Nirvana: Różnice pomiędzy wersjami
(→Logo) |
|||
Linia 3: | Linia 3: | ||
:<code>[[Krist Novoselic]] do kumpli z '''Nirvany''' po operacji szczęki<ref>''Bądź jaki bądź – Historia Nirvany'', Michael Azerrad</ref></code> |
:<code>[[Krist Novoselic]] do kumpli z '''Nirvany''' po operacji szczęki<ref>''Bądź jaki bądź – Historia Nirvany'', Michael Azerrad</ref></code> |
||
'''Nirvana''' – amerykański zespół [[grunge|grunge'owy]], który zasłynął głównie tym, że nigdy nie chciał zasłynąć. Rozpowszechnił grunge i wszelkie związane z nim odłamy kulturowe, pseudokulturowe i [[subkultura młodzieżowa|subkulturowe]]. Zaczynali, powszechnie uważani za [[punk|panków]], lecz w odróżnieniu od punków zamiast tanich win woleli tanie dezodoranty (co przejawia się nawet w jednym z ich utworów). Najbardziej komercyjny zespół wszechświata. |
'''Nirvana''' – amerykański zespół [[grunge|grunge'owy]], który zasłynął głównie tym, że nigdy nie chciał zasłynąć. Rozpowszechnił grunge i wszelkie związane z nim odłamy kulturowe, pseudokulturowe i [[subkultura młodzieżowa|subkulturowe]]. Zaczynali, powszechnie uważani za [[punk|panków]], lecz w odróżnieniu od punków zamiast tanich win woleli tanie dezodoranty (co przejawia się nawet w jednym z ich utworów). Najbardziej komercyjny zespół wszechświata. |
||
==Logo== |
|||
[[Grafika:NirvanaSmileyFace.jpg|thumb|right|200px|Logo Nirvany]] |
|||
Logo zespołu to uśmiechnięty pyszczek z oczyma w kształcie krzyży. Krzyże te miały symbolizować śmierć – najlepszą przyjaciółkę frontmana. Z drugiej strony można przypuszczać, że jest to zaćpana twarz co można wnioskować po wystawionym w bok przy nietęgiej minie języku. W każdym bądź razie twarz stała się najsłynniejszym t-shirtowym nadrukiem, drugim jest zdjęcie Kurta. |
|||
==Ciekawostki== |
==Ciekawostki== |
Wersja z 20:59, 26 cze 2010
Odpierdolta się
Krist Novoselic do kumpli z Nirvany po operacji szczęki[1]
Nirvana – amerykański zespół grunge'owy, który zasłynął głównie tym, że nigdy nie chciał zasłynąć. Rozpowszechnił grunge i wszelkie związane z nim odłamy kulturowe, pseudokulturowe i subkulturowe. Zaczynali, powszechnie uważani za panków, lecz w odróżnieniu od punków zamiast tanich win woleli tanie dezodoranty (co przejawia się nawet w jednym z ich utworów). Najbardziej komercyjny zespół wszechświata.
Ciekawostki
Zespół składa się z 3 niedoszłych muzyków, którzy nie skończyli żadnej szkoły muzycznej. Dlatego każdy z ich utworów przypomina dźwięk wyrzucenia trzech ton gwoździ do głębokiej piwnicy połączony ze śpiewem wyznawcy Allaha (przeważnie stękanie do mikrofonu).
Zespół Nirvana uważa się za twórcę nowego rodzaju metalu: Allahmetalu bądź w wersji nieoficjalnej P.Z.M.I.S. metal (Proszę zabij mnie i spal).
Kurt Cobain nie lubił Pearl Jamu - krytykował zespół za... komercyjność. Co było dość zabawne patrząc na fakt że sam się zabił tylko po to żeby rozleklamować swój zespół. To jest dopiero komercja.
Wybrana dyskografia
- Bleach – pierwsza płytka, złożona głównie z najprostszych bić perkusyjnych, komicznie banalnych kwintów i nic nie znaczących tekstów.
- Nevermind – płyta legenda. Ciągłe i niewyczerpane źródło komercji na czele z Smells Like Teen Spirit i Lithium, które osiągnęło sukces głównie za sprawą ambitnego tekstu w refrenie (Aaaaa!).
- In Utero – płyta, na której Kurt wyrażał swoje niechęci do wszystkiego. Był służącym (Serve the Servants), prosił o zgwałcenie (Rape Me), przepraszał za wszystko po kolei (All Apologies) i wykrzykiwał psychopatyczne, niezrozumiałe słowa (Tourette's).
Przypisy
- ↑ Bądź jaki bądź – Historia Nirvany, Michael Azerrad