Parowóz

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
To jest najnowsza wersja artykułu edytowana „22:44, 16 lip 2022” przez „Ryk2 (dyskusja • edycje)”.
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)
Masz jakiś problem?

Parowóz – ruchomy czajnik. Podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach uranem wzbogaconym w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Polskie fabryki parowozów znajdujące się w Chrzanowie i Poznaniu pracowały pełną parą od roku 1919.

Zalety

  • Najnowsza klimatyzacja o dwóch prędkościach nawiewu (Aby włączyć pierwszy, otwórz okno, aby włączyć drugi, wystaw makówkę przez okno);
  • Mała awaryjność[1];
  • Fabrycznie wbudowane turbo - jeśli dasz wystarczająco dużo węgla do pieca to słychać wybuch z przodu, co oznacza iż przekroczyliśmy prędkość dźwięku[2];
  • W każdej chwili gotowy, aby ściągnąć ze szlaku wykraczoną Pesę;
  • Rzadko można stwierdzić przypadki dewastacji okolicznych obiektów przez Seby (działa odciągająco na nie);
  • Brak wibracji (w przeciwieństwie do lokomotyw spalinowych);
  • Jak jest zimno, to możesz jedną rękę podgrzać na kotle.

Wady

  • Nie wystarczy mu jedno paliwo, musi jeszcze mieć wodę;
  • Potrzebuje więcej smarów i olejów niż kobieta gdy się "odmładza";
  • Jak coś się już zepsuje, to trudno to naprawić;
  • Odpalanie tego, wbrew założeniom, trwa wieki;
  • Czyszczenie kotłów parowozów to chyba największa udręka na kolei;
  • Podczas podgrzewania ręki na kotle łatwo przedobrzyć;
  • Jak jest zimno, to ręka będąca dalej od kotła cierpnie i osiąga temperatury niższe niż na ciemnej stronie Słońca.

Dane techniczne

  1. Nie posiada jednak gwarancji na wersjach opalanych mazutem
  2. Ponoć to wybuch kotła z powodu zbyt dużego ciśnienia, ale ja tam nie wierzę.
  3. Z wyłączonym turbo