Film: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Bot: naprawa przekierowań) |
|||
Linia 4: | Linia 4: | ||
== Budowa == |
== Budowa == |
||
# Napisy początkowe z tytułem i wielkim [[statek|statkiem]] kosmicznym. |
# Napisy początkowe z tytułem i wielkim [[statek|statkiem]] kosmicznym. |
||
# Poruszenie |
# Poruszenie [[problem]]u. |
||
# Radzenie sobie z problemem. |
# Radzenie sobie z problemem. |
||
# Motyw podróży. |
# Motyw podróży. |
Wersja z 22:55, 17 lut 2011
thumb|right|200px|Johny Bravo kocha filmy Film – ciąg następujących po sobie scenek, które w jakiś sposób łączą się ze sobą, nie zawsze fabułą.
Budowa
- Napisy początkowe z tytułem i wielkim statkiem kosmicznym.
- Poruszenie problemu.
- Radzenie sobie z problemem.
- Motyw podróży.
- Smutna scena w zwolnionym tempie.
- Rozwiązanie problemu.
- Pocałunek.
- Najciekawsza część filmu – napisy końcowe[1].
Rodzaje
- Film familijny – pies pokonuje wszystkich w piłkę. W tle chłopiec, dziewczynka i źli porywacze.
- Film pornograficzny – najciekawsze dialogi. W tle przychodnia zdrowia albo klasa w szkole.
- Komedia romantyczna – najmniej ciekawe dialogi. W tle Hugh Grant i Meg Ryan. Urzekają chwytliwymi tytułami, takimi jak na przykład Masz wiadomość.
- Western – Clint Eastwood zabija innych kowbojów wzrokiem. W tle krzaczasta kula, pustynia i Indianie.
- Film katastroficzny – naukowcy w tajemnicy przed ludźmi odkrywają, że zbliża się kometa. Główny bohater, który właśnie się ożenił, zostaje wezwany przez rząd Amerykański do ratowania świata. W tle energiczna muzyka i płacz żony.
- Science Fiction – kosmiczni żołnierze walczą z pająkami na odległej planecie, albo detektyw tropi roboty w mieście przyszłości, albo marsjanie z Wenus atakują ziemię, albo jakiś naukowiec przenosi się w przyszłość/przeszłość i zmienia historię, albo dzieje się coś jeszcze innego. W tle futurystyczne miasto, albo odległa planeta, albo ciemne i obskurne wnętrze statku kosmicznego, albo ładne, nowoczesne laboratorium.
- Horror – ludzie giną. Powody mogą być różne. Na drugim planie psychol w masce, w tle opuszczony budynek, noc, las, albo akademik.
- Fantasy - dzielny rycerz ratuje księżniczkę, bije smoki, bije orki i wrzuca fajny pierścień do wulkanu. W tle epicka wojna, smoki, góry, lasy śnieg i inne krajobrazy.
- Film akcji – wybuchy, strzelanina, kopniaki i Steven Seagal. W tle wybuchy, strzelanina, kopniaki i Arnold Schwarzenegger.
- Film wojenny – źli Niemcy lub Japończycy, dobrzy Amerykanie lub Rosjanie radzieccy. W tle portret Hitlera, łopocąca amerykańska flaga lub wieś rosyjska albo kołchoz.
- Melodramat - on chce, a ona nie chce, po czym on nie chce, a ona chce, po czym on może a ona nie może, po czym on nie może a ona może, po czym oboje nie mogą choć chcą, po czym oboje nie chcą choć mogą. Finalnie - ogólny płacz. W tle amerykańskie suburbia, mieszkanie z czasów PRL-u oraz sina dal.
- Czarna komedia - komedia, w której występują sami Murzyni (np. Bill Cosby Show). W tle Bronx, uprzedzenia rasowe i Snoop Doggy Dog.
Ciekawostki
- Podobno różnicę między kobietą a mężczyzną obrazuje to, co mają na myśli mówiąc: „zużyłem / am cała paczkę chusteczek oglądając ten film”[2].
- Wszystkie seriale nazywane są filmami, ale nie wszystkie filmy – serialami.
- Na końcu główny bohater bierze ślub z główną bohaterką, czarny charakter gnije w pierdlu, a Wilhelm krzyczy.
Zobacz też
- cytaty filmowe
- aktorzy: lista ludzi zarabiających w ten sposób na chleb
- analiza filmowych tekstów, teoria filmowej rzeczywistości
- kultowe teksty z filmów