo bawią się prawie wszyscy, ale tylko mniejsza część społeczeństwa ma odwagę się do tego przyznać. Jawni odbiorcy muzyki to zwykle [[dresiarz]]e i najniższa klasa społeczna. |
'''Disco polo''' – podgatunek muzyki, nurt [[muzyka rozrywkowa|muzyki rozrywkowej]] wywodzący się z przaśnych przyśpiewek ludowych, często posądzany o powiązania z satanizmem. Jeden z najmocniej odciśniętych śladów polskiej kultury masowej przede wszystkim lat 90. Dziś przy disco polo bawią się prawie wszyscy, ale tylko mniejsza część społeczeństwa ma odwagę się do tego przyznać. Jawni odbiorcy muzyki to zwykle [[dresiarz]]e i najniższa klasa społeczna. |
||
Wersja z 17:42, 4 paź 2009
chciałbym cię mydlić mydełkiem fa, byłoby fajnie szabadabada dopiszcie to i jeszcze to dopiszcie pszczółka maja sobie lata ooo a tam gucio w tulipanie czeka sobie na śniadanie
Disco polo – podgatunek muzyki, nurt muzyki rozrywkowej wywodzący się z przaśnych przyśpiewek ludowych, często posądzany o powiązania z satanizmem. Jeden z najmocniej odciśniętych śladów polskiej kultury masowej przede wszystkim lat 90. Dziś przy disco polo bawią się prawie wszyscy, ale tylko mniejsza część społeczeństwa ma odwagę się do tego przyznać. Jawni odbiorcy muzyki to zwykle dresiarze i najniższa klasa społeczna.
Historia
Polski rodzaj muzyki dyskotekowej rozwinął się, gdy Polsat zaczął emitować o nim programy (Disco Polo Live, Disco Relax), w których występowały takie znakomitości jak Shazza, czy Bohdan Smoleń. W późniejszych latach programy upadały, między innymi przez próby promowania młodych talentów na siłę.
Na dzień dzisiejszy disco polo istnieje i ma się dobrze, ale hity, przy których macha kończynami młodzież są w 90% przeróbkami tamtejszych.
Teksty
Miły dla ucha rytm okraszony jest tekstem, którego głębią jest miłość – pierwsza, niedojrzała, trudna, zakazana, toksyczna, a najczęściej – wakacyjna.
Tekst 1:
"Miłość odchodzi"- słyszę znów z Twoich ust.
Zawsze prawda miała jakiś sens.
Te dni jak bajka, piękne jak tysiąc róż.
Ty się śmiałaś zawsze no i cześć.
Ref.: Jesteś szalona, mówię Ci.
Zawsze nią byłaś, skończ już wreszcie śnić.
Nie jesteś aniołem, mówię Ci.
Jesteś szalona.
2. Na pożegnanie dajesz mi uśmiech swój.
Ty odchodzisz, wszystko kończy się.
Kochałem Cię i Twe szaleństwa mocno tak.
Ty się śmiałaś zawsze no i cześć.
Ref.: Jesteś szalona, mówię Ci.
Zawsze nią byłaś, skończ już wreszcie śnić.
Nie jesteś aniołem, mówię Ci.
Jesteś szalona.
Tekst 2:
Gdy sześć lat skończyłem do szkoły był czas
Maleńka Marzenka żegnała mnie tak
Zostawiasz mnie sama ach czemu tak jest
Me serce zranione do Ciebie wciąż lgnie
I tuląc się do mnie mówiła mi tak
Nie przejmuj się miły bo to pierwszy raz
Ref:
Majteczki w kropeczki o ho ho ho
Niebieskie wstążeczki o ho ho ho
Bielutki staniczek o ho ho ho x2
Maleńki guziczek o ho ho ho
To cały mundurek tych naszych pań
Z koronek i tiulek to ja mówię wam
Kolonie, wycieczki poznałem nie raz
Obozy sportowe zaliczyłem też
Druhenki sportsmenki tam kochały mnie
Tam także poznałem słów znaną mi treść
Choć lata mijały i szybko biegł czas
To zawsze mówiły to mój pierwszy raz
Ref.:
Lat mam dwadzieścia
W mojej głowie nuci zgodnie damski chór
Ja sama no przestań, ja wciąż boję się
Czy Ty to rozumiesz, że wstyd mi i źle
Gdy wreszcie zrozumiesz co tak martwi nas
Wy nigdy nie wiecie, że to pierwszy raz
Ref. /x2
Naukowo udowodniono, że nie można znaleźć piosenki disco polo, która nieopowiadałaby o miłości do dziewczyny i o gorącym lecie, parówkach lub imprezach.
Tekst 3:
Lubelski Full
I. W wysokich Andach kondor jajo zniósł Pierwsze jajo zniósł Drugie jajo zniósł Trzecie jajo zniósł A potem zdechł A to pech A na co jemu było tyle jaj Ajajaj! Ajajaj! Na co tyle jaj! Było mu!
II. Mały Indianin napiął wielki łuk Jak on mógł! Jak on mógł! Napiąć łuuuuk!
III. Najlesze piwo to lubelski full Gul gul gul Gul gul gul Lubeslki fuuuul! Gul guuul! Takiego piwa nie pił nawet król Gul gul gul Gul gul gul Nie pił król! Gul guuul!
IV. Nad Lublin nadleciało stado wron Niewiadomo skąd! Niewiadomo skąd! Niewiadomo skąd!
Budowa piosenek
- wstęp i wprowadzenie do tematu – podmiot ukazuje imię swojej nowej miłości, opowiada o niej.
- rozbudowanie motywu – trudności związane z miłością.
- łączniki – wesołe i rytmiczne przedłużone do granic możliwości „o”, bądź też inna samogłoska.
- refren – kilka prostych słów o łamaniu serca, płaczu, smutku i lamencie. Powtarzany wielokrotnie z drobnymi modulacjami i zmianą łączników.
- zakończenie – bolesny koniec związku lub jego podtrzymanie. Do wyboru.