Jelcz M121: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (dr.)
Linia 1: Linia 1:
'''Jelcz M121''' (gniot) – Autobus niskowejściowopodłogowy produkowany od 1994(matko kiedy to było) do 2009 przez Zakłady
'''Jelcz M121''' (gniot) – autobus niskowejściowopodłogowy produkowany od 1994 r. do 2009 r. przez Jelczańskie Zakłady Samochodowe w [[Jelcz-Laskowice|Jelczu-Laskowicach]].
Produkcji Autobusów w Jelczu-Laskowicach. Tak,tak to tam gdzie mieszka twoja stryjeczna ciocia od strony babci brata.


== Wersje gniotów ==
== Wersje gniotów ==
* '''Jelcz MN120M''' – Prototyp gniota wyprodukowany w zawrotnej liczbie 1 egzemplarza w 1994 roku dla MPK Wrocław.
* '''Jelcz MN120M''' – prototyp gniota wyprodukowany w zawrotnej liczbie 1 egzemplarza w 1994 roku dla [[MPK Wrocław]].
* '''Jelcz M121M ''' - produkowany od 1995 do 2004. Poszczególne egzemplarze różniły się przodem, tyłem oraz drzwiami. Reszta pozostała taka sama. Nawet ta cholernie krzywa linia okien.
* '''Jelcz M121M''' produkowany od 1995 r. do 2004 r. Poszczególne egzemplarze różniły się przodem, tyłem oraz drzwiami. Reszta pozostała taka sama. Nawet ta cholernie krzywa linia okien.
* '''Jelcz M121I1''' – Produkowany od 2004 do zakończenia produkcji. Posiadał nazwę handlową Maestro tylko nie wiadomo po co
* '''Jelcz M121I1''' – produkowany od 2004 r. do zakończenia produkcji. Posiadał nazwę handlową Maestro, tylko nie wiadomo po co.
* '''Jelcz M121MB''' – To samo co wyżej tyle że z silnikiem mercedesa. Na taśmie montażowej od 1995 do 2007
* '''Jelcz M121MB''' – to samo co M121M tyle, że z [[silnik]]iem Mercedesa. Na taśmie montażowej od 1995 r. do 2007 r.
* '''Jelcz M121E''' – [[trolejbus]] wyprodukowany w liczbie 4 sztuk w Jelczu-Laskowicach, [[Gdynia|Gdyni]] i [[Lublin]]ie, gdyż firma Jelcz sama nie potrafiła wyprodukować tego modelu.
* '''Jelcz M121''' – Wyposażona w polski silnik który spala 40l paliwa na 100km. Prawie jak Ursus pana Józka ze Swornych Gaci
* '''Jelcz M121''' – wyposażona w polski silnik który spala 40l paliwa na 100 km. Prawie jak Ursus pana Józka ze Swornych Gaci.



== Cechy wspólne gniotów ==
== Cechy wspólne gniotów ==
Wszystkie wersje gniotów mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu czy daty produkcji. Każdy jest:
Wszystkie wersje gniotów mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu czy daty produkcji. Każdy jest:
* <s>Zardzewiały</s> STOP Przecież były robione ze stali nierdzewnej (Taak akurat): Piękny
* <s>Zardzewiały</s> Zrobiony ze stali nierdzewnej<ref>Taaak, akurat.</ref>;
* Wyprodukowany i zaprojektowany w Polsce
* Wyprodukowany i zaprojektowany w Polsce;
* Eksploatowany w Polsce
* Eksploatowany w Polsce;
* Zanim skorzystasz z gniota najpierw skonsultuj sie z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy gruchot gniot niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.
* Zanim skorzystasz z gniota najpierw skonsultuj sie z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy gruchot niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu;
* No i wszystkie spalają przez miesiąc więcej niż ty swoim polonezem przez 10 lat, a wiadomo paliwo to nie są tanie rzeczy <s>panie Ferdku</s>
* Wszystkie spalają przez miesiąc więcej niż Ty swoim [[Polonez]]em przez 10 lat, a wiadomo – [[paliwo]] to nie są tanie rzeczy <s>panie Ferdku</s>.



== Strój maskujący Jelcza ==
== Strój maskujący Jelcza ==
Zależnie od daty produkcji Jelcz ma inną ścianę przednią
* Zależnie od daty produkcji Jelcz M121 ma inną ścianę przednią:
* Te z lat 1994-1997 są podobne do starych autobusów typu peerka
** Te z lat 1994-1997 są podobne do starych [[Jelcz PR110|peerek]];
* Te z lat 1997-2004 mają szybę panoramiczną (jak mówi reklama pewnego telewizora)i prostokątną
** Te z lat 1997-2004 mają szybę panoramiczną (jak mówi reklama pewnego telewizora) i prostokątną;
* Te późniejsze mają inną ścianę przednią
** Te późniejsze mają jeszcze inny przód;
- Jego linia okien przypomina poskładany regał przez pana Mietka. Krzywa jak cholera
* Jego linia okien przypomina poskładany regał przez pana Mietka. Krzywa jak cholera;
- Zawsze posiada 3 drzwi choć jest jeden wyjątek potwierdzający regułę. Polscy inżynierowie wykreowali dwudrzwiowego gniota w którym męczą(gniotą) się teraz mieszkańcy Puław
* Zawsze posiada 3 drzwi, choć jest jeden wyjątek potwierdzający regułę. Polscy inżynierowie wykreowali dwudrzwiowego gniota w którym męczą (gniotą) się teraz mieszkańcy [[Puławy|Puław]].


