Pesa Dart

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 18:08, 28 paź 2017 autorstwa Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (zacząłem nawet tę sekcję aktualizować, ale po co nam właściwie spis tras?)
Dart na Trako 2015 obok rywalizującego z nim Stadlera FLIRTa.

PESA Dart (ED161) – elektryczny zespół trakcyjny wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania Pindolina, wierny rywal ED160. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano dwadzieścia dla Intersriti Intercity. Darty są wyposażone w między innymi telewizorki umieszczone na suficie, klimatyzację, kamery, samozamykające się drzwi do przedziałów, coby udawać nowoczesne Pendolino, oraz idiotyczny, piskliwy głosik syntezatora zapowiadający stacje. Z tego powodu po podróży takim cackiem z Bielska-Białej do Białegostoku już w Małkinii można dostać mdłości, a w Szepietowie całkiem się porzCenzura1.svgać.

Co jest w środku?

Wagon drugiej klasy

  • dosyć wygodne niebieskie siedzenia;
  • stoliki ukryte w siedzeniach;
  • następujący układ siedzeń: siedzenia w układzie 2+2 pod drzwiami z jednej strony wagonu ze stoliczkiem rozkładanym (na przykład na laptopa lub innego tableta), reszta siedzeń ułożonych w układzie 2+0 jak w PKSie;
  • słynne telewizorki na suficie oraz wyświetlacze nad drzwiami;
  • czerwony młoteczek do zbijania szyby w razie chęci wydostania się na zewnątrz niebezpieczeństwa lub po prostu pooddychania świeżym powietrzem, którego brak wewnątrz tego wynalazku;
  • szara wykładzina zaprojektowana specjalnie do czyszczenia waszych stóp;
  • półki dla osób z większym bagażem ręcznym.

Wagon pierwszej klasy

  • czarna wykładzina w celu wycierania Twych Nadobnych Stóp;
  • siedzenia nieco wygodniejsze i ładniejsze z białą klapką od InterSriti 2+2 po jednej stronie oraz 1+1 po drugiej z rozkładanymi/składanymi stolikami;
  • reszta: patrz punkt Wagon drugiej klasy.

Wagon barowy

  • czerwone siedzenia;
  • potrawy pospiesznie przygotowane z pierwszych lepszych materiałów, które wpadną w ręce (czasami nawet z tego, co już powinno być za pociągiem, a jednak siedzi w wygodnej ubikacji);
  • drewniane stoliki;
  • jeszcze więcej telewizorków z reklamami WARS,
  • patrz punkt ostatni w dziale Wagon pierwszej klasy.

Przedsionek

  • drzwi wyjściowe;
  • gaśnica;
  • telewizorki[1];
  • miejsca do przyklejenia kartek z wydrukowaną trasą (niby po co, skoro są wszędzie telewizorki i syntezatory, ale jednak czasami do tego przykleja się tradycyjne kartki, zależy od humoru kierownika pociągu).

Z jaką prędkością jeździ?

Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 160 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 200 km/h (zależy od powierzchni i pewności siebie maszynisty, bo jak się tym przyśpieszy za bardzo, to…).

To je to samo co Elf

Tak, Dart oprócz wyglądu to od Elf-a niczym nie odbiega oprócz ośmiu członów i mocy zwiększonej do 2,4 MW. Przyśpieszenie ma pożal się Boże i psuje się jeszcze gorzej, niż Elf. Z tego powodu PKP Intersrity żałują swoich zakupów, ale cóż zrobić gdy grube miliony już poszły a tabor już dostarczony. Została jeszcze kwestia gdzie będą utrzymywać to dziadostwo. Wybór padł na ZNTK Mińsk Mazowiecki. Specjalnie wybudowano halę do utrzymywania produktów PESOpodobnych na które poszły kolejne grube miliony.

Przypisy

  1. Tak, nawet tutaj!


Crystal Clear app kservices.png To jest tylko zalążek ahtykułu z dziedźyny technyky. Jeśly nie posiadasz żadnej wady wymowy – rozbuduj go.