Apocalyptica: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Anulowano wersję użytkownika 178.180.12.252 Kurwa, nie kaleczcie jednego z moich ulubionych zespołów!)
Linia 14: Linia 14:
Teksty Apocalyptiki są bardzo filozoficzne i refleksyjne. Apocalyptica otrzymała nagrodę za najlepszy tekst w [[MTV Music Awards]]. Teksty Apo są najczęściej o [[cisza|ciszy]], co zespół bardzo dobrze przedstawia w swoich kawałkach atakując słuchaczy długimi minutami [[milczenie|milczenia]]. Tematyka tekstów zmieniła się wraz z dwoma ostatnimi płytami. Teraz są może mniej poetyckie, ale za to głośniejsze.
Teksty Apocalyptiki są bardzo filozoficzne i refleksyjne. Apocalyptica otrzymała nagrodę za najlepszy tekst w [[MTV Music Awards]]. Teksty Apo są najczęściej o [[cisza|ciszy]], co zespół bardzo dobrze przedstawia w swoich kawałkach atakując słuchaczy długimi minutami [[milczenie|milczenia]]. Tematyka tekstów zmieniła się wraz z dwoma ostatnimi płytami. Teraz są może mniej poetyckie, ale za to głośniejsze.


==Skład:==
-Eicca Toppinen - wiolonczelista, przypomina brzydką kobietę, co potęgują siedmiomilowe blond włosy. Znany jest z tego, że podczas koncertów potrafi wywijać głową z prędkością światłą i jednocześnie grać na wiolonczeli
-Perttu Kivilaakso - również wiolonczelista, źródło wszelkiego zła w Apocalyptice. Żyje w separacji z wszelkimi koszulami, koszulkami i ogólnie wszystkimi częściami garderoby noszonymi na grzbiecie, więc unika ich jak ognia
- Paavo Lötjönen - jeszcze jeden wiolonczelista. Wygląda najgrzeczniej z całego zespołu, ale diabli wiedzą jaki z niego typek
- Mikko Sirén - dla odmiany perkusista. Przydatny, bo na koncertach wygrywa rytm. Bez niego reszta mogłaby się pogubić.
Było jeszcze 2 wiolonczelistów, ale znudziła im się ta wesoła gromada i poszli w siną dal.
[[Kategoria:Zespoły rockowe]]
[[Kategoria:Zespoły rockowe]]
[[Kategoria:Zespoły metalowe]]
[[Kategoria:Zespoły metalowe]]

Wersja z 13:45, 4 cze 2011

Apocalyptica – fiński zespół metalowy, czasem określany jako cello rockowy (cokolwiek to oznacza). Finowie z Apocalyptiki grają swoją muzykę na wiolonczelach, bo jak sami przyznają - kiedy zaczynali grać nie mieli pieniędzy na gitary elektryczne. Cztery wiolonczele były akurat do sprzedania w komisie w mieście, w którym mieszkali Finowie. Z braku laku i gotówki zdecydowali się na ich zakup.

Plik:400px-Apocalyptica1.jpg
Muzyk podczas jednego z koncertów

Muzyka

Muzyka Apoków jest, o dziwo, grana na wiolonczelach. Ukończyli oni szkoły muzyczne, dlatego lubią sobie w wolnym czasie pograć jakieś smętne balladki, które wrzucają na swoje płyty. Kiedy nie mają pomysłów na ballady grają przeróbki piosenek innych zespołów (Metallica, Sepultura, Rammstein...).

Dyskografia

Pierwszą płytą Apocalyptiki był krążek Plays Metallica by four cellos, na której znalazły się przeróbki takich hitów jak Creeping Death, Master of Puppets, Nothing Else Matters czy Wherever I May Roam. Według jedynego prawdziwego wywiadu udzielonego przez Apocalyptice wszyscy spotkali się na kameralnej imprezie, gdzie po jakimś czasie mieli dziwne pomysły i zaczęli grać utwory Metalliki. Ten muzyczny happening tak spodobał się ludziom z okolicy, że załatwili im kontrakt z wytwórnią płytową.

Po sukcesie pierwszej płyty wzięli się za koncertowanie po całym świecie, między innymi odwiedzili Polskę. Ich następną płytą było Inquisition Symphony. Na tytuł wpadli po przerwaniu ich koncetu przez hiszpańską Inkwizycję. Znalazły się tam inne utwory Metalliki i Sepultury, ale również ich autorskie kompozycje.

Ich trzecią i najlepszą jak dotąd płytą jest płyta Cult, które otrzymała miano kultowej. Między innymi znalazł się tam świetny utwór Path oraz Hope. Nazwy tych utworów symbolizują pierwotny lęk wyruszeniem w drogę i nadzieję, że ta droga będzie pomyślna.

Teksty

Teksty Apocalyptiki są bardzo filozoficzne i refleksyjne. Apocalyptica otrzymała nagrodę za najlepszy tekst w MTV Music Awards. Teksty Apo są najczęściej o ciszy, co zespół bardzo dobrze przedstawia w swoich kawałkach atakując słuchaczy długimi minutami milczenia. Tematyka tekstów zmieniła się wraz z dwoma ostatnimi płytami. Teraz są może mniej poetyckie, ale za to głośniejsze.