Gnioty są bardzo powszechne wśród polskich przewoźników. Można powiedzieć że są ich miłośnikami. Oto niekompletna lista miast z gniotami
Gnioty są bardzo powszechne wśród polskich przewoźników. Można powiedzieć, że są ich miłośnikami. Oto niekompletna lista miast z gniotami:
* [[Warszawa|Stolyca]]
* [[Warszawa|Stolyca]];
* Kraków
* Kraków;
* [[Łódź|Wieś, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz]] [[TVN Meteo]]
* [[Łódź|Wieś, której nie ma na żadnej mapie pogodowej oprócz TVN Meteo]];
* [[Sosnowiec |Gdzie są hanysy i są gorole]]
* [[Sosnowiec|Gdzie są hanysy i są gorole]];
* [[Wrocław]]
* [[Wrocław]];
* i wielu innych miast, w których ludzie gniotą się w gniotach
* i wielu innych miast, w których ludzie gniotą się w gniotach.


== Ciekawostki ==
== Ciekawostki ==
* Obecnie fabryka Jelcza nie produkuje już autobusów. A gnioty wciąż jeżdżą.
* Teraz już nie ma Fabryki Jelcza. Nie będzie też gniotów
* Gniot swoje przezwisko zawdzięcza beznadziejnemu wnętrzu.
* Może ktoś wie skąd wziął się przydomek gniot dla tego pięknego cudu polskiej myśli motoryzacyjnej


==Zajrzyj też==
* Do swojej zajezdni autobusowej lub wyjdź na ulicę. Na pewno któregoś spotkasz.


{{przypisy}}
==Zajrzyj też==
* Do swojej zajezdni autobusowej lub wyjdź na ulicę. Napewno któregoś spotkasz
<br clear="all" />
<br clear="all" />
{{Komunikacja Łódź}}

{{KWP}}
{{KMTrójmiasto}}
{{KMWarszawa}}
{{KMWarszawa}}
{{KWW}}


[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Łodzi]]

[[Kategoria:Komunikacja miejska w Krakowie]]

[[Kategoria:Komunikacja miejska w Poznaniu]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska we Wrocławiu]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]]

Wersja z 11:51, 30 kwi 2011

Jelcz M121 (gniot) – autobus niskowejściowopodłogowy produkowany od 1994 r. do 2009 r. przez Jelczańskie Zakłady Samochodowe w Jelczu-Laskowicach.

Wersje gniotów

  • Jelcz MN120M – prototyp gniota wyprodukowany w zawrotnej liczbie 1 egzemplarza w 1994 roku dla MPK Wrocław.
  • Jelcz M121M – produkowany od 1995 r. do 2004 r. Poszczególne egzemplarze różniły się przodem, tyłem oraz drzwiami. Reszta pozostała taka sama. Nawet ta cholernie krzywa linia okien.
  • Jelcz M121I1 – produkowany od 2004 r. do zakończenia produkcji. Posiadał nazwę handlową Maestro, tylko nie wiadomo po co.
  • Jelcz M121MB – to samo co M121M tyle, że z silnikiem Mercedesa. Na taśmie montażowej od 1995 r. do 2007 r.
  • Jelcz M121Etrolejbus wyprodukowany w liczbie 4 sztuk w Jelczu-Laskowicach, Gdyni i Lublinie, gdyż firma Jelcz sama nie potrafiła wyprodukować tego modelu.
  • Jelcz M121 – wyposażona w polski silnik który spala 40l paliwa na 100 km. Prawie jak Ursus pana Józka ze Swornych Gaci.

Cechy wspólne gniotów

Wszystkie wersje gniotów mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu czy daty produkcji. Każdy jest:

  • Zardzewiały Zrobiony ze stali nierdzewnej[1];
  • Wyprodukowany i zaprojektowany w Polsce;
  • Eksploatowany w Polsce;
  • Zanim skorzystasz z gniota najpierw skonsultuj sie z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy gruchot niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu;
  • Wszystkie spalają przez miesiąc więcej niż Ty swoim Polonezem przez 10 lat, a wiadomo – paliwo to nie są tanie rzeczy panie Ferdku.

Strój maskujący Jelcza

  • Zależnie od daty produkcji Jelcz M121 ma inną ścianę przednią:
    • Te z lat 1994-1997 są podobne do starych peerek;
    • Te z lat 1997-2004 mają szybę panoramiczną (jak mówi reklama pewnego telewizora) i prostokątną;
    • Te późniejsze mają jeszcze inny przód;
  • Jego linia okien przypomina poskładany regał przez pana Mietka. Krzywa jak cholera;
  • Zawsze posiada 3 drzwi, choć jest jeden wyjątek potwierdzający regułę. Polscy inżynierowie wykreowali dwudrzwiowego gniota w którym męczą (gniotą) się teraz mieszkańcy Puław.

Gnioty są bardzo powszechne wśród polskich przewoźników. Można powiedzieć, że są ich miłośnikami. Oto niekompletna lista miast z gniotami:

Ciekawostki

  • Obecnie fabryka Jelcza nie produkuje już autobusów. A gnioty wciąż jeżdżą.
  • Gniot swoje przezwisko zawdzięcza beznadziejnemu wnętrzu.

Zajrzyj też

  • Do swojej zajezdni autobusowej lub wyjdź na ulicę. Na pewno któregoś spotkasz.

Przypisy

  1. Taaak, akurat.