Warszawska Szybka Kolej Miejska: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 23: Linia 23:


== Trasa ==
== Trasa ==
trasa S1: Pruszków-Otwock, jest to najdłuższa trasa SKM. Najbardziej obładowana linia biegnąca przez tunel średnicowy.
Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski, jaką jest [[Pruszków]], przez [[Warszawa|mazowiecką wieś]] oraz [[Rembertów]] na jakieś zadupie po drugiej stronie [[Wisła|Wisły]]. Pociągi sprytnie omijają [[Dworzec Centralny (Warszawa)]], czyli lokalne centrum [[Menel|meneli]], [[Ćpun|ćpunów]] itp. By jednak wspomnieni wcześniej mieli co demolować, SKM podczas swojej <s>krótkiej</s> okropnie długiej trasy odwiedza dworzec Warszawa Śródmieście.
trasa S2: Lotnisko Chopina- Sulejówek-Miłosna. Pociąg kończy trasę na dworcu Zachodnim, czasami jak się spodoba to maszynistom to kończą robote na Wschodnim i ne jadą dalej.

trasa S3: linia widmo
trasa S4: brak informacji ze strony PKP
trasa S5: będzie kiedyś
trasa S6: kto to wie?
trasa S7: miała chodzic do Otwocka ze Służewca, ale jest S1 to po co S7. A na Służewiec można tramwajem
trasa S8: brak taboru na eksplotację tej linii
trasa S9: [czynne] Wieliszew-Warszawa Wola, a tak na prawdę Legionowo-W-wa Gdańska [skanseny Koło, Kasprzaka, Wola-tu jest linia? Niesamowite, czynne pamiętał je Gierek chyba :P Do Wieliszewa to w zależności od chumoru maszynisty kolei mazowieckich który prowadzi pseudo-SKMkę. pseudo-SKMka to kolejka mazowiecka EN57 oklejona czymś czerwonym i kremowym.
trasa S10: [zamknięta] tzw. powodźówka a la metro wawerskie
<br clear="all" />
<br clear="all" />
{{KMWarszawa}}
{{KMWarszawa}}

Wersja z 01:54, 11 cze 2011

Plik:SKM WaWa.jpg
EN 57 czyha na niespodziewających się niczego pasażerów

SKM Warszawa – spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto Warszawa z okolicą.

Historia

Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie, niż zwykłe podmiejszczaki.

SKM vs Koleje Mazowieckie

SKM w Warszawie różni się od Kolei Mazowieckich następującymi szczegółami:

  • W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie.
  • Ze względów nieumiejętności maszynistów bezpieczeństwa prędkość przejazdowa pociągów SKM oscyluje na wysokości 10km/h.
  • Mając na uwadze komfort podróży Władze postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety.

Tabor

Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów.

  • 14WE – pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako Pociąg Papieski. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
  • EN57 – oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu EN57. Wypożyczone z 3 2 różnych firm (z 3 2 rożnymi schematami malowania) z SKM Trójmiasto 4 sztuki z ZNTK Mińsk Maz. 2 szt. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
    • PKP Przewozy Regionalne – cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu. Obecnie nie kursują. Po zakończeniu pracy w SKM-ce jednostki poszły w krzaki.
    • SKM Trójmiasto – te oryginalnie pomalowane jednostki jeździły we warszawskiej wsi na początku istnienia SKM. Po zakupie nowego taboru kibelki wróciły do 3city... ale niezamykające się drzwi i zardzewiałe blachy tak się spodobały warszawiakom, że SKM Warszawa ponownie sprowadziła do warszawskiej-wsi
    • Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim – sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku jedynie wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. Dodatkową różnicą jest brak klasycznego sygnału odjazdu. Jest tylko wkurzające ludzi pikanie drzwi.
  • 19WE – nowoczesny ezet produkcji Newagu ewidentnie wywyższa się spośród innego taboru w mieście. Do tego stopnia, że producent musiał zamontować dodatkowe wysuwane stopnie do drzwi umiejscowionych 10cm ponad peronem. Jednostki znane w internecie z nowoczesnych automatów do gier biletomatów zamontowanych w środku. Dodatkowo posiada nieumyślnie błędne ustawienie foteli umożliwiające spędzenie podróży w pozycji siedzącej tylko 2% pasażerów.

Trasa

trasa S1: Pruszków-Otwock, jest to najdłuższa trasa SKM. Najbardziej obładowana linia biegnąca przez tunel średnicowy. trasa S2: Lotnisko Chopina- Sulejówek-Miłosna. Pociąg kończy trasę na dworcu Zachodnim, czasami jak się spodoba to maszynistom to kończą robote na Wschodnim i ne jadą dalej. trasa S3: linia widmo trasa S4: brak informacji ze strony PKP trasa S5: będzie kiedyś trasa S6: kto to wie? trasa S7: miała chodzic do Otwocka ze Służewca, ale jest S1 to po co S7. A na Służewiec można tramwajem trasa S8: brak taboru na eksplotację tej linii trasa S9: [czynne] Wieliszew-Warszawa Wola, a tak na prawdę Legionowo-W-wa Gdańska [skanseny Koło, Kasprzaka, Wola-tu jest linia? Niesamowite, czynne pamiętał je Gierek chyba :P Do Wieliszewa to w zależności od chumoru maszynisty kolei mazowieckich który prowadzi pseudo-SKMkę. pseudo-SKMka to kolejka mazowiecka EN57 oklejona czymś czerwonym i kremowym. trasa S10: [zamknięta] tzw. powodźówka a la metro wawerskie