Peugeot 106: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(:)
(Przeredagowanie, dodanie grafik, fajny art)
Linia 1: Linia 1:
'''Peugeot 106''' – czarna karta w historii firmy, najgorszy samochód francuski w dziejach. Składany obecnie przez rząd [[Francja|V Republiki Francuskiej]] w darze swoim byłym koloniom. Tam także musi być składany.
{{popr}}
'''Peugeot 106''' – czarna karta w historii [[Peugeot|firmy]], najgorszy samochód [[Francja|francuski]] w dziejach.


== Zaczęło się ==


Peugeot 106 wszedł na rynek jesienią 1991 roku jako najmniejszy model tejże marki i nowocześniejsza alternatywa dla wozu drabiniastego tudzież [[taczka|taczki]]. Głównymi zaletami pojazdu była jakość [[plastiki|plastików]] użytych do wykończenia wnętrza i ogromna przestrzeń dla pasażerów. [[Bagażnik]] w tym modelu charakteryzował się niezmierną pojemnością (mieścił nawet całą damską torebkę). [[Samochód]] o rozmiarach zewnętrznych 3678 x 1588 x 1376 mm z rozstawem osi 2385 mm miał według producenta z łatwością pomieścić pięć osób lub sześć w przypadku, w którym jeszcze jedna osoba dostała się do auta w czasie burzliwej nocy od wewnątrz.
== O Peugeocie 106 ==
Peugeot 106 wszedł na rynek jesienią 1991 roku jako najmniejszy model tejże marki i nowocześniejsza alternatywa dla wozu drabiniastego, tudzież [[Taczka|taczki]]. Głównymi zaletami pojazdu była jakość plastików użytych do wykończenia wnętrza i ogromna przestrzeń dla [[pasażer]]ów. Bagażnik w tym modelu charakteryzował się niezmierną pojemnością (mieścił nawet całą damską torebkę). Samochód o rozmiarach zewnętrznych 3678 x 1588 x 1376 mm z rozstawem osi 2385 mm miał według producenta z łatwością pomieścić pięć osób.


== Podstawowe atuty Peugeota 106: ==
== Podstawowe atuty Peugeota 106 ==

* jedyne w swoim rodzaju i absolutnie niepowtarzalne lusterko kierowcy, które jest nieustawialne;<ref>co absolutnie nie szkodzi ze względu na charakter damskich kierowców tego modelu, którzy i tak nie zrobiliby z tego pożytku</ref>
[[Plik:Kalzeb.jpg|thumb|right|220px|Mimo gorączkowych prób dostania się do Peugeot'a 106, tym ludziom się nie udało...]]
* "haczący" wsteczny;
* jedyne w swoim rodzaju i absolutnie niepowtarzalne lusterko kierowcy, które jest nieustawialne (co absolutnie nie szkodzi ze względu na charakter damskich [[kierowca|kierowców]] tego modelu, którzy i tak nie zrobiliby z tego pożytku).
* „haczący” wsteczny;
* brak wskaźnika cieczy chłodzącej;
* brak wskaźnika cieczy chłodzącej;
* brak obrotomierza;
* brak obrotomierza;
* dostęp do pasów bezpieczeństwa jedynie dla [[Na'vi|osób z półtorametrowymi rękami]];
* dostęp do pasów bezpieczeństwa jedynie dla osób z półtorametrowymi [[ręce|rękami]];
* posiada piąty bieg;<ref>Jednak ze względu na ciężkość wrzucania może być użyty ewentualnie, gdy wrzuci go siedzący obok pasażer płci męskiej</ref>
* posiada [[Francuski czołg|5 bieg]], jednak ze względu na ciężkość wrzucania może być użyty ew. gdy wrzuci go siedzący obok pasażer płci męskiej lub francuski [[żołnierz]];
* ruszający się fotel kierowcy zapewniający niezapomniane wrażenia;
* ruszający się fotel kierowcy zapewniający max wrażenia. Jeżeli lubicie wylatywać przez przednią lub tylną szybę, oto auto dla was;
* dokładny wskaźnik paliwa,<ref>odchylenie +/- 10l przy baku o pojemności 20l</ref> pełniący jednocześnie rolę [[żyroskop]]u;
* dokładny wskaźnik [[benzyna|paliwa]] (odchylenie +/- 10l przy baku o pojemności 20l), pełniący jednocześnie rolę żyroskopu;
* miejsce na koło zapasowe absolutnie dostępne;<ref>jednak ze względu na charakter kierowców i tak nigdy nie zostanie użyte</ref>
* miejsce na koło zapasowe absolutnie dostępne, jednak ze względu na charakter kierowców i tak nigdy nie zostanie użyte;
* największy w histori motoryzacji stosunek promienia skrętu do długości wozu;
* największy w histori motoryzacji stosunek promień skrętu/długość wozu. Przydatny zwłaszcza w miastach Prowansji, gdzie ulic z jakimkolwiek promieniem skrętu nie ma;
* [[wycieraczki]], które działają na dwóch biegach: szybko i bardzo szybko;
* wycieraczki-działaja na dwóch biegach-szybko i bardzo szybko
* ultrabezpieczne [[felgi]] na 3 śruby;
* ultrabezpieczne felgi na 3 śruby;
* brak środkowego nawiewu powietrza;
* brak środkowego nawiewu [[powietrze|powietrza]];
* centralny zamek (wersja 360 stopni).
* centralny zamek wersja 360 stopni;


