Rap: Różnice pomiędzy wersjami
Zen.Xen.ni (dyskusja • edycje) M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 94.75.112.135. Ofiarą rewertu jest 83.9.168.71.) |
|||
Linia 7: | Linia 7: | ||
* W końcu można też robić true G'z straight from da streetz ov QB nigga, być jak pierdolone [[Group Home]] i jednocześnie przyznawać się, że mama wyrzuciła z domu za to, że jest się gejem. |
* W końcu można też robić true G'z straight from da streetz ov QB nigga, być jak pierdolone [[Group Home]] i jednocześnie przyznawać się, że mama wyrzuciła z domu za to, że jest się gejem. |
||
==Rap w Polsce== |
|||
==Rap w Polsce==gggffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff |
|||
Muzyka czarnych gangstaziomów z USA podpasowała grupce wykonawców pochodzących z [[Polska|Kraju Kwitnącej Wisły]], którzy postanowili całkowicie skopiować pomysły w/w madafaków i przenieść je na nasze rodzime zadupie. |
Muzyka czarnych gangstaziomów z USA podpasowała grupce wykonawców pochodzących z [[Polska|Kraju Kwitnącej Wisły]], którzy postanowili całkowicie skopiować pomysły w/w madafaków i przenieść je na nasze rodzime zadupie. |
||
Typowy polski kawałek charakteryzuje się boleśnie, analnie zerżniętą linią bitu pochodzącą najczęściej ze strony www.dobryrap.pl, tekstem o tym, jak tu w tym bloku mi źle, se nie mogę zajarać zielska, jak mnie opuściła moja ławeczka, w którym jako przerywnik stosuje się skrecze, czyli to, co nastukany kolo w fikuśnej czapce i kozackich słuchawkach wybębni na starej płycie winylowej. |
Typowy polski kawałek charakteryzuje się boleśnie, analnie zerżniętą linią bitu pochodzącą najczęściej ze strony www.dobryrap.pl, tekstem o tym, jak tu w tym bloku mi źle, se nie mogę zajarać zielska, jak mnie opuściła moja ławeczka, w którym jako przerywnik stosuje się skrecze, czyli to, co nastukany kolo w fikuśnej czapce i kozackich słuchawkach wybębni na starej płycie winylowej. |
||
Wszystkie cepy występujące w teledyskach |
Wszystkie cepy występujące w teledyskach hiphopowych, niekoniecznie nawet wykonawcy, miotają łapami przed [[kamera|kamerą]] bez wyraźnego powodu, zachowując się jednocześnie bardzo agresywnie wobec Bogu ducha winnego pana kamerzysty Henia. |
||
==Siła |
==Siła polskiego rapu== |
||
[[Video:Andrzej raper żul|thumb|right|400px|Aranżacja tekstu po lewej]] |
[[Video:Andrzej raper żul|thumb|right|400px|Aranżacja tekstu po lewej]] |
||
:''Elo, Elo,Elo |
:''Elo, Elo,Elo |
||
:''Lysyn |
:''Lysyn Lysyn Lysyn |
||
:''Kto to |
:''Kto to czyta |
||
:''Ten Skurwysyn |
|||
⚫ | |||
:''Kurwa jedzie na sankach |
|||
⚫ | |||
:''Co ty w rapie z góry? |
:''Co ty w rapie z góry? |
||
:''Nie! |
:''Nie! Ona mówi że takie chmury |
||
:''Wyjebiste, wykurwiste |
|||
:''A ja |
:''A ja tych chmur się nie boję |
||
:''Bo ja w rapie twardo stoję |
:''Bo ja w rapie twardo stoję |
||
:''Jestem wyjebany, jestem wykurwisty |
:''Jestem wyjebany, jestem wykurwisty |
||
Linia 28: | Linia 31: | ||
:''Jestem w Starym Tomaszowie raper |
:''Jestem w Starym Tomaszowie raper |
||
:''I chuj! |
:''I chuj! |
||
:''A co ty myślisz frajerze? |
:''A co ty myślisz frajerze? |
||
:''Że ty jedziesz na rowerze? |
:''Że ty jedziesz na rowerze? |
||
:''Ja cię zaraz zwalę, ja cię na glebę |
:''Ja cię zaraz zwalę, ja cię na glebę |
||
:''Ja ci przyjebe |
:''Ja ci przyjebe |
||
:''Bo jestem |
:''Bo jestem cwany |
||
:''Rap jest wyjebany!'' |
:''Rap jest wyjebany!'' |
||
:'' Joł! |
:'' Joł! |
||
Wersja z 18:41, 17 maj 2011
Rap – gatunek muzyki polegający na poddaniu się rytmowi owej muzyki i rytmicznym machanie ręką w górę i dół, jeden z elementów kultury hip-hop.
Podział
- Polski rap polega na wariacjach wokół myśli: „yo, elo, pod blokiem ciężko jest, ziom”. Kiedy się już trochę podpasie, mówi o clubbingu, gandzi i Bolsie bez przepojki.
- Jest też rap amerykański, w którym czarni bracia rapują o życiu na dzilce prostytutach gangsterce i o łest sajd
- Rzuciłaś mnie, a było tak pięknie – hip-hopolo, kolejny polski folklor.
- W końcu można też robić true G'z straight from da streetz ov QB nigga, być jak pierdolone Group Home i jednocześnie przyznawać się, że mama wyrzuciła z domu za to, że jest się gejem.
Rap w Polsce
Muzyka czarnych gangstaziomów z USA podpasowała grupce wykonawców pochodzących z Kraju Kwitnącej Wisły, którzy postanowili całkowicie skopiować pomysły w/w madafaków i przenieść je na nasze rodzime zadupie.
