Jelcz M101l
Szablon:T mały autobus (wy)eksploatowany m.in. w Jeleniej Górze i Wrocławiu.
Charakterystyka
Autobus niskopodłogowy, przez co babcie autobusowe łatwo mogą się do niego dostać. Co ciekawe, posiada most Raba, czyli ten sam, co Ikarusy 260, 280 i IK160P (w zasadzie jest to przegubowa wersja PeeRki, ale Ser... znaczy Jugole zajebali stylistykę od naszych, a podwozie od Węgrów i kazali nazywać go Ikarusem-Zemunem, a po 1992 r. Ikarbusem). Jak go, kurwa, zmieścili do niskacza - zagadka na najbliższe 300 lat.
Ze względu na wielkość puszczany na najbardziej oblegane linie w mieście.
Ręczna skrzynia biegów oraz silnik Iveco pozwalają jeleniogórskim salusom ścigać się na górskich podjazdach z samochodami osobowymi. Wrocławskie z automatyczną ślimaczą skrzynią Voith nie mają szans.
Silnik jest za dobry dla tego wozu i w rezultacie często się sypie.
Z czterech (wy)eksploatowanych w MPK Wrocław salusów jeździ tylko jeden, w MZK Jelenia Góra na chodzie jest wszystkich sześć.