== Analiza krytyczna Peugeuot'a 106 ==


Większość przedstawionych zalet niekoniecznie musi być śmiertelnym ciosem dla naszego portfelu, bo wiele części można kupić z nieoryginalnej produkcji lub jeszcze taniej: nabyć na złomowiskach.
Większość przedstawionych zalet niekoniecznie musi być ciosem śmiertelnym dla naszego [[portfel]]a, bo wiele części można kupić z nieoryginalnej produkcji lub jeszcze taniej nabyć na złomowiskach. Jednak może być ciosem śmiertelnym w innym wymiarze, tj. taki, że przyczynimy się do zwiększonej pracy [[grabarz]]a, który i bez tego ma od cholery roboty.


Peugeot 106 wyposażony był w kilka rodzajów [[silnik]]ów, jednak najbardziej popularnym jest wersja „jedenlitr” o ultraprzeciętnej mocy 45 koników mechanicznych. „Koniki” po dłuższej analizie zostały przez producentów wycofane i zastąpione prawdziwymi, patriotycznymi tru-francuskimi kogucikami mechanicznymi.


Na szczególną uwagę zasługuje model 106 Kid z wnętrzem w lansiarskim kolorze jeansblue (w sensie dżinsowo-niebieski). Należy podkreślić szczególny wkład projektantów w urozmaicenie automobilu i nadanie mu pozorów sztuki z prawdziwego, bo francuskiego, zdarzenia, i to z prawdziwym czarnym humorem godnym Rolanda Topora. Otóż [[Hamulec]] Zręczny, wskaźnik paliwa oraz wreszcie mało znacząca w samochodzie kierownica zostały skonstruowane tak, by były atrapami.
== Duperele ==
Peugeot 106 wyposażony był w kilka rodzajów silników, jednak najbardziej popularnym jest wersja "jedenlitr" o niewiarygodnie przeciętnej mocy 45 koników mechanicznych.<br />
Na szczególną uwagę zasługuje model 106 Kid z wnętrzem w lansiarskim kolorze jeansblue.<ref> dżinsowo-niebieski</ref>
Przez niektóre właścicielki Peugeot jest nazywany pieszczotliwie "Ptysiem", prawdopodobnie ze względu na podobieństwo pływającego zawieszenia do [[krem]]u w ciastku.


Przez niektóre [[blondynka|właścicielki]] nazywany pieszczotliwie „ptysiem”, prawdopodobnie ze względu na podobieństwo pływającego zawieszenia do kremu w ciastku. Wszystkim Paniom koncern Peugeot życzy nie tylko szerokiej drogi, ale i smacznego.
{{przypisy}}
{{stubmot}}
[[Kategoria:Samochody]]
[[Kategoria:Samochody]]

Wersja z 12:43, 18 cze 2010

Peugeot 106 – czarna karta w historii firmy, najgorszy samochód francuski w dziejach. Składany obecnie przez rząd V Republiki Francuskiej w darze swoim byłym koloniom. Tam także musi być składany.

