Parowóz: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Szymi12. Autor wycofanej wersji to 95.41.24.30.) |
M (dr.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Parowóz''' |
'''Parowóz''' – ruchomy czajnik. Podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach wzbogaconym [[uran]]em w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny ([[Polska]]) nie zgodził się na to. Fabryki znajdowały się w [[Chrzanów|Chrzanowie]] i [[Poznań|Poznaniu]] i pracowały pełną parą od roku 1919. |
||
== Dane techniczne == |
== Dane techniczne == |
||
* Liczba miejsc: [[Maszynista]] + [[mechanik]] = 2 miejsca |
* Liczba miejsc: [[Maszynista]] + [[mechanik]] = 2 miejsca |
||
* Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h; |
* Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h; |
||
* Przyśpieszenie: |
* Przyśpieszenie: do 100 km/h w pół godziny; |
||
* Pojemność [[silnik]]a: 150 hektolitrów. |
* Pojemność [[silnik]]a: 150 hektolitrów. |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
* Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia; |
* Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia; |
||
* Schowek na |
* Schowek na wodę/uran; |
||
* Maszynista; |
* Maszynista; |
||
* 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu; |
* 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu; |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
=== Dodatkowe === |
=== Dodatkowe === |
||
* |
* Reszta parowozu (1337 części); |
||
* [[Wycieraczki]]; |
* [[Wycieraczki]]; |
||
* [[Pompa próżniowa|Pompę próżniową]]; |
* [[Pompa próżniowa|Pompę próżniową]]; |
||
* 4x [[wagon]]; |
* 4x [[wagon]]; |
||
* Zniżkę na stacji na |
* Zniżkę na stacji na wodę i uran; |
||
* Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru); |
* Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru); |
||
* [[Łopata|Łopatę]]; |
* [[Łopata|Łopatę]]; |
||
* [[Komputer]] pokładowy; |
* [[Komputer]] pokładowy; |
||
* [[Zapałki]]; |
* [[Zapałki]]; |
||
* [[Darth]] |
* [[Darth Vader]]a – ochrona; |
||
* [[Reaktor termojądrowy]]. |
* [[Reaktor termojądrowy]]. |
||
Linia 33: | Linia 33: | ||
* Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta; |
* Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta; |
||
* [[Komin]] trzeba było przepychać ręcznie; |
* [[Komin]] trzeba było przepychać ręcznie; |
||
* Rzadko się psuł podczas |
* Rzadko się psuł podczas karambolu, bardziej podczas spokojnej jazdy; |
||
* Z powodu latających [[owad]]ów |
* Z powodu latających [[owad]]ów maszynista żył średnio 4 lata . |
||
== Koniec produkcji == |
== Koniec produkcji == |
Wersja z 01:52, 26 gru 2010
Parowóz – ruchomy czajnik. Podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach wzbogaconym uranem w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny (Polska) nie zgodził się na to. Fabryki znajdowały się w Chrzanowie i Poznaniu i pracowały pełną parą od roku 1919.
Dane techniczne
- Liczba miejsc: Maszynista + mechanik = 2 miejsca
- Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;
- Przyśpieszenie: do 100 km/h w pół godziny;
- Pojemność silnika: 150 hektolitrów.
Wyposażenie
Standardowe
- Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia;
- Schowek na wodę/uran;
- Maszynista;
- 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu;
- Koła (?).
Dodatkowe
- Reszta parowozu (1337 części);
- Wycieraczki;
- Pompę próżniową;
- 4x wagon;
- Zniżkę na stacji na wodę i uran;
- Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru);
- Łopatę;
- Komputer pokładowy;
- Zapałki;
- Darth Vadera – ochrona;
- Reaktor termojądrowy.
Ciekawostki
- Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta;
- Komin trzeba było przepychać ręcznie;
- Rzadko się psuł podczas karambolu, bardziej podczas spokojnej jazdy;
- Z powodu latających owadów maszynista żył średnio 4 lata .
Koniec produkcji
- Około roku 1960 zaprzestano produkcji, generalne to bez przyczyny.
- Brakowało wystarczająco odważnych maszynistów.
- Amerykanie ukradli Niemcom cały uran, a woda w Bałtyku jest za brudna nawet dla parowozów.