Typowy polski kawałek charakteryzuje się boleśnie, analnie zerżniętą linią bitu pochodzącą najczęściej ze strony www.dobryrap.pl, tekstem o tym, jak tu w tym bloku mi źle, se nie mogę zajarać zielska, jak mnie opuściła moja ławeczka, w którym jako przerywnik stosuje się skrecze, czyli to, co nastukany kolo w fikuśnej czapce i kozackich słuchawkach wybębni na starej płycie winylowej.
Wszystkie cepy występujące w teledyskach hiphopowych, niekoniecznie nawet wykonawcy, miotają łapami przed kamerą bez wyraźnego powodu, zachowując się jednocześnie bardzo agresywnie wobec Bogu ducha winnego pana kamerzysty Henia.
Siła polskiego rapu
thumb|right|400px|Aranżacja tekstu po lewej
- Elo, Elo,Elo
- Lysyn Lysyn Lysyn
- Kto to czyta
- Ten Skurwysyn
- Kurwa jedzie na sankach
- A ja mówię: „to moja koleżanka”
- Co ty w rapie z góry?
- Nie! Ona mówi że takie chmury
- Wyjebiste, wykurwiste
- A ja tych chmur się nie boję
- Bo ja w rapie twardo stoję
- Jestem wyjebany, jestem wykurwisty
- W rapie nie ma na mnie listy
- Jestem w Starym Tomaszowie raper
- I chuj!
- A co ty myślisz frajerze?
- Że ty jedziesz na rowerze?
- Ja cię zaraz zwalę, ja cię na glebę
- Ja ci przyjebe
- Bo jestem cwany
- Rap jest wyjebany!
- Joł!
Tematyka utworów raperskich
- 1. Rapowanie.
- 2. Jak to jest dla autora być raperem i jaka to jest dla niego pasja.
- 3. Rymy i beaty, czyli tajniki warsztatu rapera.
- 4. Rapera portet własny ("Oto ja, 90 kilo żywego hiphopu")
- 5. Kronika towarzyska światka raperskiego (raperzy, dziennikarze, przemysł muzyczny itp)
- 6. Porachunki z wrogimi raperami (zawsze zwycięska dyskusja z nieobecnym adwersarzem).
- 7. Podkreślenie swojej miażdżącej przewagi intelektualnej ("nie podskakuj, bo cię zgładzę", "mówi tede więc zamknij gębę").
- 8. Przypomnienie podziału na rap prawdziwy oraz komercyjny.
- 9. Przypomnienie oczywistego faktu, że rap naszego autora jest najlepszy.
- 10. Przypomnienie oczywistego faktu, że autor jest absolutnym supersamcem.
- 11. Polityczny przekaz dla społeczeństwa (skrzyżowanie ambony z wiecem Samoobrony).
- 12. Podkreślenie poetyckiego charakteru swojej twórczości ("liryczny terrorysta", "liryczna mafia").
- 13. Etos osiedlowej ławki, ulicy, klatki schodowej, wycieraczki, trzepaka, śmietnika, warzywniaka, itp.
- 14. Etos afro-janosika ze słowiańskiego getta, uciskanego przez system, a który się wybił, pomimo trudnego, szarego :dzieciństwa.
- 15. Wsponienie swoich zasług wychowaczych dla trudnej młodzieży ("To że nagrywam, że daję wam wiarę we własne siły; :to znaczy tylko, że wymagam od was więcej")
- 16. Przeliterowanie pseudonimu artystycznego (kojarzy mi się z periodycznym przypominaniem numeru konta w Radyju).
- 17. Wstawki hi-tech, dowodzące wszechstronności autora ("PFK jak 2 akceleratory na Pentium")
- 18. Merytoryczne argumenty ("Masz jakieś wąty? Nie zrozumiałem cię, idź do ortodonty").
Cytaty raperskie pełne przesłania
- "Jelonek bambi, Rap to nie hoop cola" O.S.T.R
- "Wpływam na hip-hop jak Titanic na lodowiec" Abradab
- "Jak syczące pierdnięcie z niedziewiczej dupy" Sokół
- "Gurala bastion, liryczne szambo" Gural
- "Która miauczy? Chciałaś kurwo pomarańczy?" Peja
- "Czy są to moje ziomy? A więc giń skurwysynu w rzece wpierdalać glony!" OSTR
- "Mowią na mnie zły Pomidor! Mowią na mnie dobry Pomidor! Pierdole to!". Firma
- "To jest kryminalny rap, zajebać ci w mordę?" Firma
- "PDG yoo wybuchowy jak niewypał" Gural
- "Wyrucham cię w dupę jak Roman Polko" Jimson
- "Ja to pierdole, zdejmuję kominiarę" Waszka G
- "Chuj ci w dupę i widelec w oko" Popek
- "Ty to Wuwua, kurwa fi, kurwa fa" Tedunio
- "Robimy stolec stolec zdrowy nie za rzadki hardkorowy to spedalona nuta chyba osrałem se buta" Firma
- "Xeroboj myśli, że jest niezłym ściemniaczem, można go porównać tylko z obsranym sraczem" Molesta
Przyszłość rapera
Plotka głosi, że rytuał wymachiwania rękami w nieokreślonym kierunku, o różnej prędkości oraz układanie znaków na palcach przez raperów to tak naprawdę ukryta wiadomość w języku migowym. Nie udało się jeszcze nikomu tego udowodnić, ponieważ migowi lektorzy dla głuchoniemych odchodzą do lamusa. W wyniku tego przyszłość raperów jest wątpliwa, ponieważ nie zostaną lektorami, a pozwolenie im na rozpoczęcie kariery poety byłoby zbrodnią przeciwko ludzkości i literackiemu dorobkowi ludzkiej cywilizacji.