Zaczęło się

Peugeot 106 wszedł na rynek jesienią 1991 roku jako najmniejszy model tejże marki i nowocześniejsza alternatywa dla wozu drabiniastego tudzież taczki. Głównymi zaletami pojazdu była jakość plastików użytych do wykończenia wnętrza i ogromna przestrzeń dla pasażerów. Bagażnik w tym modelu charakteryzował się niezmierną pojemnością (mieścił nawet całą damską torebkę). Samochód o rozmiarach zewnętrznych 3678 x 1588 x 1376 mm z rozstawem osi 2385 mm miał według producenta z łatwością pomieścić pięć osób lub sześć w przypadku, w którym jeszcze jedna osoba dostała się do auta w czasie burzliwej nocy od wewnątrz.

Podstawowe atuty Peugeota 106

Mimo gorączkowych prób dostania się do Peugeot'a 106, tym ludziom się nie udało...
  • jedyne w swoim rodzaju i absolutnie niepowtarzalne lusterko kierowcy, które jest nieustawialne (co absolutnie nie szkodzi ze względu na charakter damskich kierowców tego modelu, którzy i tak nie zrobiliby z tego pożytku).
  • „haczący” wsteczny;
  • brak wskaźnika cieczy chłodzącej;
  • brak obrotomierza;
  • dostęp do pasów bezpieczeństwa jedynie dla osób z półtorametrowymi rękami;
  • posiada 5 bieg, jednak ze względu na ciężkość wrzucania może być użyty ew. gdy wrzuci go siedzący obok pasażer płci męskiej lub francuski żołnierz;
  • ruszający się fotel kierowcy zapewniający max wrażenia. Jeżeli lubicie wylatywać przez przednią lub tylną szybę, oto auto dla was;
  • dokładny wskaźnik paliwa (odchylenie +/- 10l przy baku o pojemności 20l), pełniący jednocześnie rolę żyroskopu;
  • miejsce na koło zapasowe absolutnie dostępne, jednak ze względu na charakter kierowców i tak nigdy nie zostanie użyte;
  • największy w histori motoryzacji stosunek promień skrętu/długość wozu. Przydatny zwłaszcza w miastach Prowansji, gdzie ulic z jakimkolwiek promieniem skrętu nie ma;
  • wycieraczki-działaja na dwóch biegach-szybko i bardzo szybko
  • ultrabezpieczne felgi na 3 śruby;
  • brak środkowego nawiewu powietrza;
  • centralny zamek wersja 360 stopni;

Analiza krytyczna Peugeuot'a 106

Większość przedstawionych zalet niekoniecznie musi być ciosem śmiertelnym dla naszego portfela, bo wiele części można kupić z nieoryginalnej produkcji lub jeszcze taniej nabyć na złomowiskach. Jednak może być ciosem śmiertelnym w innym wymiarze, tj. taki, że przyczynimy się do zwiększonej pracy grabarza, który i bez tego ma od cholery roboty.

Peugeot 106 wyposażony był w kilka rodzajów silników, jednak najbardziej popularnym jest wersja „jedenlitr” o ultraprzeciętnej mocy 45 koników mechanicznych. „Koniki” po dłuższej analizie zostały przez producentów wycofane i zastąpione prawdziwymi, patriotycznymi tru-francuskimi kogucikami mechanicznymi.

Na szczególną uwagę zasługuje model 106 Kid z wnętrzem w lansiarskim kolorze jeansblue (w sensie dżinsowo-niebieski). Należy podkreślić szczególny wkład projektantów w urozmaicenie automobilu i nadanie mu pozorów sztuki z prawdziwego, bo francuskiego, zdarzenia, i to z prawdziwym czarnym humorem godnym Rolanda Topora. Otóż Hamulec Zręczny, wskaźnik paliwa oraz wreszcie mało znacząca w samochodzie kierownica zostały skonstruowane tak, by były atrapami.

Przez niektóre właścicielki nazywany pieszczotliwie „ptysiem”, prawdopodobnie ze względu na podobieństwo pływającego zawieszenia do kremu w ciastku. Wszystkim Paniom koncern Peugeot życzy nie tylko szerokiej drogi, ale i smacznego.